Lydkort med flere line indgange (analog)
Fra : Jens Sloth

Dato : 14-01-02 17:40

Jeg har behov for et lydkort med flere indgange (AUX)
Lydkortet som jeg har nu har kun en line ind (stereo) og en Mic indgang
(mono)

Jeg skal bruge 3 indgange..

/Jens

Fra : peter-nt

Dato : 14-01-02 18:42

Du skriver ikke om de 3 indgange skal være mono eller stereo, men AUX plejer
at være stereo på line-niveau.
Umiddelbart har jeg ikke kunnet finde nogen lydkort med mere end de
sædvanlige indgange til under en halv/hel bondegård, så jeg ville nok vælge
at sætte en analog mixer til line/AUX indgangen. - En sådan 4 kanal stereo/8
kanal mono mixer kan købes fra under 500,- f.eks hos Brinck elektronik i
Kbh. Jeg er godt klar over at det ikke giver mulighed for individuel
lydregulering på PC´en.
Alternativt (Hvis du kan indspille lydene seperat) kan du senere mixe i
PC´en med et program som CoolEdit, der desuden giver mulighed for omfattende
redigering.
mvh peter-nt

Fra : Finn og Angela

Dato : 14-01-02 19:17

"Jens Sloth" <Jens-Sloth@person.dk> wrote in message
> Jeg har behov for et lydkort med flere indgange (AUX)
> Lydkortet som jeg har nu har kun en line ind (stereo) og en Mic indgang
> [...]

Hvis du mener 3 i alt, dvs. line, mic og aux ser det ud til, at Hercules
game theater XP har det (Kort omtale/test i det ny Komputer for alle,
pris1145.-)

hilsen finn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-02 21:02

> [...]

> Jeg har behov for et lydkort med flere indgange (AUX)
> Lydkortet som jeg har nu har kun en line ind (stereo) og en Mic indgang

Hej Jens

Nu ved jeg ikke helt nøjagtigt hvad en AUX indgang er... Men hvis du mener
alm. phone indgange.. Som blaa. findes på indgange på forstærkere mfl... Så
ville jeg da anbefale dig at købe et Terratec Kort...

De er netop kommet med et super spændende kort...

Det kan bla. Optage i 24 Bit 96 KHZ. Så hvis du vil bruge kortet som HD
recording,, er det noget at sætte stort på.

Den har godtnok kun 1 sæt PHONE indgang.. Men de sidder på den kasse, som
følger med. Så det er lige til at pille af/på.

Kortet er det nye : "DMX 6fire 24/96"

Ellers er der EWS88MT som har hele 8 indgange. Men dog også er noget
dyrere...

Ellers kan du kigge lidt her: www.terratec.net eller www.terratec.de hvis du
vil læse mest muligt om produktet... (tysk, Terratec er Tysk)

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-01-02 23:03

> Jeg skal bruge 3 indgange..

Mange (stort set alle) kort har en "Mic" og en "Line in" samt en intern
"AUX" til CD-romdrevet, bruger du ikke afspilning af musik CDere i dit
romdrev, kan den interne "AUX" vel sagtens føres ud af kabinettet -
nogle kort har også to interne "AUXere" en til CD-rom, og en til modem.

En anden (ikke afprøvet) løsning, hvad sker der hvis man smider to
lydkort i en PC, ud over det tager en enkstre slot, og recurcer...? (og
Windåse sikkert ikke kan finde ud af det, går i panik, og gemmer sig bag
en blå skærm)

Thomas