/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Hvordan får jeg bedre 3dmark 2001 score
Fra : Flemming Joensson


Dato : 16-01-02 14:49

Jeg har følgende hardware i min maskine:

1.2 GHz T-bird (266)
Asus A7M266 motherboard med seneste bios
2x 256MB Apacer PC2100 RAM
Silverado 50 MKII køler
IBM 75GXP - 45GB udgaven
Hercules Geforce 3 Ti500 m. 64MB RAM.

De øvrige ting er vist irrellevante.

Min score er "kun" 6664 med nvidia 23.11 driverne i Windows XP Pro.
Jeg ser ofte andre poste scores tæt på tusinde point højere for
tilsvarende systemer, men det er måske på Win98/Me platforme de kan få
så høje scores?
Den nævnte score er foretaget med alle settings sat til Default:

1024x768@32 bit
Antialiasing: None
Framebuffer: Double
Texture format: Compressed
Z-buffer depth: 24bit
Rendering Pipeline: D3D Pure Hardware T&L

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at
forbedre scoren.
Det skal lige siges, at hverken CPU eller grafikkort er overclocket.

mvh
Flemming


 
 
Flemming Joensson (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 16-01-02 14:50

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in
news:Xns919896B337E2Cjoenssonblobdk@130.225.247.90:

> Det skal lige siges, at hverken CPU eller grafikkort er
> overclocket.

Det skal også lige siges at jeg ikke kan overclocke CPU'en, da det
kræver at jeg lodder en dipswitch på motherboardet, hvilket jeg ikke
vil da der stadig er garanti på det.

mvh
Flemming

Razer (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Razer


Dato : 16-01-02 15:54


"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns919896B337E2Cjoenssonblobdk@130.225.247.90...
> Jeg har følgende hardware i min maskine:
>
> 1.2 GHz T-bird (266)
> Asus A7M266 motherboard med seneste bios
> 2x 256MB Apacer PC2100 RAM
> Silverado 50 MKII køler
> IBM 75GXP - 45GB udgaven
> Hercules Geforce 3 Ti500 m. 64MB RAM.
>
> De øvrige ting er vist irrellevante.
>
> Min score er "kun" 6664 med nvidia 23.11 driverne i Windows XP Pro.
> Jeg ser ofte andre poste scores tæt på tusinde point højere for
> tilsvarende systemer, men det er måske på Win98/Me platforme de kan få
> så høje scores?
> Den nævnte score er foretaget med alle settings sat til Default:
>
> 1024x768@32 bit
> Antialiasing: None
> Framebuffer: Double
> Texture format: Compressed
> Z-buffer depth: 24bit
> Rendering Pipeline: D3D Pure Hardware T&L
>
> Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at
> forbedre scoren.
> Det skal lige siges, at hverken CPU eller grafikkort er overclocket.
>
> mvh
> Flemming
>
Ahh. hvis du har et Asus A7M266 kan du da stille FSB i bios... og det kan du
faktisk på de fleste Motherboards,, og med gode ram skulle du da kunne kaste
min. 100-200 Mhz mere på CPU ( alt efter hvad du tør/maskinne kan klare).
så vil den også øge hastigheden på din AGP slot.
dernæst kan du vel øge spændingen lidt på dit AGP slot, men det har jeg
ingen erfaringer med!!

Thomas Blitz



Flemming Joensson (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 16-01-02 21:09

"Razer" <Not-a-valid@Email.nu> wrote in
news:a24472$2agr$1@news.cybercity.dk:

>
> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns919896B337E2Cjoenssonblobdk@130.225.247.90...
>>
>> Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at
>> forbedre scoren.
>> Det skal lige siges, at hverken CPU eller grafikkort er
>> overclocket.
>>
>>
> Ahh. hvis du har et Asus A7M266 kan du da stille FSB i bios... og
> det kan du faktisk på de fleste Motherboards,, og med gode ram
> skulle du da kunne kaste min. 100-200 Mhz mere på CPU ( alt efter
> hvad du tør/maskinne kan klare). så vil den også øge hastigheden på
> din AGP slot. dernæst kan du vel øge spændingen lidt på dit AGP
> slot, men det har jeg ingen erfaringer med!!

Nej, men det du foreslår er jo stadig ikke overclockning af CPU'en,
hvilket jeg også siger jeg ikke kan.
Men tak for forslaget med at ændre på fsb, måske burde man lige prøve
om det vil køre stabilt med 10-20 MHz mere på FSB.

Flemming

Bjørn Petersen (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Petersen


Dato : 16-01-02 22:09

> Nej, men det du foreslår er jo stadig ikke overclockning af CPU'en,
> hvilket jeg også siger jeg ikke kan.

Øhh... jo det er det.
Hvis fx hæver din FSB med 10% har du også overklokket din processor med 10%.

Bjørn



Flemming Joensson (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 17-01-02 18:13

"Bjørn Petersen" <bjorn@kollegiegaarden.dk> wrote in
news:1011215379.81027@kollegiegaarden.dk:

>> Nej, men det du foreslår er jo stadig ikke overclockning af
>> CPU'en, hvilket jeg også siger jeg ikke kan.
>
> Øhh... jo det er det.
> Hvis fx hæver din FSB med 10% har du også overklokket din processor
> med 10%.
>

Damn, der var en der opdagede det
Jeg opdagede selv min dumhed <10 minutter efter indlægget var sendt og
sendte straks en cancel besked, men det har åbenbart nået at sprede
mine knap så vise ord ud på diverse news-servere inden da :-/

Flemming

Rasmus A. Nielsen (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 16-01-02 16:33


"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev:

> Min score er "kun" 6664 med nvidia 23.11 driverne i Windows XP Pro.

Min score under Win2k SP2 er 8150 point.
Jeg bruger 21.81 driverne til Win2k.
Mit system:
T.Bird 1600Mhz.
GeForce 3 Ti-500 64MB DDR. (240/500)
768MB PC2100 RAM
Kører 145Mhz på fsb'en.


> Jeg ser ofte andre poste scores tæt på tusinde point højere for
> tilsvarende systemer, men det er måske på Win98/Me platforme
> de kan få så høje scores?

Det tør jeg ikke svare på - har ingen erfaring med XP.


> Den nævnte score er foretaget med alle settings sat til Default:

Samme her.


> Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg
> kan gøre for at forbedre scoren.

Hvis ikke allerede AGP aperture Size er sat til 128MB
ude på bundkortets BIOS, så syntes jeg lige du skulle
afprøve det. Det gør underværker på min maskine - kan
IKKE forklare hvorfor!


--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
Er jeg på vej i dit Kill-Filter, så fortæl mig
venligst hvorfor - Just m@il me!


Andrew (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 16-01-02 20:30

Har nogle et skema så man kan se om ens system fungerer optimalt?

Mvh Anders

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns919896B337E2Cjoenssonblobdk@130.225.247.90...
> Jeg har følgende hardware i min maskine:
>
> 1.2 GHz T-bird (266)
> Asus A7M266 motherboard med seneste bios
> 2x 256MB Apacer PC2100 RAM
> Silverado 50 MKII køler
> IBM 75GXP - 45GB udgaven
> Hercules Geforce 3 Ti500 m. 64MB RAM.
>
> De øvrige ting er vist irrellevante.
>
> Min score er "kun" 6664 med nvidia 23.11 driverne i Windows XP Pro.
> Jeg ser ofte andre poste scores tæt på tusinde point højere for
> tilsvarende systemer, men det er måske på Win98/Me platforme de kan få
> så høje scores?
> Den nævnte score er foretaget med alle settings sat til Default:
>
> 1024x768@32 bit
> Antialiasing: None
> Framebuffer: Double
> Texture format: Compressed
> Z-buffer depth: 24bit
> Rendering Pipeline: D3D Pure Hardware T&L
>
> Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at
> forbedre scoren.
> Det skal lige siges, at hverken CPU eller grafikkort er overclocket.
>
> mvh
> Flemming
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste