Er bærbare Compaq Presario så forfærdelige~
Fra : Martin Lykke Jacobse~

Dato : 14-01-02 00:07

Hej!

Overvejer kraftigt at købe en bærbar Compaq Presario 701 til 12.999, men har
hørt en del negativt om Compaq Presario generelt.

Hvad er det der er "i vejen med" Compaq Presario og gælder det også denne
model?

Er det ikke trods alt et godt køb til prisen når man IKKE vil give mere end
13.000?

MODEL 701EA
.. Mobile AMD® DuronT processor 950 MHz
med AMD® PowerNow!T teknologi
.. 256 MB RAM
.. 20 G harddisk
.. DVD-ROM
.. 10/100 netkort og 56K modem
.. MP3-jukeboks
.. 14.1" TFT skærm

MVH

Martin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-01-02 00:48

Har overvejede samme, fil lov til at installerer og teste den med 3D Mark
2001, i E....... City, Maskinen nægtede at køre programmet, hvilket jeg ikke
forstår da min hjemme pc køre testen fint med en standart win XP
installation ????

Fra : SlowHand

Dato : 14-01-02 01:58

> Overvejer kraftigt at købe en bærbar Compaq Presario 701 til 12.999, men
har
> hørt en del negativt om Compaq Presario generelt.

Har du overvejet at købe brugt?
Jeg har selv lige købt en gennem dba.dk
Generelt synes jeg er folk tager overpriser derinde :(
Jeg var dog heldig, og fandt en Compaq Armada E500
til præcis halvdelen af din nye Presario.

Specs'ne er næsten de samme, bortset fra at denne kører
700MHz PIII, og mangler lidt RAM. RAM koster dog
"ingenting" at opgradere længere.

--
/SlowHand

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-01-02 11:37

> [...]
> hørt en del negativt om Compaq Presario generelt.
>
> Hvad er det der er "i vejen med" Compaq Presario og gælder det også denne

Problemet med Compaq Presario er at kvalitetsstyringen er fuldstændig
fraværende. Selv om delene ser ok ud på papiret og andre maskiner med samme
configuration kører fint har compaq en tendens til at skodde helt vildt. For
det første er der et problem med deres præinstallerede software. Hvis du
ringer til Compaq Hotline er det første teknikeren beder dig om at
afinstallere en masse programmer fra Compaq. Dette løses rmelig simpelt ved
at installere en "ren" windows på. OG så er der selvfølgelig problemet med
at lokalisere drivere til deres hardware. men når det er gjort er pc rimelig
køreklar. Bed derefter til at det aldrig bliver nødvendigt at opgradere for
så kommer der ofte et nyt sæt problemer.
Det skal lige siges at mine erfaringer primært går på deres desktop modeller
og ikke de bærbare.
Jeg har derimod rimelige gode erfaringer med deres professionelle pc'ere
såsom DeskPro (stationære) og Armada (bærbare)

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive ?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-01-02 12:00

Martin Lykke Jacobsen wrote:

> Hej!
>
> Overvejer kraftigt at købe en bærbar Compaq Presario 701 til
> 12.999, men har hørt en del negativt om Compaq Presario
> generelt.

Med god grund.

> Hvad er det der er "i vejen med" Compaq Presario og gælder det
> også denne model?

Manglende kvalitetsstyring, som Michael også påpeger.

> Er det ikke trods alt et godt køb til prisen når man IKKE vil
> give mere end 13.000?
<snip>

Nej. Her er min erfaring med Compaq, fra min tid som
servicetekniker hos en autoriseret forhandler:

Presario stinker, specielt når det gælder 3D. Det er meget svært
at få en presario til at køre stabilt med den medleverede
software, og heller ikke for let med anden software.

DeskPro tenderer til rædselsfulde kabinetter, enkelte modeller
er nærmest umulige at få låget af - det kan man vel også kalde
en art tyverisikring (mere RAM, ja, så gerne, du kan hente den
om en uge, vi skal lige have den skilt ad i atomer, og så samlet
igen...). Ellers gode, stabile maskiner.

Armada er dejlige, pålidelige maskiner, men jeg er allergisk
over for deres tastaturer - så hellere IBM eller Toshiba

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-01-02 13:48

SNIP

Medion www.medion.de
var samme pc som de havde i aldi til 12999, synes jeg er et god bud på en
fed laptop ... En af mine venner har den, jeg har kun rosende ord tilovers !

Fra : Martin Lykke Jacobse~

Dato : 14-01-02 14:57

Det lyder alt sammen skidt, men er der ingen der har konkrete erfaringer med
lige netop 701'eren? Det kunne jo trods alt være Compaq har forbedret sig,
og så vidt jeg kan forstå er meget af indmaden produceret af Toshiba...

MVH

Martin

Santa Xcaze <hihi@hihi.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GrA08.14341$aS.1964199@news010.worldonline.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-01-02 16:34

"Martin Lykke Jacobsen" <lykke.j@get2net.dk> skrev:
> Overvejer kraftigt at købe en bærbar Compaq Presario 701 til
> 12.999, men har hørt en del negativt om Compaq Presario
> generelt.

Jeg har kun dårlige erfaringer med deres stationære, pga. de er så
kompakte og ikke er beregnet til at opgradere selv.

Derimod har jeg kun gode erfaringer (og også kun hørt godt) om
deres bærbare computere.

Min bror har lige købt deres 705EA model, med brænder og hele
molevitten.
<http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/705EA/specifikationer.asp>

Han er meget glad for den

Venligst
Mikael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-01-02 02:08

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev

> Min bror har lige købt deres 705EA model, med brænder og hele
> molevitten.

<http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/705EA/specifikationer.asp>

> Han er meget glad for den

Kunne du ikke lokke ham til at tjekke om også hans maskine hyler i
højttalerne, når der læses fra harddisken? (Kan tydeligt høres hvis man har
hovedtelefoner på) - Min gør det, og det er til at blive vandvittig af (

mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-01-02 10:57

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev:
> [...]
> i højttalerne, når der læses fra harddisken? (Kan tydeligt høres hvis
> man har hovedtelefoner på) - Min gør det, og det er til at blive

Det skal jeg gøre.
Jeg vender tilbage.

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-01-02 22:17

> [...]
> i højttalerne, når der læses fra harddisken? (Kan tydeligt høres hvis
> man har hovedtelefoner på) - Min gør det, og det er til at blive

Han har tjekket det og det gør hans også.
Forresten er din også sart ved berørelse af piletasterne?
Hans højre piletast (->) er ekstrem følsom, den skal bare strejfes og
så reagerer computeren. Den venstre derimod skal trykkes _helt_ i
bund inden den overhovedet tænker på at reagere...

/Mikael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-01-02 19:21

> Han har tjekket det og det gør hans også.

Æv... Så er det nok tvivlsomt om det hjælper noget at sende den ind til
Scumpaq

> Forresten er din også sart ved berørelse af piletasterne?

Nej, alle tasterne reagerer tilsyneladende ved ens tastetryk. Jeg synes dog
at det virker lidt billigt, at hele "tastaturmåtten" giver sig, når man
bruger tastaturet...

En anden ting, der bekymrer mig er, at hverken touchpad'en eller den
tilkoblede mus virkede, da jeg tændte for maskinen i går. Først efter
adskillige genstarter, og en frakobling af strømmen (altså slukke på
stikkontakten), lykkedes det mig igen at få kontakt med musepilen...

mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 19:59

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev:
> Æv... Så er det nok tvivlsomt om det hjælper noget at sende den
> ind til Scumpaq

Jeg tvivler.

> Nej, alle tasterne reagerer tilsyneladende ved ens tastetryk.

Ok, så er det bare hans.

> Jeg synes dog at det virker lidt billigt, at hele "tastaturmåtten" giver
> sig, når man bruger tastaturet...

Det syntes jeg nu ikke.

> [...]
> Først efter adskillige genstarter, og en frakobling af strømmen
> (altså slukke på stikkontakten), lykkedes det mig igen at få

Hmm, det virker underligt...

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 14-01-02 16:39

Jeg har kun hørt godt om deres bærbare.... Specielt Armada eller hvad
den nu lige hedder...

--
Martin K

Fra : Jan V.

Dato : 17-01-02 20:35

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har kun hørt godt om deres bærbare.... Specielt Armada eller hvad
> den nu lige hedder...
>
> --
> Martin K

Vi bruger KUN Compaq bærbare på firmaet, 1700/17500/E500 på firmaet. Og
10-20 % af dem har været til rep. Og altid det samme, skærmen dør, dvs
bliver hvid/ulæselig. Den sidste var "desværre" ud over garantien, så det
kostede lige 8.000.

Så jeg over seriøste at finde et mere stabil/holdbar mærke.

--
Jan

(It's a valid email

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-01-02 11:47

On Mon, 14 Jan 2002 00:07:13 +0100, "Martin Lykke Jacobsen"
<lykke.j@get2net.dk> wrote:

>Er det ikke trods alt et godt køb til prisen når man IKKE vil give mere end
>13.000?

Der er mange der har anbefalet Dell, og du kan godt få en Dell bærbar
til under 13.000 - www.dell.dk - også med DVD.

Kurt Brixen

Fra : Martin K

Dato : 15-01-02 21:38

Ja det er helt rigtigt... hardwaren fejler ikke noget i en dell, og de
virker også i rigtig mange tilfælde... uden tvivl kvalitet, men følelsen af
at bruge den er ikke så lækker endda... hvis man eksempelvis trykker en tast
(lidt hårdt) ned i den ene side buler resten af keyboardet op i den anden
side... no big deal, men man skal vende sig til det. Ydermere har dell's
skærme det med at være meget ledløse i forhold til andre konkurrenter, og
musseknapperne til pegepladen er tit meget plastikagtige og hårde at klikke
på...

Blot mine personlige erfaringer med dell, måske har jeg været uheldig...

--
Martin K

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 15-01-02 22:15

Martin K skrev:

> [...]
> musseknapperne til pegepladen er tit meget plastikagtige og hårde at klikke

Sidder selv med en Dell Inspiron 4000, og det med tastaturet har jeg
ikke oplevet, dog er de de indbygget museknapper er lidt for hårde at
trykke ned, samt de komme med et klik, men dette er stadig mit bedste
computer køb.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags