PSU, kan det passe
Fra : Deaster

Dato : 16-01-02 17:34

Kan det virkelig passe at en 300 watts Zitech strømforsyning ikke kan trække
et dvd drev, cdromdrev, brænder 2 x 7200 diske, 3 pci kort, 1 agp kort, 1
ekstra kabinetblæser, Geforce 3 kort og en Xp 1600x med med en Silent
Viking?

Jeg tilsluttede min nyindkøbte optiske mus, computeren startede kort op, og
lukkede derefter straks ned igen, da jeg fjernede strømmen til dvd drevet
startede den fint op uden problemer.

Hvad skal man så købe uden at det millionen milliarden?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : testpersonen

Dato : 16-01-02 19:43

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> et dvd drev, cdromdrev, brænder 2 x 7200 diske, 3 pci kort, 1 agp kort, 1
> ekstra kabinetblæser, Geforce 3 kort og en Xp 1600x med med en Silent

Ja det kan godt passe da zyplat ikke laver kvalitet... min storebrors PC
hylede når den kørte 100% cpu .. lige til han skiftede PSU'n til en af et
godt mærke... :) den pc er 3-4 mdr gammel....

> Hvad skal man så købe uden at det millionen milliarden?

Det koster omkring en 500 til 600 for en kval. psu :)

Testpersonen

Fra : Deaster

Dato : 16-01-02 20:08

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt mærke... :) den pc er 3-4 mdr gammel....

> Det koster omkring en 500 til 600 for en kval. psu :)

Hmm, damn det tænkte jeg nok. Må hellere se hvad man kan få, er der nogle
som gode erfaringer med hensyn til psu'er i den prisklasse ?

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 16-01-02 20:58

650 kr. for en Enermax EG365V-PE 350 W hos bsmultimedia

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : Deaster

Dato : 16-01-02 21:06

"(: Marlboro Man :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3c45db4c$0$89088$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 650 kr. for en Enermax EG365V-PE 350 W hos bsmultimedia

Damn den ser nasty ud, den har godt nok nogle syge specs. Larmer den meget ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 20:27

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev:
> Det koster omkring en 500 til 600 for en kval. psu :)

Og køb nu endelig en Noise Control eller lignende inden du har
fortrudt det!
<http://www.studiedata.dk/group.asp?group=131>
<http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=7&sID=2>

Venligst
Mikael

Fra : Deaster

Dato : 16-01-02 21:03

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og køb nu endelig en Noise Control eller lignende inden du har
> fortrudt det!
> <http://www.studiedata.dk/group.asp?group=131>
> <http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=7&sID=2>

OK, men hvad er forkskellen mellem Channell Well, Silent System og Noise
Control, prisen er jo nogenlunde den samme?

Fra : SlowHand

Dato : 17-01-02 15:56

Min erfaring siger at du ikke behøver at smide en stor plovmand i en PSU.
Så længe du køber en med Watt nok at tære på, skulle det køre fint.
Så kan du jo altid skifte blæseren ud med en 12db Papst.

Det er min praktiske erfaring med flere noname PSU'er.

Du kan sikkert være heldig at finde en 400W til 300,-
(jeg så selv én på edbpriser for et stykke tid siden)

--
/SlowHand

Fra : Coach

Dato : 17-01-02 18:02

jeg fandt en 400W ATX PFC standard med P4 stik hos Compumail til 321,- incl
forsendelse.

Den kører fint.

--
mvh / best regards