Korrekt kodning af emnetekst i email-link
Fra : Henrik Olsen

Dato : 14-01-02 15:08

Jeg laver i PHP et dynamisk emaillink, hvor jeg skriver noget i stil med

Det er inkluderingen af et subject i linket som giver mig problemer. Hvis
der f.eks. er et ogtegn (&) i subject, så kommer strengen kun med indtil
tegnet, resten skippes. Jeg har prøvet at anvende htmlentities på strengen,
men det hjalp ikke.

OS: Win2K
Mailklient: Outlook XP
Browser: IE6

Nogle bud?

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 15:14

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in

> [...]
> strengen kun med indtil tegnet, resten skippes. Jeg har prøvet
> at anvende htmlentities på strengen, men det hjalp ikke.

prøv med &amp; istedet for bare &, det skulle gerne kunne fungere

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-01-02 15:21

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> prøv med &amp; istedet for bare &, det skulle gerne kunne fungere

Det er ikke et html-problem, det er et url-problem.

Du har ret i at & skal skrives &amp; i html, men det er nu ikke det lige
det, der er hans problem. Problemet er, at der må slet ikke være et &-tegn i
urlen, eftersom som det her betyder, at emnet er slut.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 15:23

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> [...]
> det lige det, der er hans problem. Problemet er, at der må slet
> ikke være et &-tegn i urlen, eftersom som det her betyder, at

hov... - jeg misforstod vist lige problemet :/

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-01-02 15:18

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der f.eks. er et ogtegn (&) i subject, så kommer strengen kun med indtil
> tegnet, resten skippes. Jeg har prøvet at anvende htmlentities på

Du skal lige køre en urlencode før din htmlentities:

echo '<a
href="'.htmlentites('mailto:test@test.com?subject='.urlencode($subject)).'">
Wee...</a>';

eller noget i den stil...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-01-02 15:29

Niels Andersen skrev:

> "Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> strengen,
>
> Du skal lige køre en urlencode før din htmlentities:

Det skal rent faktisk være en rawurlencode. Jeg mener engang at have
testet, hvad der virkede bedst i lige netop dén situation; plusser eller
"%20", og det var sidstnævnte, der virkede bedst.

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-01-02 15:23

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Jeg laver i PHP et dynamisk emaillink, hvor jeg skriver noget i stil med

Whoa! Deja vu!

Husk at gøre opmærksom på at du cross-poster, samt at sætte en FUT!
Læs evt. om det her:
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Mvh.