base64 / (raw)url -deoce/endcoe
Fra : Jakob Jensen

Dato : 14-01-02 23:54

Hej NG

Hvis man nu vil have sløret alt man smider op i adressebaren.
http://www.debatkat.dk/index.php? <- resten skal sløres ->.
Så har jeg experimenteret med de forskellige encoders, og mener selv at jeg
har fundet frem til, at man skal bruge base64, har i bedre forslag?
Og når man først har brugt base64_encode, så har jeg problemet med at decode
det igen, så mine script kan forstå hvad der står i urlen.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Jakob Jensen

Dato : 14-01-02 23:55

Undskylder lige for stave fejl...
der skulle jo stå encode og decode *GG*

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-01-02 11:05

"Jakob Jensen" <webmaster@debatkat.dk> wrote in message
> Hvis man nu vil have sløret alt man smider op i adressebaren.
> http://www.debatkat.dk/index.php? <- resten skal sløres ->.

"Sløret"?
Altså ingen hemmeligheder, der må bare gerne skulle et lille arbejde til,
for at læse det?

> Så har jeg experimenteret med de forskellige encoders, og mener selv at
jeg
> har fundet frem til, at man skal bruge base64, har i bedre forslag?

Alt efter årsagen til sløringen, så er base64 fin. Bare husk, at mange
nørder kan genkende en base64 når de ser den, og kan decode den på få
sekunder.

> Og når man først har brugt base64_encode, så har jeg problemet med at
decode
> det igen, så mine script kan forstå hvad der står i urlen.

Tjah, du kan jo lægge det i det format du har lyst til. Du kan fx. putte
alle informationerne i et array, serialize det, og så base64_encode det. Så
er det nemt.

Men ellers mener jeg helt bestemt jeg engang så en funktion, der kunne lave
"var1=val1&var2=val" til et array "array('var1'=>'val1', 'var2'=>'val2')"
eller enkelte variabler "$var1='val1'; $var2='val2';". Men nu kan jeg ikke
finde den i manualen.
Anyway, det er ret simpelt at lave sådan en selv.

--
Mvh.

Niels Andersen