Rang (pyha, lang)
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 13-01-02 18:52

Hejsa

Jaja, jeg ved godt jeg ikke er så aktiv herinde, men man har jo ting at lave
*grin* Skal nok til at blive en mere aktiv skribent
Jeg skriver sådan set fordi jeg har et problem med mine 2 hunkatte, eller
rettere - Electra (den ældste) har et problem med Sofie (den sidst tilkome
kat) - De kan sagtens være sammen uden der sker noget, Sofie fik sågar lov
til at patte med hos Electra da Electra havde killinger i efteråret. Det der
er mærkeligt det er at Electra nogle gange går til angreb på Sofie....hvis
hun ligger og slapper for meget af, eller ruller sig (fordi hun er i løbetid
*fnis*) på Electra's "fjer" (legetøj) - Jeg er sikker på der er tale om at
Electra er bange for at falde i Rangordenen fordi Sofie nu er omkring 3-5 cm
højere og i det hele taget meget mere kraftig bygget end Electra.
Nu er Electra (muligvis) parret igen (jeg bilder mig selv ind at patvorterne
er lidt mere røde nu....det er 3 uger i morgen og Sofie ryger til
parring i slutningen af denne måned, så de kommer til at have killinger på
samme tid, dog ikke så tæt på hinanden som jeg måtte ønske - jeg har nemlig
hørt at det måske kunne få dem til at "binde bånd".

Da jeg efter denne parring på Electra har overvejet at lade hende
neutralisere og muligvis derefter omplacere hende, ved jeg ikke om hun bør
komme et sted hen hvor hun skal være 100 % alene (hun er trods alt vandt til
at der ER nogle ved hende) eller om jeg skal prøve at få hende afsted sammen
med en af hendes egne killinger.

Hvad har I af forslag ? Tror I hun kan få det bedre med Sofie, hjælper det
når hun er neutraliseret - eller mon hun skal bo alene/sammen med en af
hendes egne killinger ?

Venligst Mette, Elctra, Robin der elsker alle og Sofie der ikke kan forstå
Electra ikke kan li' hende.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-01-02 19:35

Hej Mette
Det lyder lidt som om, at nu hvor Sofie er blevet "voksen"
ser Electra hende som en rival mere end som "barn"
det er ikke helt unormalt, hunkatte kan være stride,
men det er da meget muligt at når de begge får killinger
at de så kan enes igen, og hjælpes ad med "børnene"
Hvis Electra skal ud i nyt hjem, kan jeg stærkt anbefale
at hun "får" en killing med, fordi hun nu er vant til ikke at
være alene-kat.

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 14-01-02 00:58

> Hej Mette
> Det lyder lidt som om, at nu hvor Sofie er blevet "voksen"
> ser Electra hende som en rival mere end som "barn"
Ja, det er også det jeg mener - lidt trist, for man kan jo se på Sofie at
hun godt ved at Electra er "bossen"

> det er ikke helt unormalt, hunkatte kan være stride,
*suk* ja - godt det ikke er sådan i vores verden *sss*

> men det er da meget muligt at når de begge får killinger
> at de så kan enes igen, og hjælpes ad med "børnene"
Problemet er bare at hvis Electra er drægtig føder hun i starten af marts,
og Sofie ville (hvis alt går efter planen) føde lige engang starten/midten
af april - bedst havde det været hvis killingerne havde haft samme eller
næsten samme alder.....tror jeg

> Hvis Electra skal ud i nyt hjem, kan jeg stærkt anbefale
> at hun "får" en killing med, fordi hun nu er vant til ikke at
> være alene-kat.
Yeps, også min tanke. Er der nogle der har haft gjort det ? Jeg ved nogle
har, men hvordan gør I det ?
Jeg regner ikke med at det er noget jeg vil praktisere særlig meget, men jeg
tror simpelthen Electra vil få det bedre som i et hjem som "kælekat" - altså
bo i et ikke katteri, og hvad sker der når jeg beholder en af Sofies
killinger til sommer (håååååber der kommer noget godt Eller endnu
værre, køber en anden hunkat udefra.......

Venligst Mette

---
Gillian's Norske Skovkatte
http://www.dk-gillian.dk