nyt Gforce3 kort ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-01-02 12:01

Hejsa, da jeg ikke kan spille Medal of Honor - Allied Assault med mit
voodoo5 kort så bliver jeg vel nød til at købe et nyt Gforce3, det skal være
billigt så jeg havde regnet med at købe Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out &
DVI til ca 1600 kr.
men efter at have hørt at det ikke virker sammen med mit
A7V266-E, SocketA, VIA KT266A MB så tør jeg ikke at købe det.
hvad skal jeg så vælge hvis jeg vil undgå problemer ?
Det skal helst være så billigt som muligt.. jeg spiller ikke så meget men
vil gerne kunne spille de nye spil engang i mellem.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 14-01-02 12:28

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message
> [...]
men
> vil gerne kunne spille de nye spil engang i mellem.

Bare lige for infoens skyld, så skulle NVIDIA præsentere deres næste
generations kort d. 5. februar.

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-01-02 12:41

On Mon, 14 Jan 2002 12:01:22 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcb@NOSPAMtiscali.dk> wrote:

> [...]
>Det skal helst være så billigt som muligt.. jeg spiller ikke så meget men
>vil gerne kunne spille de nye spil engang i mellem.

Ifølge 81ab2ca6c3eaecd7ffb87bfd7b27d893.45017@mygate.mailgate.org er
der ikke nogle problemer med det mere. Det var kun en enkelt sending,
det var galt med.

/Jacob Larsen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-01-02 13:01

Lars Bisgaard wrote:

> Hejsa, da jeg ikke kan spille Medal of Honor - Allied Assault med mit
> voodoo5 kort så bliver jeg vel nød til at købe et nyt Gforce3, det skal være

Der må være noget andet galt. Det går fint for mig at spille MOHAA med mit
KyroII kort og der er ligesåmeget T&L i det som i et Voodoo5, altså ingenting,
så jeg kan ikke tro du behøver skifte kort af den grund.

Mvh

Bruno

Fra : flemsus

Dato : 14-01-02 16:36

Jeg kører med nøjagtig den kombination du skriver om, ingen problemer her.
Så fyr du bare de 1600 af.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-01-02 17:44

underligt... jeg har lige skrevet en mail til Shg.dk angående problemet ..
det skriver tilbage at det er en dårlig løsning og anbefaler istedet
microstar Hercules eller Creative.....
nu er jeg igen i vildrede... men hvis at det kun er de gamle modeller af
Daytona der er problemer med... så burde det vel virke.. som også andre
skriver at det gør..
bare underligt at Shg ikke vil anbefale det.

Lars Bisgaard

Fra : flemsus

Dato : 14-01-02 19:36

Det er et Palit jeg har + TB 1333 = ca. 7200 i 3DMark2001. Jeg fraråder bare
driver 23.11 det er alt.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Deaster

Dato : 14-01-02 21:24

"flemsus" <flemsus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er et Palit jeg har + TB 1333 = ca. 7200 i 3DMark2001. Jeg fraråder
bare
> driver 23.11 det er alt.
> Mvh. Flemming Sørensen

Jep heller ingen problemer her med Palit og Xp1600+´

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Deaster

Dato : 14-01-02 21:23

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriver at det gør..
> bare underligt at Shg ikke vil anbefale det.

Det må man sige har lige købt et i sidste uge hos shg, jeg sendte lige en
mail for at være sikker på at kortet var fra den nye sending, og de sagde
det var 99% sikkert at det var. Og jeg har heller haft nogen problemer
overhovedet. Pt. er det OC til 215/500 Mhz og det kører uden problemer. Men
det kan jo være at shg tjener flere penge på Herc og Creative?

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-01-02 21:31

> [...]
Men
> det kan jo være at shg tjener flere penge på Herc og Creative?

men hvilket MB har du ??
er det med Viachipset ??

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Deaster

Dato : 15-01-02 09:51

--

> men hvilket MB har du ??
> er det med Viachipset ??

Jep, et Soltek DRV2 med Via KT266a chipset, ingen problemet overhovedet.

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 14-01-02 23:01

> underligt... jeg har lige skrevet en mail til Shg.dk angående problemet
> det skriver tilbage at det er en dårlig løsning og anbefaler istedet
> microstar Hercules eller Creative.....

Shg.dk er de mest utroværdige eksistenser jeg til dato har stødt på.
Hvis shg.dk siger at du skal gøre noget, så gør det modsatte.

Jeg tipper at deres råd bunder i at de ikke havde det på lager som du
spurgte efter.

Ham der plejer at tage telefonen har prøvet to gange at bilde mig ind at
Asus bundkort var det mest ustabile der findes.
Det mest stabile er tilfældigvis noget han lige har hjemme.

Bjørn

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 15-01-02 13:15

Tja jeg ville vælge et Gf3ti-200 fra enten Hercules eller Asus. De opdaterer
drivere ret ofte og deres support er kanon god.
Jeg har selv haft et GF2 fra Palit, og de opdaterede kun drivere ca. 2 gange
om året - og pludselig fik jeg problemer med kortet en 4½ måned og supporten
svarede ikke på spørgsmålet. Derfor returnerede jeg det defekte kort.
Ny har jeg en ny PC og i den sidder et herregodt Asus V8200 Ti-200 Deluxe.
Ingen problemer her. Grafikkortet sidder også på et Asus bundkort A7V266-E
og det kan det rigtigt godt li'.
Jeg køber IKKE gfx kort ved Pailit mere.
-Niels-

Bjørn Petersen <bjorn@kollegiegaarden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1011045682.423554@kollegiegaarden.dk...

Fra : Arne

Dato : 17-01-02 22:57

Hej

ASUS har en del ombytninger af bundkort - jeg mener ikke
ASUS er bedre end andre og helt ærligt ->

Nvidia udgiver et referance design - med printdesign og hele molevitten
det eneste producenterne skal gøre er at klaske delene på en printplade
og pakke det ned i en kasse.
At nogle så kommer med en masse software - kan jeg ikke rigtig bruge til
noget.
Nogle gange er det måske kun en demo version.

Mange producenter som f.eks ASUS og Creative osv vil gerne opbygge et navn
som
"mærkevare" og vil derfor med vilje ikke gå i priskrig med f.eks Palit.
Mange (det gælder ox mig selv) tror at hvis vi betaler mere for en vare - så
er den
nok også bedre.

Hvad angår driver support - er Nvidia's drivere jo altid opdateret - What
more can you need ?

Har selv et Palit - Havde problemer med det første kort (frøs) har fået et
andet - kanon vare
OC til 225/500. no problemo

Ydermere mener jeg at man som forbruger har "pligt" til at købe de billigste
vare - som vel og mærke er
af samme kvalitet - har haft adskillige ASUS bundkort og Video kort - har
skuffet allesammen.
Er nok mest til Hercules Video - og p.t har jeg et EPOX KHA8+ bundkort -
nams.

Nu siger I at ASUS er kanon til at opdaterer drivere - hvis de nu testede
bare en lille smule inden de lancerede
hardwaren - så kunne det jo være at de ikke behøvede at opdatere bios hver
uge

Nå bare mine 25 ører

Eivind

(ser frem til at få 1000 mail fra alle ASUS elskerne - hehe)

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 17-01-02 23:13

> (ser frem til at få 1000 mail fra alle ASUS elskerne - hehe)

NÆ!

Bjørn

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 15-01-02 18:12

> [...]
> Det skal helst være så billigt som muligt.. jeg spiller ikke så meget men
> vil gerne kunne spille de nye spil engang i mellem.

Hvorfor virker det ikke?

Martin.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-01-02 20:41

> Hvorfor virker det ikke?
>
> Martin.

Ved jeg ikke men jeg har bestildt Creative,3D Blaster Geforce3
Titanium200, 64 MB DDRRAM, TV-OUT,AGP idag... håber at have det i morgen.
:) og at det SÅ virker .. skærmen bliver bare sort og pc'en låser.