Nældefeber uha.
Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-02 20:26

For første gang i mit liv blev jeg ramt af nældefeber i fredags, det
startede med at mine hænder hævede så meget at jeg egentlig blev lidt
bekymret da mine ringe var ved at forsvinde ind i fingrene.
Jeg ringede til vagtlægen som sagde at det gik nok over.
Lørdag var den helt gal, store røde hævede pletter overalt på kroppen,
og det kløede, fat i vagtlægen igen, denne gang skulle jeg så ned til
ham så han kunne se nærmere på det, efter at have kigget på en af mine
arme fik jeg så udleveret en recept på en pakke Telfast 120 mg som jeg
skulle tage et par stykker af i døgnet, jeg skulle så kontakte min
egen læge idag, hvis det blev værre.
Da jeg vågnede i morges var det helt galt, mine læber var svulmet op,
mine øjn var lukkede af hævelser, og jeg var gevaldig elendig.
Jeg kørte til lægen som så gav mig et skud et eller andet som skulle
virke dæmpende på nældefeberen i løbet af dagen, og her i aften er det
endelig begyndt at mildne på irritationerne.
Mit spørgsmål er:
Hvad pokker er det som har forårsaget nældefeberen, jeg har ikke spist
nogle af de ting man normalt får nældefeber af, såsom skaldyr,rejer,
nødder mm, jeg har været på penicilin i sidste uge pga en gevaldig
forkølelse, men jeg tog den sidste penicilin onsdag morgen i sidste
uge og har aldrig været overfølsom over for dette.
Jeg har spekuleret på om det kan være fordi jeg savede noget vådt
brænde fredag formiddag, kan det være sporer fra brændenælder som jeg
har fået på mig fra brændet?
Slutteligt, hvorlænge kan sådan en gang nældefeber strække sig over,
jeg er træt af det allerede, og kan jeg selv lindre den s..... kløe
med noget?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-01-02 22:15

> Slutteligt, hvorlænge kan sådan en gang nældefeber strække sig over,
> jeg er træt af det allerede, og kan jeg selv lindre den s..... kløe
> med noget?

Sørg for at drikke meget vand, så kroppen lettere kan skille sig af med de
stoffer, du reagerer på. Det er svært at sige hvad der har udløst det - det
kan sagtens være en kombination af ting. Hvis det gentager sig (det kan det
nemt de første par uger efter et anfald), så begynd at lave lister over hvad
du spiser og drikker.

God bedring.

Mvh Maria

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-02 23:32

Maria Frederiksen griflede følgende ned:

>Sørg for at drikke meget vand, så kroppen lettere kan skille sig af med de
>stoffer, du reagerer på.

Ja det er også nødvendigt, det er først idag feberen er faldet til den
normale temperatur, så der er røget nogle liter indenbords.

> [...]
>nemt de første par uger efter et anfald), så begynd at lave lister over hvad

Det mystiske er. jeg har overhovedet ikke ændret på kosten før det
skete.

>God bedring.

Joe tak.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : john-pilely

Dato : 16-01-02 06:36

Hej Henning !

Jeg kan forstå at du i forvejen er allergiker.
Du kan derfor lettere blive overfølsom overfor nye stoffer, som du ikke har haft problemer
med tidligere. Jeg ved ikke om pencillinet kan give reaktioner i tilslutning af en behandling.
Jeg har selv oplevet et lign. tilfælde for flere år siden, hvor det også hurtigt bredte sig.
Jeg fik en sprøjte og så forsvandt det. jeg har aldrig siden haft det og fandt aldrig ud af hvorfor
det kom.
(jeg er også allergiker i forvejen)......

Hilsen Sanne

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-02 07:57

john-pilely alias Sanne griflede følgende ned:

>Hej Henning !

Hej Sanne

>Jeg kan forstå at du i forvejen er allergiker.

Nej dog ikke, en enkelt gang imellem kan jeg ikke tåle halm/kornstøv,
det giver en lettere kløe, men det gør det jo for de fleste mennesker.

> [...]
>Jeg fik en sprøjte og så forsvandt det. jeg har aldrig siden haft det og fandt aldrig ud af hvorfor

Nej trals er det sq, jeg er ikke helt på toppen endnu, der er en
gevaldig kløen meget af tiden, men der er nok ikke andet for end at
hoppe i en krukke neutral creme for at lindre kløen.

--
Mvh/best regards
Henning Lund