Andet multimedie
Videoredigering
Fra : Obser

Dato : 16-01-02 20:12

Jeg er den "lykkelige" ejer af et Pinnacle DC10+ videoredigeringskort
som jeg bruger til at redigere mine video'er fra et video-8 kamera.
Jeg er ved at være en anelse træt af, at der ikke findes drivere til
Win2000/XP til dette kort, så jeg vil høre i gruppen, om de nye
grafikkorts TV-out er ved at nå en standard, så det kan bruges til
at hælde video ud på VHS-bån i en ordentlig kvalitet.
Der er ikke meget ved at bruge mange timer på redigering, hvis det
endelige resultat ikke kan føres ud på bånd.

Mvh, Kim Spur
kimspur@image.dk

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 19:40

"Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at være en anelse træt af, at der ikke findes drivere til
> Win2000/XP til dette kort,

Har du prøvet at ændre på kompatibilitet til win98 i WinXP?

MVH Jones

Fra : Obser

Dato : 16-01-02 20:53

Ehh...Nope...

Pinnacle påstår selv, at kortet IKKE kan køre under
Win2000/XP, så jeg har ikke forsøgt noget

Mvh, Kim
"> Har du prøvet at ændre på kompatibilitet til win98 i WinXP?

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 21:20

"Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk> skrev i en meddelelse news:P_j18.149$1s1.4097@news.get2net.dk...
> Ehh...Nope...
>
> Pinnacle påstår selv, at kortet IKKE kan køre under
> Win2000/XP, så jeg har ikke forsøgt noget

Det er vist ikke helt rigtigt:

Få fat i det nye Pinnacle Studio 7 *)
http://www.pinnaclesys.de/support/drivers.asp?product_id=634&type_id=4&lang=2

Software Tool - PPE ( Windows 9x / NT4.0 / 2000 / XP )
http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?driver=yes&tool=yes&lang=2&product=378&os=7&product_id=110

*) En trialversion. Dvs. du skal betale for at skifte
styresystem, og det er jo helt urimeligt. I en sådan
situation kan man næsten ikke have dårlig samvittighed,
hvis man downloader et crack eller en fuld version
af Studio 7.

MVH Jones

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 21:29

"Jones" <jones1024@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a24n8i$t5t$1@sunsite.dk...

> Det er vist ikke helt rigtigt:
>
> Få fat i det nye Pinnacle Studio 7 *)
> http://www.pinnaclesys.de/support/drivers.asp?product_id=634&type_id=4&lang=2

Hovsa, de "lyver" på den side jeg henviste dig til. Når man
klikker på Studio 7 til win XP/2000, står der at Win XP/2000
versionen endnu ikke er kommet til DC10+, men heldigvis
er den der næsten.

Jeg kom vist til at skrive, at det var en trial version, men det er kun
en update til Studio 7, som kræver at man har Studio 7 i forvejen.
Trialversion findes andetsted på hjemmesiden.

MVH Jones

Fra : N/A

Dato : 17-01-02 01:05

Fra : johnny

Dato : 17-01-02 01:05

Undskyld jeg blander mig. jeg kører med det samme kort under
win 2000. og det køre mer end dobbel så hurtigt som under win, me
hilsen Johnny
J.feldtsing@get2net.dk

Fra : Kim

Dato : 17-01-02 12:14

Davs Johnny.

Er du rar at indføre mig i, hvordan du får kortet genkendt
i 2000/XP. Hvilken driver benytter du ?

Mvh, Kim Spur
kimspur@image.dk

Fra : Jones

Dato : 17-01-02 13:24

"johnny" <j.feldtsing@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk> skrev i en meddelelse
> vide,

Af en eller mærkelig grund kan jeg ikke se Obsers post, men Johnny har
heldigvis citeteret fra den.

OK, dvs. du har opgivet Pinnacle (med mindre Johnny har ret vedr.
win2000), og vil gerne have et grafikkort, som du skal bruge til
videoredigering. Jeg har hørt, at man skal holde sig fra Asus 7700
Deluxe. Der findes en artikel om dette emne på Alt om DATA - 10/2001
(20-09-2001 til 24-10-2001) citat "Vi har prøvet tre grafikkort med
videoafspilning for øje - specielt til video-entusiastens behov"

http://www.it-svar.dk/artikler/artikel_info.asp?artikel_id=3194&soegeord
=videoredigering

Er der nogle, som har læst artiklen?

MVH Jones

Fra : Kim

Dato : 19-01-02 14:50

Johnny har ikke svaret hverken gruppen, eller via mail,
så jeg vil tillade mig at være lidt tvivlene overfor, om
DC10+ kortet kan køre under Win2000/XP da der
ikke er lavet drivere til det endnu.

Mvh, Kim

Fra : Jones

Dato : 19-01-02 15:08

"Kim" <kimspur@Nej.Tak.image.dk> skrev i en meddelelse
> Johnny har ikke svaret hverken gruppen, eller via mail,
> så jeg vil tillade mig at være lidt tvivlene overfor, om
> DC10+ kortet kan køre under Win2000/XP da der
> ikke er lavet drivere til det endnu.

Jeg har også forsøgt at maile til ham uden resultat. Måske det var en
idé at maile til Pinnacle support og høre, hvornår de tager sig sammen
til at lave opdateringen.

MVH Jones

Fra : Kim

Dato : 19-01-02 16:04

Jeg mailede til Pinnacle om problemet midt i december,
men har ikke hørt fra dem ;-((

Mvh, Kim

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 20-01-02 12:04

Kim skrev i meddelelsen <1Vf28.1623$Eu2.252303@news010.worldonline.dk>...
>Jeg mailede til Pinnacle om problemet midt i december,
>men har ikke hørt fra dem ;-((

Pinnacle har lovet en ny driver i februar 2002, men sidst jeg hørte fra dem
var forventningerne mere marts - april 2002.

Jan

Fra : Kim

Dato : 20-01-02 15:33

Tjae...Når der tilsyneladende ikke engang
er en betadriver i omløb, har det nok laaange
udsigter..

Mvh, Kim