PGrafikkorts performance ift. CPU
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-01-02 14:00

Jeg overvejer lidt at udskifte mit Asus V6600 med et nyere GeForce-baseret
kort. Imildertid har jeg ikke verdens hurtigste CPU (Athlon 500), så jeg er
lidt i tvivl om, hvor meget jeg egentlig vil få ud af det. Så her er
spørgsmålet:

Vil jeg få fuld udnyttelse af et sådant kort, eller bør jeg faktisk skifte
CPU/bundkort/ram samtidig?

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 14:01

Christian R. Larsen skrev i en meddelelse
> eller bør jeg faktisk skifte
> CPU/bundkort/ram samtidig?

Ja !!
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 15-01-02 14:50

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> spørgsmålet:
>
> Vil jeg få fuld udnyttelse af et sådant kort, eller bør jeg faktisk skifte

Hej,

Jeg har selv et asus 6600, og jeg opgraderede for nylig min cpu fra 650 til
en 1400 mhz thunderbird, og alle de spil jeg har prøvet kan jeg gøre i 1024
i 16 bit farver flydende og enkelte spil i 32bit også. Kun pga. cpu
opgraderingen, hvis du opgraderer bundkort og cpu vil du kunne mærke det i
alle spil, men hvis du kun opgraderer grafik-kortet vil det stadig hakke i
en del spil ligemeget hvilke opløsninger du bruger. Så det jeg ville gøre
var at bruge pengene på bundkort og cpu, og så vente med grafik-kort. Da
udviklingen på grafik-kort går så stærkt vil det efter min mening bedre
kunne betale sig at vente her, end med at opgradere cpu og bundkort.

mvh
Lasse