Hvornår er der nomineringer??
Fra : zcully

Dato : 15-01-02 16:57

Hvornår kommer det frem hvilke film der er nomineret til oscaruddelingen??
Jeg venter specielt på at se om Memento bliver nomineret. Den har ihvertfald
fortjent at vinde eller blive nomineret for bedste manuskript, klipning,
instruktør og evt. bedste film!!

/Zcully

Fra : Wertigo

Dato : 15-01-02 21:33

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c44518a$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
ihvertfald
> fortjent at vinde eller blive nomineret for bedste manuskript, klipning,

Nomineringerne bliver offentligtgjort 12. februar. Uddelingen foregår 24.
marts.

Forvent ikke for meget af Memento som bedste film. Til gengæld er den IMO
næsten sikker på at vinde bedste manuskript. Den har også en fair chance for
en nominering for dens klipning.

Forvent i øvrigt at følgende 10 film sætter sig tungt på de vigtigste
nomineringer:
1. LOTR (stort set alle kategorier dog med McKellen som eneste nominerede
skuespiller)
2. A Beautiful Mind (Russell Crowe i en drømmerolle - filmen skal nok sikre
sig masser af vigtige nomineringer; selv Akiva Goldsman (Batman & Robin) for
manuskript!)
3. Moulin Rouge (film, instruktør, Kidman og masser af tekniske kategorier)
4. In The Bedroom (sikre nom. til de kvindelige skuespillere)
5. Black Hawk Down (Ridley Scotts krigsfilm kan slå igennem)
6. Gosford Park (Robert Altman og et klassisk engelsk ensemble)
7. Mulholland Drive (måske kan de lide Lynch, måske kan de ikke - Naomi
Watts skulle dog snige sig ind som kvindelig hovedrolle uanset hvad)
8. The Shipping News (Lasse Hallström og Miramax = to nomineringer til
bedste film i træk. Måske TSN fuldender et hattrick?)
9. Ali (halvskidt modtagelse har svækket filmens muligheder, men især Smith
har en god chance)
10. Shrek (vinder bedste animation; kan måske overraske i bedste film)

MvH Mikkel

Fra : Mads Tilst

Dato : 15-01-02 23:07

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
sikre
> sig masser af vigtige nomineringer; selv Akiva Goldsman (Batman &

Ja, jeg så en kort trailer til den for nylig. Så spændende ud .
Kan nogen fortælle mig hvad den handler om, og hvad det er for en
karakter Crowe spiller?

Med venlig hilsen
Mads Tilst

Fra : Max Møller

Dato : 15-01-02 23:28

Hejsa

> Ja, jeg så en kort trailer til den for nylig. Så spændende ud .
> Kan nogen fortælle mig hvad den handler om, og hvad det er for en
> karakter Crowe spiller?

jep:
Et bevægende, menneskeligt drama om matematikeren John Forbes' bevægede liv.
Den noget excentriske Forbes gjorde en forbløffende opdagelse tidligt i sin
karriere og stod på tærsklen til international berømmelse. Desværre satte
skizofreni en brat stopper for hans skarpe intellekt. Men hvor mange andre
før ham havde givet op, tog Forbes' udfordringen op sammen med sin hengivne
kone. Efter årtieres prøvelser, sejrede han over tragedien og modtog i 1994
Nobel Prisen. Som en levende legende fortsætter Forbes' sit arbejde den dag
i dag.

Max
www.filmibiffen.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-01-02 08:07

Max Møller wrote:

> [...]
> Nobel Prisen. Som en levende legende fortsætter Forbes' sit arbejde den dag

Øhh, nu hed han altså John Nash men ellers har du meget godt fat i hvad
det går ud på

Rigtigt flot og medrivende film. Udfra traileren og da jeg intet vidste
om John Nash troede jeg dette var en triller men det viste sig at være
noget helt andet og så alligevel ikke helt. Alligevel blev jeg langt fra
skuffet. Den havde nogle thriller elementer men de var kun en lille del
af historien. Flot film. Glæd jer.

Tenz.

Fra : Wolfgang

Dato : 16-01-02 10:18

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message
> Øhh, nu hed han altså John Nash men ellers har du meget godt fat i hvad
> det går ud på

I har begge ret. Han hed John Forbes Nash, Jr. - og fik tildelt Nobelprisen
i økonomi (!) i 1994.

/w

Fra : Magnus

Dato : 16-01-02 14:10

> [...]
> nomineringer:
> 10. Shrek (vinder bedste animation; kan måske overraske i bedste film)

Der er da ikke en kategori for bedste animations spillefilm. Det eneste der
er en kategori for bedste animerede kortfilm.

mvh Magnus

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 14:39

"Magnus" <magnus@mcnus.dk> wrote in message

> Der er da ikke en kategori for bedste animations spillefilm. Det eneste
der
> er en kategori for bedste animerede kortfilm.

Jo den kommer igen i år, så vidt jeg har forstået.

Joakim

Fra : Wertigo

Dato : 16-01-02 22:24

Magnus <magnus@mcnus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c457c64$0$5495$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der er da ikke en kategori for bedste animations spillefilm. Det eneste
der
> er en kategori for bedste animerede kortfilm.

I år indføres der for første gang en kategori for 'Best Animated Feature
Film Award'. I alt 9 film er tilmeldt kategorien, og de to store favoritter
er Shrek og Monster's Inc (sidste nominerede bliver nok Waking Life). De 6
andre film er Final Fantasy: The Spirits Within; Jimmy Neutron: Boy Genius;
Marco Polo: Return to Xanadu; Osmosis Jones; The Prince of Light; The
Trumpet of the Swan

Hjælp, jeg er en fisk var faktisk på tale til kategorien (man har indsendt
diverse formularer), men den blev afvist, da den ikke har haft premiere i
USA (og heller ikke har udsigt til at få det).

MVH Mikkel

Fra : Casper

Dato : 15-01-02 21:42

står det ikke på det off. site???

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 08:50

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ihvertfald
> fortjent at vinde eller blive nomineret for bedste manuskript, klipning,

Jeg syntes ikke rigtigt der er lavet nogle rigtig fede film i år :/