Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop > PageMaker
Fra : Søren P

Dato : 16-01-02 17:31

Jeg har på en CD-Rom modtaget forskellige tegninger og billeder til en lille
tryksag, men de kan ikke kan åbnes direkte i PageMaker. De åbnes fint i
Photoshop, men når jeg så overfører til PM bliver kvaliteten elendig. Jeg
har forsøgt at overføre i .tif, .jpg, .btm og .gif formater, men alle med
mere eller mindre elendigt resultat.
mvh/Søren

Fra : Punishers Inc.

Dato : 16-01-02 21:14

"Søren P" <sopax@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> har forsøgt at overføre i .tif, .jpg, .btm og .gif formater, men alle med

Først og fremmest: Jeg ved virkelig _intet_ om Pagemaker....meeeen, mon det
ikke kan tænkes at dit problem hænger sammen med et ressource begrænsende
preview? Altså et kraftigt komprimeret preview under udarbejdelsen. Hvis jeg
ikke snakker helt i blinde og du på forhånd ikke kan afvise det, så vil jeg
anbefale dig at efterprøve hypotesen: Lav et eller andet med PM hvori dine
billeder indgår og eksporter dit arbejde til et "læseligt" (noget du kan se
i et andet program - fx en EPS'er) format.

Rasmus

Fra : Ammitz

Dato : 16-01-02 22:02

Prøv allerførst i PM at gå i Arkiv\Indstillinger og stil Grafisk visning
til høj opløsning.
Brug så enten Tif-formatet eller Eps formatet til at arkivere
billederne/tegningerne i.
Bruger du EPS-formatet skal du når du placerer i PM holde skiftetasten
ned under placering, - herved fremkommer en menu, hvor du kan vælge at
oprette skærmversion i millioner af farver. Brug ikke de andre formater
til at placere fotos med i PM - tegninger kan gå men ikke fotos.
Og sidst men ikke mindst, - skal de udskrives på en printer eller videre
til tryk?
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : S. Peters

Dato : 17-01-02 13:50

in article 3c45aba3$0$80494$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Søren P at
sopax@post4.tele.dk wrote on 16/01/02 17:31:

> [...]
> har forsøgt at overføre i .tif, .jpg, .btm og .gif formater, men alle med

Lyder som de andre er inde på, at deter preview-et i PM. Der en rigtig god
grund til at billeder vises i en lav opløsning, en skærmversion. Henter du
billedet ind i den fulde opløsning gemme du også alle billededata i PM.
Dermed kan dokumentet hurtigt blive en tung sag at arbejde med. Men du kan
indstille PM til at vise billeder i den kvalitet du gerne vil.

Hvis du ikke henter billederne ind i den fulde opløsning skal du selvølgelig
sørge for at billede-filerne er tilstede når du printer ud ellers får du kun
printet den lavopløslige skærmversion ud.

m.v.h
S.Peters