anbefale newsreader
Fra : Martin Helbo

Dato : 15-01-02 12:30

Jeg har igennem længere brugt OE til at læse nyheder.
Men hvad findes der ellers af programmer. Og er de bedre end OE.
Nogen der kan komme med nogle anbefalinger?

Martin Helbo

mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Leony

Dato : 15-01-02 12:39

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har igennem længere brugt OE til at læse nyheder.
> Men hvad findes der ellers af programmer. Og er de bedre end OE.
> Nogen der kan komme med nogle anbefalinger?

X-news og agent er de mest udbredte.
Om de er bedre er vel en smagssag. Det er lidt nemmere hvis du efterlyser
nogle funktioner som du mangler i OE. Jeg klarer mig glimrende med OE.

Leony

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-01-02 14:11

Martin Helbo wrote:

> Jeg har igennem længere brugt OE til at læse nyheder.
> Men hvad findes der ellers af programmer. Og er de bedre end OE.
> Nogen der kan komme med nogle anbefalinger?

Jeg bruger Netscape 4.76 med stor fornøjelse, men jeg bryder mig
ikke om den nye 6.2 version, den laver for mange sære ting.. Af
ulemper ved netscape har jeg kun opdaget at den ikke dur til
binære nyhedsgrupper. Den har ikke mulighed for at spille store
filer op i bidder newsserverne ikke smider væk og den kan ikke
lave "kombiner og afkod". Bruger du derimod ikke binære
nyhedsgrupper er den skøn (efter min mening).

Fordele:
- Det er ikke OE, dvs. når man får tilsendt en virus bliver man
spurgt hvad man ønsker sker med den mystiske fil man har modtaget
som vedhæftning, den bliver ikke bare autostartet.
- Mulighed for at hjemtage en hel stribe nyhedsservere
- Den kan sættes op til at spilde meget lidt plads på grafiske
ikoner og andet man ikke behøver, således at man får mest mulig
skærmplads til at læse nyheder i. Jeg hader de programmer hvor 40%
af skærmarealet er brugt på menubjælker og ikoner, 25% på
adresselister og i et lille vindue på midten af skærmen kan man
læse selve mailen.

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Ole Hanelius

Dato : 15-01-02 15:10

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in

> [...]
> Men hvad findes der ellers af programmer. Og er de bedre end OE.
> Nogen der kan komme med nogle anbefalinger?

Hej Martin

Jeg skiftede for et stykke tid siden
OE ud med Xnews, og det har jeg bestemt
ikke fortrudt.

Nedenstående et par nyttige links hvis
du vil prøve Xnews:
http://xnews.3dnews.net/
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-01-02 15:43

Martin Helbo skrev:
> Jeg har igennem længere brugt OE til at læse nyheder.
> Men hvad findes der ellers af programmer. Og er de bedre end OE.
> Nogen der kan komme med nogle anbefalinger?

http://www.newsreaders.com/win/clients.html
Lars

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-01-02 15:26

Tak for svarene alle sammen.
Jeg vil i gang med at teste nogle af de foreslåede programer
/Martin Helbo