iPod jockey-hjul og B&O
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-02 00:37

Jeg kom til at tænke på, at jockey-hjulet på iPod minder
mistænkeligt om det på mine forældres trådløse B&O-telefon. På den er
det faktisk fantastisk nemt at bruge, og det samme siges jo at gælde for
iPod.
For nogle år siden var der vist noget snak om, at Apple og B&O
havde lidt samarbejde, men det har man ikke hørt til siden. Jeg husker,
at jeg har set noget i fjernsynet med en Newton koblet til noget B&O,
hvor de eksperimenterede med en ny type aktiv radio, tror jeg nok.
Da Apples Anniversary Mac kom frem, var der da vist lidt bøvl
med B&O der mente, at Apple havde skelet lidt vel meget til deres
stereo-anlæg Beomaster 2300, 2500, Ouverture og hvad de ellers hedder i
den serie. B&O mente, at Apple havde brugt lidt for meget af det, de
havde set, når de var på besøg hos B&O. Gad vide om jockey-hjulet på
iPod også stammer derfra?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Christian Flintrup

Dato : 16-01-02 22:45

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Gad vide om jockey-hjulet på
> iPod også stammer derfra?

Jeg har også set Panasonic Fax-maskiner, der har et jog-wheel til at
scrolle i adressebogen.

Mange stereoanlæg har også et lignende hjul.

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Simon T

Dato : 16-01-02 23:02

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Jeg har også set Panasonic Fax-maskiner, der har et jog-wheel til at
> scrolle i adressebogen.
>
> Mange stereoanlæg har også et lignende hjul.

Der er drejehjul i rigtig mange ting, men iPod'ens & B&O's hjul er
anderledes. Der er nemlig ingen trinmodstand, og den eneste indikator af
at den er drejet er lyden (som dog kan slås fra). Jeg er vild med at der
ikke er modstand i, og selvom det måske er forvirrende i starten, tror
jeg det er mere intuitivt når den accellerer. Hvis der var faste
modstandstrin, og den accellererede ville det være forvirrende...

med venlig hilsen

Simon T

Fra : Christian Flintrup

Dato : 16-01-02 23:27

Simon T <simonREMOVE@samfundsnasser.dk> wrote:

> [...]
> jeg det er mere intuitivt når den accellerer. Hvis der var faste
> modstandstrin, og den accellererede ville det være forvirrende...

Accelererer B&O's hjul også?

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-02 23:50

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Accelererer B&O's hjul også?

Ja-ja. Du skulle bare se mine forældres telefon, når den drøner
rundt i huset og ringer. De er som regel helt forpustede, når de svarer,
så man tror, man har ringet til en stønner.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-01-02 03:34

> [...]

> rundt i huset og ringer. De er som regel helt forpustede, når de svarer,
> så man tror, man har ringet til en stønner.

ROTFL, Henrik for ...... øl i næsen gør altså lidt ondt

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Simon T

Dato : 17-01-02 00:13

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Accelererer B&O's hjul også?

Jeg ved det faktisk ikke, jeg har ikke selv en sådan fætter. Jeg har
bare prøvet den hos en ven... Men det ville næsten være logisk, eftersom
man bruger hjulet til telefonbogen - og da der kan være _pænt_ mange
numre i, ville det næsten være ærgerligt at skulle finde en der begyndte
med "L" med 240 numre i telefonen...

Simon T

Fra : Jakob H K

Dato : 16-01-02 23:34

> [...]

> mistænkeligt om det på mine forældres trådløse B&O-telefon. På den er
> det faktisk fantastisk nemt at bruge, og det samme siges jo at gælde for

Sådan et hjul er det vist også på sony clie

Hygge

Jakob H K