[Xnews] Keyboard mapping
Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-01-02 11:19

Hvordan ændres genvejstasten til at lukke et vindue. Jeg ville gerne i
stedet for Ctrl+F4 kunne bruge Ctrl+W, som jeg bruger i de fleste andre
programmer. Kan ikke i Alt+K finde noget, der minder om CloseWindow.

Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-01-02 22:05

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan ændres genvejstasten til at lukke et vindue. Jeg ville
> gerne i stedet for Ctrl+F4 kunne bruge Ctrl+W

Jeg tror ikke, det kan ændres, da det så at sige er Windows, der
lukker et vindue vha. Ctrl+F4.
Desuden er der jo flere måder at lukke gruppevinduer på. Escapetasten
svarer til Ctrl-F4, mens F8 markerer alle indlæg som læste (catch up)
og lukker.

> Kan ikke i Alt+K finde noget, der minder om CloseWindow.

Jeg kan heller ikke. Det er iøvrigt (for mig da) mere overskueligt at
kigge i Keys.ini, hvor man kan se flere på én gang og uden
distraherende udenomsværker.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten

Dato : 16-01-02 22:18

Rudi Stegen wrote:

> Escapetasten svarer til Ctrl-F4, mens F8 markerer alle indlæg som
> læste (catch up) og lukker.

Den markerer da ikke indlæg som læste, før man trykker Shift+F8.

--
Morten

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-01-02 01:12

Hej Morten, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den markerer da ikke indlæg som læste, før man trykker Shift+F8.

Jo, men den lukker samtidigt gruppen. Lukker du en gruppe med F8, er
den nulstillet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten

Dato : 17-01-02 09:21

Rudi Stegen wrote:

> Jo, men den lukker samtidigt gruppen. Lukker du en gruppe med F8,
> er den nulstillet.

Når jeg mener "markerer som læst" mener jeg Shift+F8. Ellers er
indlæggene bare gamle, men ulæste. Det er min fortolkning.

--
Morten

Fra : Dino

Dato : 17-01-02 10:19

Den 17-1 2002 skrev Morten i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når jeg mener "markerer som læst" mener jeg Shift+F8. Ellers er
> indlæggene bare gamle, men ulæste. Det er min fortolkning.

Hvis du ikke har re-mappet F8, så markerer den alle indlæg i gruppen som
læste og lukker gruppen (Catch Up), lige som rudi skriver. Og hvis du i
Xnews.ini, [misc] har linien 'OpenNextGroup=1', åbnes næste gruppe med
ulæste meddelelser.

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Morten

Dato : 20-01-02 13:52

Dino wrote:

> Hvis du ikke har re-mappet F8, så markerer den alle indlæg i
> gruppen som læste og lukker gruppen (Catch Up), lige som rudi
> skriver.

Den er måske remappet. I hvert fald forstår jeg læste indlæg som
indlæg der har et ikon der enten er helt grønt eller har en grøn
prik.

Fra : Dino

Dato : 20-01-02 14:48

Den 20-1 2002 skrev Morten i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den er måske remappet. I hvert fald forstår jeg læste indlæg som
> indlæg der har et ikon der enten er helt grønt eller har en grøn
> prik.

Ja. Og efter en CatchUp, så er det sådan de ser ud, næste gang jeg åbner
gruppen. CatchUp markerer alle meddelelser som læste, og lukker gruppen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-01-02 23:00

Rudi Stegen skrev:

> Jeg tror ikke, det kan ændres, da det så at sige er Windows, der
> lukker et vindue vha. Ctrl+F4.

Sandt nok, men Ctrl+W virker osse i de fleste andre programmer.
Osse i MS Office og i Opera m.fl.

> Desuden er der jo flere måder at lukke gruppevinduer på.
> Escapetasten svarer til Ctrl-F4, mens F8 markerer alle indlæg som
> læste (catch up) og lukker.

Escape er fint, tak!

> Jeg kan heller ikke. Det er iøvrigt (for mig da) mere overskueligt
> at kigge i Keys.ini, hvor man kan se flere på én gang og uden
> distraherende udenomsværker.

Overskuelig ja. Men Alt+K er hurtigst (for mig da).
Tak for svar.

Lars