Stofaklynkere - STYR JER DA FOR HELVEDE
Fra : Dopedog KDC

Dato : 13-01-02 21:52

HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
til at hente 1 gb mere,
det troede jeg satme kun der var EN der var dum nok til at gøre... men næ
nej... TØR ØJNENE, prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,

Fra : Morten Guldager

Dato : 13-01-02 21:58

In article <3c41f373$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>, Dopedog KDC wrote:
> prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
> ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

Afviger!

/Morten

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-01-02 22:35

On Sun, 13 Jan 2002 21:52:03 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:

>HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
>til at hente 1 gb mere,

For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-01-02 22:51

> For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
> coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!
Eller begynder at drikke et andet (unavngivet) mærke.
Måske samme ting folk skulle gøre med hensyn til deres internet?
-Jens Andersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-01-02 23:35

Jens Andersen <rayman@skumler.net> wrote:

> Eller begynder at drikke et andet (unavngivet) mærke.
> Måske samme ting folk skulle gøre med hensyn til deres internet?

Forræder! Man kan sq ikke bare skifte cola-mærke!

Cola og Internet kan _ikke_ sammenlignes!

--
Christian Jørgensen / In order to understand recursion one must
http://www.razor.dk / understand recursion.

Fra : Jens Andersen

Dato : 14-01-02 15:46

> Forræder! Man kan sq ikke bare skifte cola-mærke!
>
> Cola og Internet kan _ikke_ sammenlignes!
*Gemmer sig*
Selvom det er offtopic fortsætter jeg alligevel.
Selfølgelig er Coca Cola det eneste rigtige men hvis prisen steg 50% ville
jeg nok skifte alligevel ;)
-Jens Andersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-01-02 16:01

"Jens Andersen" <rayman@skumler.net> writes:

>Selvom det er offtopic fortsætter jeg alligevel.
>Selfølgelig er Coca Cola det eneste rigtige men hvis prisen steg 50% ville
>jeg nok skifte alligevel ;)

Analogien holder jo først (soda)vand, når man kan få flatrate-cola
ind ad et hul i væggen. Og så er 50% fra eller til nok forholdsvis
ligegyldigt for de fleste nørder...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-02 16:06

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Analogien holder jo først (soda)vand, når man kan få flatrate-cola
> ind ad et hul i væggen. Og så er 50% fra eller til nok forholdsvis
> ligegyldigt for de fleste nørder...

Request for bil-analogi. Jeg bliver forvirret...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-01-02 16:06

In article <3c42f71a$0$17216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Request for bil-analogi. Jeg bliver forvirret...

"Hvis vi nu antager at biler kan køre på cola"...

--
Andreas Plesner Jacobsen | [It is] best to confuse only one issue at a time.

Fra : Jens

Dato : 13-01-02 22:53

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse

> For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
> coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!

Det tror jeg ikke, han køber bare en andens producents cola.

Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-02 23:06

Sun, 13 Jan 2002 21:52:03 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk>:

>det troede jeg satme kun der var EN der var dum nok til at gøre... men næ
>nej... TØR ØJNENE, prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
>ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

Du køber vel bare nogen flere cola'er og drukner sorgen med dem.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-01-02 00:21

Jaja haha i er sjove m.h.t. Colaen men det var nu bare et eksempel... Jeg
har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ... Det er DET jeg
mener!

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-02 00:29

Så hade pro@cess isdn da nemt havde kunnet svare sig for dig.

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-01-02 01:00

Dopedog KDC wrote:

> [...]
>overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
>LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ...

Ha! Du skulle nødig tale!

Da jeg var barn var vores eneste forbindelse til internettet to dåser
med en snor imellem. Snoren gik i stykker næsten hver dag, så jeg var
tvunget til at trave 20 km. gennem meterhøje snedriver for at reparere
den.

I unge har det sgu nemt!

--
"...in Spain!"

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 14-01-02 20:37

On 14 Jan 2002 00:00:04 GMT, Christian Andersen wrote in
dk.edb.internet.udbydere

ROTFL!

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : aaa

Dato : 14-01-02 10:08

> [...]
> overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
> LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ... Det er DET jeg

Hørt om NetTid 80???

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-01-02 13:15

Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
lykkelig over!

-Ronnie

Fra : Jan H Larsen

Dato : 14-01-02 17:26

On Mon, 14 Jan 2002 13:15:15 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:

>Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
>sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
>lykkelig over!
>
> -Ronnie

Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
kommer jo slet ikke dig ved så.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-01-02 17:31

In article <vj164us2d2mdfo9eq2vqb3ptg1q03tja2f@4ax.com>, Jan H Larsen wrote:

> Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
> kommer jo slet ikke dig ved så.

Det eneste han brokkede sig over var at han skulle læse lige gyldige
indlæg fra stofa-kunder der ikke forstår markedsforhold og
foreningsvedtægter.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There are never any bugs you haven't found yet.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-01-02 22:14

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
> kommer jo slet ikke dig ved så.
>

> Med Venlig Hilsen
> Jan Henning Larsen

Snart stopper med Stofa? Jeg har ALDRIG haft stofa!

-Ronnie

Fra : Jan H Larsen

Dato : 15-01-02 00:09

On Mon, 14 Jan 2002 22:13:36 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:

>Snart stopper med Stofa? Jeg har ALDRIG haft stofa!
>
> -Ronnie

Ja, så er forvirringen da total.

Fed tråd denne har, er du forvirreret, så følg med i næste indlæg.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Bjørn Vaggen Konesta~

Dato : 15-01-02 03:06

["Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk>]
| HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
| til at hente 1 gb mere,

Det kostet faktisk 100kr å hente denne ene gigabyten ekstra. Forskjellen
er at etter stofas prisendring blir man pent nødt å laste ned 5GB i måneden
for å få noe utbytte for de ekstra pengene man betaler.

--
It's a dark day for mad science.

Fra : ~~Wing~~

Dato : 14-01-02 18:46

Det var dog de sjoveste indlæg jeg har læst længe.

Fed tråd
LOL

Med venlig hilsen
~~Wing~~

Fra : reggol

Dato : 14-01-02 22:26

> Det var dog de sjoveste indlæg jeg har læst længe.
>
> Fed tråd
> LOL

gab

Fra : ponto

Dato : 15-01-02 12:39

Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt, her i odense som jeg
bruger der kom Glintevejens Antennelag også ud med at de ville havde
internet og i startet ville det lyde på ca. 60 kr. for 128 forbindelse men
hvad sker der jo når virkeligeheden så kommer og banker på døren så koster
det 99 kr. og så har du 150 megabite up og download per måned, men det jeg
har læst her og andre steder er internet via kabelnet ikke lige det bedste,
i forslår man betaler for en ADSL som jeg endelig har fået nu, det virker
perfekt og så skal jeg godt nok betale 345 men det overlever jeg nok
eftersom jeg betalte mindst 1000 kr. pr. måned for mit internet forbrug før
jeg fik ADSL, jeg tror for at være helt alvorlig at på nuværende tidspunkt
så er ADSL det bedste, og det er tæt på at alle kan få det hos Teledanmark,
Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Hilsen

Per
ADSL Bruger
reggol <reggol@operamail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c434d01$0$5491$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Agricola

Dato : 15-01-02 12:53

"ponto" <ponto@supertel.dk> wrote in message
> [...]
> Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
> skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Et punktum, please giv mig et punktum!!!!!

Fra : Jens

Dato : 15-01-02 18:27

"ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
> skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Hvorfor er Internet via kabel-TV ikke godt ? F.eks er der da
http://www.dsa-net.dk/ i Odense, hvor medlemmerne er glade og tilfredse for
deres forbindelse iflg. deres egne oplysninger.

Jens

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-01-02 19:01

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> [...]

for
> deres forbindelse iflg. deres egne oplysninger.

Hey, jeg kender også StofaNet kunder som er "glade og tilfredse for deres
forbindelse" :)

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen

HOV, PS! Ja, jeg arbejder for Telia Stofa... men skriver helt på egne
vejne....

Fra : Jens

Dato : 19-01-02 00:11

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> for

> Hey, jeg kender også StofaNet kunder som er "glade og tilfredse for deres
> forbindelse" :)

Ja, jeg kender sågar DK-TV kunder der er glade og tilfredse med deres
forbindelse gennem dem.

Ja, det må man jo så håbe......

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-02 20:34

"ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse news:3c441489$0$246>
så er ADSL > Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo
Tele Danmarks
> skyld

Hvorfor?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : KC

Dato : 19-01-02 19:08

Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer fløden.

De tjener kasse - især når bolignet-aarhus kan tilbyde det samme og meget
mere, selvom de selv opbygger eget net i Århus!

Eksempel:

På vores kollegie steg lejeprisen på dobbeltværelser med 214,- da vi fik
bolignet-aarhus. For enkeltværelser var prisstigningen ca. 150 kr.

Inkluderet i prisstigningen er telefonabonnement, som er på 100,- kr. pr.
måned samt visnr. (koster 15,- kr ) pr. måned.I alt er således 115,- kr.
inkluderet.

Dvs. at dobbeltværelser kan bruge interenettet ubegrænset for ca. 100 kr.
pr. måned (for enkeltværelser er prisen mindre end sølle 40,- kr.).
Derudover faldt opkaldsafgiften til sølle 5 øre pr. opkald.

Forbindelsen er testet til 10 Mb på telestyrelsens hjemmeside. På
http://www.iis.se/tptest/ er såvel sende- som modtagehastigheden testet til
over 8MB/s!

Derfor forstår jeg naturligvis, at folk er utilfredse med prisstigningen.

KC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-01-02 21:49

"KC" <a@a.dk> writes:

>Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer fløden.

Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-01-02 22:39

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

>Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan udnytte en konkurrents monopol.

(Til andet end PR og sagsanlæg, forstås.)

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-01-02 23:28

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan udnytte en konkurrents monopol.

Nej, jeg vil også kalde det en af de mest fantasifulde monopol-teorier
til dato

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Jan H Larsen

Dato : 21-01-02 10:26

On 19 Jan 2002 20:48:47 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
imellem.

>Mvh.
>   Klaus.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-02 10:40

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
> imellem.

Så når Stofa og TDC begge kan levere, hvad kalder man det så?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Jan H Larsen

Dato : 22-01-02 10:52

On Mon, 21 Jan 2002 10:39:51 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Så når Stofa og TDC begge kan levere, hvad kalder man det så?

Deres forhandlingsbetingelser kan man næppe kalde fair.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-02 10:56

> Deres forhandlingsbetingelser kan man næppe kalde fair.

Kan man kalde det et monopol som KC gjorde?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Jan H Larsen

Dato : 22-01-02 12:51

On Tue, 22 Jan 2002 10:55:30 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Kan man kalde det et monopol som KC gjorde?

Har svaret på dette i et nedestående svar, men et såkaldt monopol
næppe, hvis man sammenligner med TDC, dengang Teledanmark monopol på
Telefoni.

Men det er et område med mange "mørke" områder, bindningperioden, og
diverse krav fra en udbyders side, som selvfølgelig har det formål at
hente pengene hjem igen, som også er rimelig, men man kan sætte et
spørgsmålstegn ved hvor meget "monopolbrud" der er på en antenne
forening der indgår en aftale, der skal lyde på en bindningsperiode på
5 år, der kan man med rette sætte sig et spørgsmål.

Verden er ikke bare sort og hvid, som vi mange gange gør den til det
herinde.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-02 15:36

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> forening der indgår en aftale, der skal lyde på en bindningsperiode på
> 5 år, der kan man med rette sætte sig et spørgsmål.

Næh, egentlig ikke.

Et monopol er, når et firma pr. lov er de eneste, der må levere en
vare.

Der er ingen, der forhindrer nogen i at fyre Stofa og hyre OnCable,
men man har helt frivilligt skrevet en almindelig, bindende kontrakt
med Stofa, der gør, at man godt kan regne med at betale
kontraktperioden ud alligevel.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-01-02 11:08

>Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
>imellem.

Jamen - du snakkede om TDC og Stofa. Det er to produkter.

Det kan godt være, at der ikke er to ENS produkter, men det er der
ingen, der har krav på. Og det gør det ikke til et monopol, for er
man utilfreds med det ene, kan man jo købe det andet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 22-01-02 10:58

On 21 Jan 2002 10:08:03 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Jamen - du snakkede om TDC og Stofa. Det er to produkter.

Det er vist ikke lige mig, der har udtalt dette, at det var TDC og
Stofa.

> [...]
>ingen, der har krav på. Og det gør det ikke til et monopol, for er
>man utilfreds med det ene, kan man jo købe det andet.

Ja, og de begge har nogenlunde samme betingelser for at udbyde det til
deres evt. kunder, men at der er nogen grad af fri konkurrence vil
jeg godt give dig medhold i.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Simon Skals

Dato : 20-01-02 23:56

It seems KC wrote:
>Dvs. at dobbeltværelser kan bruge interenettet ubegrænset for ca. 100 kr.
>pr. måned (for enkeltværelser er prisen mindre end sølle 40,- kr.).

Det regnestykke er jo slebet til, så det underbygger dine
konklusioner. Der er jo tale om et samlet tilbud, så det giver
ingen mening at sige, at internet-delen kun koster 40 kroner om
måneden, for det kan man jo ikke købe.

>Derfor forstår jeg naturligvis, at folk er utilfredse med prisstigningen.

Hvor mange mennesker er rent faktisk online?

Hvis vi nu bruger din beregning af deres omsætning på internet-
halløjet, så vil de med 1.000 brugere hive kr. 40.000,- i land pr.
måned. Det beløb forslår som en skrædder i helvede, når man
tænker på, at der ikke skal mere end 10-20 storforbrugere til at
saturere linjen til omverdenen.

Man er nødt til at lave en eller anden form for forbrugs-
begrænsning, hvis man vil sælge flatrate Ethernet-adgang for
småpenge. Ellers vil der slet og ret ske det, at de få ødelægger
det for de mange; som sagt kan et par håndfulde download-junkier
smadre hele business-planen, som viser, at man kan få det til at
løbe rundt til kr. 40/md.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>