Printer rebooter PC
Fra : Christian Meyer

Dato : 15-01-02 22:45

Jeg har et lidt pudsigt problem.

Min 'puter rebooter nogle gange spontant når jeg forsøger at udskrive
på min printer. Samme effekt som et tryk på reset knappen. Jeg fatter
ikke hvad der går galt! Der er ingen konflikter.

Printeren er Okipage 8w tilsluttet via COM1. Jeg har oplevet det både
før og efter opgradering af mit bundkort, så den kan vist udelukkes.

Er der nogen der kan forklare mig hvad der sker og hvordan det undgås?

Mvh.
Christian Meyer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-02 22:48

"Christian Meyer" <christianmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min 'puter rebooter nogle gange spontant når jeg forsøger at udskrive
> på min printer. Samme effekt som et tryk på reset knappen. Jeg fatter
> ikke hvad der går galt! Der er ingen konflikter.

Jeg har oplevet det samme med en Xerox netværksprinter i W2K
Min konklusion dengang var at det var et driverproblem.
Jeg løste problemet ved at skifte printer, men det kan du jo næppe.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 22:56

Kunne også godt forestille mig at det måske er lidt jord der mangler.
*g*
Nej spøg tilside, er pc'en jordet, hvis ikke kan det sagtens være det,
og prøv at undgå at pc og printer sidder i samme strømudtag..

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-01-02 08:57

"Allan Riise" <Ari06@arisoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nej spøg tilside, er pc'en jordet, hvis ikke kan det sagtens være det,
> og prøv at undgå at pc og printer sidder i samme strømudtag..

Helt ligemeget hvilket stik de sidder i, bare de BEGGE er jordet.....

MVH
Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-02 23:13

Christian Meyer griflede følgende ned:

> [...]
>på min printer. Samme effekt som et tryk på reset knappen. Jeg fatter
>ikke hvad der går galt! Der er ingen konflikter.

Der var heller ikke konflikter at se da jeg brugte min gamle Canon
printer under Win 2000 og XP, men den gjorde nøjagtigt det samme, cut
Elly og så døde skidtet, jeg kunne ikke få nye drivere til den så den
blev udskiftet, og siden har det kørt uden problemer.
Det har Canon printeren forøvrigt også på en anden maskine der bruger
Win 98
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : kran

Dato : 16-01-02 00:40

Du mener vel printeren er tilsluttet via LPT1 ?

Hvilken windows version bruger du ?

Prøv først at kontrollere protokol indstillingen i "Parallel port
mode" i BIOS - den ligger sikkert under "Integrated Peripherals" -
menu´en.

Sæt den til "ECP" - ikke "ECP&EPP".

Det kan evt. være en software eller hardware konflikt på parallel
porten.

Prøv at kontrollere om der er en hardware konflikt i - kontrol panel >
system > enhedshåndtering

Har du også en scanner tilsluttet ? Hvis ja - prøv at afinstallere den
for at se om det hjælper.

MVH
Kristian

Christian Meyer <christianmeyer@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40a1e1cc.0201151345.2cdd4ad9@posting.google.com...

Fra : Christian Meyer

Dato : 16-01-02 19:38

"kran" <kran@post3.tele.dk> wrote in message news:<3c44be26$0$62904$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Du mener vel printeren er tilsluttet via LPT1 ?

Ja, naturligvis.

> Hvilken windows version bruger du ?

XP Pro DK.
Har haft samme problem med Win2k Pro, men ikke med Win98

> Prøv først at kontrollere protokol indstillingen i "Parallel port
> mode" i BIOS

> Sæt den til "ECP" - ikke "ECP&EPP".

Er sket.

> Det kan evt. være en software eller hardware konflikt på parallel
> porten.

Der er ingen konflikter

> Har du også en scanner tilsluttet ?

Nej, jeg har ingen scanner.

Det skete igen idag og denne gang var printeren slukket! Jeg saf og
rodede med "sideopsætning" i WordPad og da jeg trykkede OK sagde det
klik og maskinen rebootede.

Kan det være et software problem. Win2k og XP?

Mvh.
Christian Meyer

Fra : kran

Dato : 16-01-02 21:17

> Det skete igen idag og denne gang var printeren slukket! Jeg saf og
> rodede med "sideopsætning" i WordPad og da jeg trykkede OK sagde det
> klik og maskinen rebootede.

Hvis det også sker når du ikke printer/printeren er slukket er det
måske noget der ikke har noget med printeren at gøre. Sker det kun
hvis printer-driveren er installeret ?

Hvor har du printer driveren fra, der fulgte jo ikke en Windows XP
driver med printeren da du købte den ?

MVH

Kristian