Bootproblemer med SCSI-harddisk
Fra : Michael Pedersen

Dato : 15-01-02 21:08

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig et nyt bundkort med processor. Det drejer sig om
et Soyo K7V Dragon Plus! bundkort med AMD XP 1600+ processor.
Jeg satte min velfungerende SCSI controller (Adaptec 2940 UW) og 9,1 GB IBM
Ultra 2 harddisk til, og ville installere en eller anden form for
styresystem på harddisken.

Efter bootup på SCSI CD-ROM og begyndelse af installation af Windows 2000
går computeren kold, og jeg kan begynde at installere forfra. Efter at have
prøvet over 10 gange med forskellige styresystemer (Win98, Windows XP) opgav
jeg forsøget.

I manualen til bundkortet står der at vi skal undgå at sætte SCSI-controller
i PCI-slot 2 idet den vil konflikte med RAID-controlleren. Jeg har prøvet
flere PCI-slots uden positivt resultat.

Det er ikke noget problem at installere noget operativsystem på en
IDE-harddisk fra SCSI-CDROM drevet, og jeg kan uden problemer læse fra
SCSI-harddisken fra Windows.

Nogen der kan komme med et hint??

Mvh

Michael

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 21:16

Du kan starte med at tage RAID'en fra i Bios, hvis du alligevel ikke
bruger den....

--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Michael Pedersen

Dato : 15-01-02 21:40

Den er disabled på bundkortet med jumper.

Mvh.
Michael Pedersen

Fra : DWM

Dato : 16-01-02 00:46

"Michael Pedersen" <mped00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke noget problem at installere noget operativsystem på en
> IDE-harddisk fra SCSI-CDROM drevet, og jeg kan uden problemer læse fra
> SCSI-harddisken fra Windows.
> Nogen der kan komme med et hint??

Prøv at tage din IDE harddisk/s fra. Så virker det. :)

/Kenneth Iversen

Fra : Michael Pedersen

Dato : 16-01-02 17:29

Det har jeg også prøvet

Mvh.
Michael

Fra : DWM

Dato : 16-01-02 18:35

> Det har jeg også prøvet

Hmm ok..er du sikker på at den står til at boote på den ID
som harddisken har?

/Kenneth Iversen

Fra : Michael Pedersen

Dato : 16-01-02 20:33

Jeg har ikke lavet om i opætningen siden jeg pillede den ud af den gamle
computer, hvor jeg ikke havde problemer med at boote.

I bios har jeg også stillet at den skal boote på SCSI før alt andet.
Jeg har ikke koblet andet til SCSI-controlleren end det der sad på den i den
gamle computer.

Fra : Kalle

Dato : 16-01-02 22:43

Det kunne være et ramproblem, men du beskriver ikke den fejlmeddelelse du
får.
Prøv evt. at gå ind i scsi bios opsætningen, (Er det ikke crtl + A?), så den
booter på drev 0. Fjern derefter alle jumpere fra harddisken og den er drev
0.
Glæder mig til at høre om det videre forløb.
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Borchmann

Dato : 18-01-02 12:39

>Nogen der kan komme med et hint??
>
>Mvh
>
>Michael

Har du tjekket dit ram?(memtest86) Hvad med biosinst. for ram? Pil
lydkort-netkort-ect. fra under inst. Start med det nemme
Mvh Janko

Fra : Karsten Vandborg Soe~

Dato : 20-01-02 15:38

Michael> Hejsa Jeg har lige anskaffet mig et nyt bundkort med
Michael> processor. Det drejer sig om et Soyo K7V Dragon Plus!
Michael> bundkort med AMD XP 1600+ processor. Jeg satte min
Michael> velfungerende SCSI controller (Adaptec 2940 UW) og 9,1 GB IBM
Michael> Ultra 2 harddisk til, og ville installere en eller anden form
Michael> for styresystem på harddisken.

Michael> Efter bootup på SCSI CD-ROM og begyndelse af installation af
Michael> Windows 2000 går computeren kold, og jeg kan begynde at
Michael> installere forfra. Efter at have prøvet over 10 gange med
Michael> forskellige styresystemer (Win98, Windows XP) opgav jeg
Michael> forsøget.

Michael> I manualen til bundkortet står der at vi skal undgå at sætte
Michael> SCSI-controller i PCI-slot 2 idet den vil konflikte med
Michael> RAID-controlleren. Jeg har prøvet flere PCI-slots uden
Michael> positivt resultat.

Michael> Det er ikke noget problem at installere noget operativsystem
Michael> på en IDE-harddisk fra SCSI-CDROM drevet, og jeg kan uden
Michael> problemer læse fra SCSI-harddisken fra Windows.

Michael> Nogen der kan komme med et hint??

Jeg har et Adaptec 2930U2 og har også IBM Ultra 2 SCSI diske. Da jeg
installerede Win2000 skulle jeg bruge en driver diskette som jeg fandt
på Adaptecs hjemmeside. I starten af installationen skal man så vidt
jeg husker trykke F6 for at installare "3rd party drivers" og her
satte jeg så disketten med drivere i og lod den sidde til jeg blev
bedt om at fjerne disketten (fordi maskinen skulle boote - og IKKE
før, for ellers gik den også kold).

--
(o_ Karsten Vandborg Sørensen
//\ http://www.kom.auc.dk/~karstens/index.html