Blaser R93 lux 3006 eller ???
Fra : Kim Kappel

Dato : 15-01-02 17:21

Jeg går i øjeblikket og spekulerer på om jeg skal købe følgende:
Blaser R93 Lux, 3006 med et Zeiss 3-12x56 sigte.
Jeg er meget interesseret i at høre andres erfaring med ovenstående
riffel/sigte og om i evt. har andre bud på en ligende "løsning"

Fra : Claus & Betina Niels~

Dato : 15-01-02 22:22

Hej med dig

Jeg har selv en R93 Lux som jeg fik for 3 år siden og har derefter erhvervet
vekselpiber i 7 forskellige kalibre fra 223rem til 375H&H , og jeg kan kun
sige der har ikke været nogen bedre riffel for mig både ind og udlands
....den er ikke for tung ...den er præcis ....den har en utrolig god montage
....og til sidst er den utrolig smuk og mere end 10.000 jægere kan ikke tage
fejl ....
Jeg har her for mindre en 2 mdr siden lige købt en offroad til træning og
det lidt mere grove hvor der evt kunne komme ridser i luxus træet som jeg
passer en del på ikke at skramme for meget . Hvis du har nogle spørsmål kan
du bare skrive tilbage så vil jeg meget gerne være til yderliggere
hjælp....og angående kikkerten er der nok ikke nogen tvivl om at med zeiss
går du ikke forkert i byen jeg har selv monteret et par med skinner og
resten med ringe og de virker bare rigtig godt ...det er et formidabelt valg
til al jagt ....Claus

Fra : Jack Jensen

Dato : 16-01-02 12:11

"Kim Kappel" <kim@kappel.it> wrote in message
> [...]
> Jeg er meget interesseret i at høre andres erfaring med ovenstående
> riffel/sigte og om i evt. har andre bud på en ligende "løsning"

Jeg har en Zeiss 3-12x56 og den er jeg enorm glad for. Den trækker en masse
lys, så den er også god til skumringsjagt eller i tåget/diset vejr.
Jeg er sikker på at du bliver tilfreds med den.
Mvh
Jack