Den største sorg
Fra : Aristo

Dato : 14-01-02 23:08

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har ikke skrevet her før, så jeg kender ingen af Jer, men alligevel
føler jeg trang til at dele min seneste og mest trist katte-oplevelse sammen
med Jer, for hvem andre end lige netop Jer, kan forstå min smerte.
I torsdags mistede jeg min elskede Teddy. En speciel lille sort-hvid kastrat
på 6 år. Jeg har haft ham siden han var cirka 6 uger, da han var en forladt
vildkat. Han blev dog hurtigt tam. Ja faktisk udviklede han sig til en
rigtig kælegris, og han var derfor meget afhængig af blandt andre mig. Han
kom derfor altid ind før mørkets frembrud for nu skulle han ind og putte.
Men i torsdags kom Teddy ikke hjem og jeg blev urolig. Jeg gik rundt i
nabolaget og kaldte, men der kom ingen Teddy.
Det var først, da jeg undrede mig over, at bilerne ude på en lidt større
vej, kørte i en bue udenom noget. Jeg gik derud og der lå min Teddy død og
ganske ilde tilredt. Det var et chok og er det stadig. Halsbåndet lå ved
siden af ham og det gør ondt at tænke på at vedkommende som kørte ham over
ikke en gang gad standse og ringe til os.

Teddy er nu begravet ude i vores have, og jeg har lavet et hjerte af gran og
rødt bånd til ham. Dette hjerte samt en masse tårer og kærlige tanker, er
min måde at sige farvel til den Teddy, som var for mig, den bedste mis i
verden.

Den største sorg i verden er dog at miste den som man har kær ( dyr eller
menneske )

Hilsen

Hanne

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-01-02 23:20

Hanne,
Jeg føler med dig. Jeg har også mistet en kat - han kom aldrig hjem en dag. Jeg
ved ikke hvad der er sket med ham.
Jeg har også mistet en kat i mit opdræt - det er slemt at se dem lide og så at
skulle tage den endelige beslutning for deres skyld.
Det er absolut svært at miste.
mvh Camilla
Primprau's Korater http://www.korat.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-01-02 23:28

"Aristo" <aristocat@mail.dk> wrote in message
> Hej Nyhedsgruppe

<klip>

> Den største sorg i verden er dog at miste den som man har kær ( dyr eller
> menneske )

Hvor har du ret. Jeg føler med dig.

Mange hilsner
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Annette Skovbon

Dato : 14-01-02 23:58

Kære Hanne,
Du aner ikke hvor meget jeg føler med dig. Jeg mistede også min første kat i
sommers på den måde
Tiden ligenu er svær, meget svær. Du er frygtelig fortvivlet og ked af det, og
det skal du også være. Du skal huske på alle de dejlige minder i har sammen.
Du skal tænke på at han til sine sidste dage fik et godt missehjem hos dig, som
mange andre katte ville misunde.
Når den største sorg har lagt sig og din hverdag begynder igen, så se dig om
efter en lille ny elskelig mis. Jeg fik en anden kat godt og vel en måned efter
min blev fundet kørt ned.
Hun hjalp mig over den store sorg. Jeg glemte hurtigt de frygtelige tanker og
billeder af min lille mis i vejkanten...
Pludselig var der igen en som krævede min kærlighed, og min tid og det er det,
der har hjulpet mig bedst over sorgen.

En masse varme tanker og Knus fra Annette

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-01-02 09:58

Hej Hanne

Åh nej hvor trist. Føler virkeligt med dig.

Masser af tanker og knus herfra
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : S.J & L.T.

Dato : 15-01-02 10:40

Kæreste Hanne.

Hvor er det bare forfærdeligt. Jeg er dybt berørt og chokeret; og alligevel
ved jeg godt, at det er hverdagskost, at folk kører videre. Som barn fandt
jeg selv en overkørt kan der knapt var i live og havde et smadret bagparti.
Tænk at man ikke havde stoppet op og sikret sig at dyret var dødt og om det
havde halsbånd på osv...
Jeg fik helt tårer i øjnene og vil aldrig glemme denne korte beretning om
Teddy. Syndt at det skulle ende sådan; men godt at han blev begravet, hvor
han hørte til: hjemme hos jer.

Mange tanker fra

Linda

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-01-02 14:48

"Aristo" <aristocat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tanker, er
> min måde at sige farvel til den Teddy, som var for mig, den bedste

Ord vil aldrig kunne tage sorgen og savnet fra dig .. men det hjælper
på en eller anden måde at få et skulderklap og lidt medfølelse og det
de små deltagende hilsner hjælper til at man får bearbejdet sorgen ..
og grædt .. ved det af af erfaring da jeg 1. januar i år måtte sige
farvel til min syv år gamle elskede Sandrahund .. altså min dybeste
delstagelse i din sorg og et stort trøstekram til dig Hanne ..

> Den største sorg i verden er dog at miste den som man har kær ( dyr
eller
> menneske )

Ja du har ret .. men tænk også på de glade timer I har haft sammen og
på tomheden hvis ikke disse timer havde været der ..

" fattig er den der har mistet en ven,
det sker at et hjerte af sorg må briste,
men fattigst af alle er dog den,
der ikke har nogen ven at miste .." (kan ikke huske hvem der har
skrevet dette .. men sande ord synes jeg ..

medfølende trøstekram fra Ami ..

Fra : Birgitte

Dato : 15-01-02 15:03

Hej Hanne

Allerførst velkommen til.

Jeg har slet ingen ord, men jeg føler med dig.
Et sidste farvel er ALDRIG nemt,- HELDIGVIS...
det betyder jo kun, at det var ægte kærlighed og omsorg.
Mange varme missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 15-01-02 18:46

Hej Hanne!

Jeg kan tydeligt mærke din smerte! Jeg mistede selv min kat for lidt over 1½
år siden på nøjagtig samme måde som dig. Den eneste forskel er, at jeg
aldrig fandt ham igen. Hvis bare jeg vidste hvad der var blevet af ham!
Havde han fundet en anden familie? Var han blevet taget af et andet dyr? Var
han blevet kørt ned? Der kan være sket ham mange ting. Jeg savner ham, og
der går ikke EN dag uden jeg tænker på ham, min kære KillRoy...

Man lære at leve med smerten, men savnet forsvinder aldrig! Held og lykke,
Hanne!

Mvh. Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.yantra.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-01-02 21:48

Hej Aristo

Hvad siger man dog. Jeg bliver så trist hver gang jeg hører den historie
- eller støder på den selv på gader og veje. Ord bliver så fattige.

Jeg ved ikke om du kender historien om "the Rainbow Bridge"? Det er
sådan en smuk tanke at missen er et sted og venter på én... Jeg håber
det er sandt.
Du kan finde min oversættelse af Rainbow Bridge her - og et engelsk
digt, der er en lille hilsen deroppe fra. Begge meget, meget søde.
http://geocities.com/ann_rudbeck . Klik på linket: The Rainbow Bridge
(dansk) + Message From The Bridge.

Mange medfølende hilsner fra ann R

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-01-02 22:20

Ja, det er så svært at miste et dyr, man holder af.
Det er efterhånden over 7 år siden, jeg måtte aflive min første kat, Nicky,
på grund af sygdom. Det var så forfærdeligt og endnu værre må det føles, at
samle sin døde kat op på vejen.
Jeg kan kun udtrykke min dybeste medfølelse med dig, for ord bliver så små
og fattige i denne situation. Men som flere andre skriver, så tænk på alle
de gode stunder med Teddy og glæd dig over de gode år I havde sammen!
Mange medfølende tanker fra
Eva

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en

Fra : Engilbertsdottir

Dato : 15-01-02 23:29

Mange varme knus herfra....Jeg føler med dig ...Jeg ved hvordan det er .Jeg
følte selv smerten da jeg sidste sommer mistede mit første kuld killinger.
Det var ikke en god start som opdrætter

Hilsen

Lotte

--