Internationalt præfix
Fra : Jan Peterson

Dato : 14-01-02 23:23

Hej
Hvordan er det nu lige det hænger sammen med subj.?

Hvis f.eks. jeg er i Sverige og har min mobil med og vil ringe til en svensk
fast-tlf.: Skal jeg så ringe 0046?

Samme, men til en svensk mobil: 0046?

Jeg er stadig i f.eks. Sverige og vil ringe til en dansker, som også er i
Sverige, på hans mobil: 0045?

mvh Jan Peterson

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 23:44

Jan Peterson skrev:

>Hvis f.eks. jeg er i Sverige og har min mobil med og vil ringe til en svensk
>fast-tlf.: Skal jeg så ringe 0046?

Du skal taste +46

>Samme, men til en svensk mobil: 0046?

+46

>Jeg er stadig i f.eks. Sverige og vil ringe til en dansker, som også er i
>Sverige, på hans mobil: 0045?

+45

Jeg har tastet +45 foran alle numrene i min telefonbog, så virker det
også når jeg er i udlandet, ellers gør det ikke.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-01-02 02:14

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Du skal taste +46

Man kan godt taste 0046, hvis man vil.

[snip]
>Jeg har tastet +45 foran alle numrene i min telefonbog, så virker det
>også når jeg er i udlandet, ellers gør det ikke.

Det er en glimrende ide, så længe det er danske numre. Hvis det er et
svensk nummer virker det ikke - lige gyldigt hvor man er

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-02 13:53

Peter Rongsted skrev:

>Man kan godt taste 0046, hvis man vil.

OK, vidste jeg ikke, men + virker alle steder, så det er nok
smartere...

Bah!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 23:48

"Jan Peterson" <jan-peterson@get2net.dk> wrote in

> [...]
>
> Samme, men til en svensk mobil: 0046?
>
> Jeg er stadig i f.eks. Sverige og vil ringe til en dansker, som

jeg er faktisk ikke klar over om man skal ringe med prefix når man
befinder sig i udlandet...
Jeg mener dog man skal, men f.eks. på østsjællands strande kan man
risikere at komme på svensk net, her mener jeg dog ikke man skal
bruge prefix men jeg ved det ærlig talt ikke. Det mest logiske vil
dog være at du skal.

Anwyay, husk det er +45, ikke 0045 for at komme til DK fra udlandet

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-01-02 07:03

> Anwyay, husk det er +45, ikke 0045 for at komme til DK fra udlandet

Det er da det samme om man trykker + eller 00 fra langt de fleste lande...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-01-02 10:17

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

>Det er da det samme om man trykker + eller 00 fra langt de fleste lande...

Man kan bruge, hvad der nu er normalt i det pågældende land (i mange er
det nu 00). Men + virker altid på en GSM telefon.

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-02 13:53

Peter Rongsted skrev:

>Man kan bruge, hvad der nu er normalt i det pågældende land (i mange er
>det nu 00). Men + virker altid på en GSM telefon.

Yups, det er efterhånden 00 i de fleste lande, men netop i Sverige er
det vist 009. Og + er jo altid smartest at bruge, da det som sagt
virker alle steder.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-01-02 00:12

> [...]

>Hvordan er det nu lige det hænger sammen med subj.?
>
>Hvis f.eks. jeg er i Sverige og har min mobil med og vil ringe til en svensk

Når du er i Sverige, kan du ringe til svenske numre uden internationalt
retningsnummer.

>Jeg er stadig i f.eks. Sverige og vil ringe til en dansker, som også er i
>Sverige, på hans mobil: 0045?

Du skal ringe til det fulde nummer., da det er et dansk nummer, og du er
i Sverige. Hvor han er betyder ikke noget.

Den bedste måde at gemme numre i telefonbogen er som +45xxxxxxxx. Nettet
finder selv ud af hvilket prefix, som skal bruges for et internationalt
nummer. Og om der er samme land, som du er i. Du betaler ikke for et
udenlandskald selvom du bruger +45xxxxxxxx i Danmark

Peter

Fra : Jan Peterson

Dato : 15-01-02 12:22

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en

| Når du er i Sverige, kan du ringe til svenske numre uden internationalt
| retningsnummer.

snip

> [...]
| nummer. Og om der er samme land, som du er i. Du betaler ikke for et
| udenlandskald selvom du bruger +45xxxxxxxx i Danmark

Tak til alle for svarene.
Lige for at få det i gasbeton:
Jeg går ud fra, at jeg så også kan gemme svenske mobilnumre i tlf.bogen med
+46 foran og alligevel bruge dem når jeg er i Sverige. Men hvad så med det
foranstillede nul i f.eks. 070 xx xx xxx, som jeg jo fjerner, når jeg ringer
+46 først?

mvh Jan Peterson

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-01-02 18:10

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nummer. Og om der er samme land, som du er i. Du betaler ikke for et
> udenlandskald selvom du bruger +45xxxxxxxx i Danmark

Hvis man færdes meget i grænseegne, Sønderjylland og øresundskysten, kan det
være en fordel at man IKKE har lagret numrene med "+45" foran. Hvis numrene
er lagret med "+45" foran, vil en samtale også gå igennem hvis du uforvarende er
kommet på udenlandsk net, men til en uhørt høj pris, eksempelvis i nærheden
af kr.10 pr. minut fra Tyskland.

Hvis numrene blot er lagret på "ren dansk manér" uden "+45" foran, vil man få en
fejlmelding i stedet for blot at komme igennem, når man er på udenlandsk net.

Claus

Fra : Mickey

Dato : 16-01-02 23:51

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> [...]
> udenlandsk net, men til en uhørt høj pris, eksempelvis i
> nærheden af kr.10 pr. minut fra Tyskland.

det er ekstra dyrt fordi man går på udlandstakst - endnu værere er
det næsten hvis nogen ringer til dig, så kommer *du* til at betale
udenlandstakst!