Zyxel router går selv på nettet
Fra : Claus Olsen

Dato : 15-01-02 00:47

som ejer af en Zyxel router prestige 200 og ISDN forbindelse har jeg en del
problemer med at den kobler sig på nettet i tide
og utide

Jeg formoder der tale om et program

er der nogen måde man styre sådan en router eller overvåge hvilke programmer
der bruger den IP adresse ??

Idag hiver jeg simpelthen netledningen ud hver gang jeg ikke er på nettet

M.v.h.
Claus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-01-02 02:11

On Tue, 15 Jan 2002 00:47:06 +0100, "Claus Olsen" <claus-@e-box.dk>
wrote:

>som ejer af en Zyxel router prestige 200 og ISDN forbindelse har jeg en del
>problemer med at den kobler sig på nettet i tide
>og utide

Hvis den fungerer som gamle firmwares, så kan man se "LAN Packet that
triggered last call" et eller andet sted i dens menuer. Kan du finde
noget, der minder om det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 15-01-02 22:02

On Tue, 15 Jan 2002 00:47:06 +0100, Claus Olsen wrote in
dk.edb.internet.udbydere
<R6K08.19993$Zm5.1915410@news000.worldonline.dk>:

>som ejer af en Zyxel router prestige 200 og ISDN forbindelse har jeg en del
>problemer med at den kobler sig på nettet i tide
>og utide

Mon dit problem skyldes netbios trafik, som beskrevet på:

http://www.isa.dknet.dk/~sej/zyxel.html

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jens

Dato : 16-01-02 00:03

"Claus Olsen" <claus-@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
del
> problemer med at den kobler sig på nettet i tide

Det er muligt ja, eller også er det NetBIOS trafik på dit netværk.
Såfremt det er NetBIOS trafik kan du aktivere det indbyggede filter.
Se menuen der omhandler filtre.

> er der nogen måde man styre sådan en router eller overvåge hvilke
programmer
> der bruger den IP adresse ??

Du kan, jeg mener det er i menu pkt. 24. 1., se den "pakke" som "trigger"
opkaldet.
Kopier og indsæt den herefter på denne side: http://www.zyxel.trc.dk/?lg=dk
Så kan du se hvilken fra hvilken PC og port, der trigger opkaldet.

> Idag hiver jeg simpelthen netledningen ud hver gang jeg ikke er på nettet

Ja, det er irriterende i længden!

Jens

Fra : Claus Olsen

Dato : 16-01-02 00:57

Tusind tak for alle besvarelse og links

Nu har jeg fået noget konkret at arbejde videre på, det er rart der findes
et forum som dette, til os brugere der ikke har meget
forstand på alt det tekniske.

umildelbart ser det ud til at netbios filterne er sat op ifølge Zyxel PNC
program, men nu vil jeg starte med at trace LAN packet which triggered last
call, dernæst må jeg så gennemgå alle filterne og se hvordan de er sat op.

Jeg har fundet et andet uforklarligt problem, med at den selv stiller date
& timer til en tilfældigt greenwitch time ( London ) ??

Min konfiguration er: Prestige 202 DSS1 Zynos version V2.50(N.00) 6/29/2000

Med venlig hilsen
Claus Olsen