erfaringer med Tiscalis ADSL
Fra : Steffen Moestrup

Dato : 16-01-02 13:22

Hej

Hvor hurtigt kører I derude med en 256/128 fra Tiscali, som p.t. er markedets
billigste ADSL-løsning??

hilsen Steffen

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-01-02 15:18

On Wed, 16 Jan 2002 12:22:11 +0000 (UTC), Steffen Moestrup <steffen@silverstone.as> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:
>Hej
>
>Hvor hurtigt kører I derude med en 256/128 fra Tiscali, som p.t. er markedets
>billigste ADSL-løsning??

Mit gæt, der er baseret på den 512/512 fra Tiscali vi har på skolen, er
256/128. Altså så hurtigt som linen tillader.

Du kan roligt bestille den linie, du får helt sikkert det du betaler for.
Dog er der det sædvanlige overhead, så man ikke downloader med
32Kbytes/Sek, og uploader med 16KBytes/Sek, men snare ligger omkring
29-30KBytes/Sek download og 12-14KBytes/Sek upload.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : TBC

Dato : 17-01-02 14:39

"Steffen Moestrup" <steffen@silverstone.as> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor hurtigt kører I derude med en 256/128 fra Tiscali, som p.t. er
markedets
> billigste ADSL-løsning??

Jeg har 512/512 med modem hos Tiscali, og det kører som (ihh hvor
overraskende) 512/512.

Det eneste der er lidt surt mht 512/512 hos Tiscali er at det netop er den
eneste konfiguration hvor Tiscali's modem baserede løsning ikke er den
billigste på markedet, den pris tager boomtown. - Til gengæld er du TVUNGET
til at have enten PSTN eller ISDN telfoni hvis du skal have BoomTown

Det fede er at du kan forvente bedre ping med en modem løsning end med en
tilsvarende konfigureret router løsning. Min ping faldt fra imellem ca 34-65
ms (med Cisco 677) til imellem ca 8-28 ms i Counter-strike da jeg skiftede
til modem (Diva ADSL usb) med min 512/512 hos Tiscali. Du spinger
ressorcekrævende led over med en modemløsning ifht en routerløsning har jeg
fået fortalt forklaringen skulle være.

Hvilken ping du kan forvente med 256/128 ved jeg dog ikke

TBC