Støjsvag HDD
Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-01-02 18:00

Hej NG

Jeg ved, at Fujitsus Fluid HD er meget støjsvag....

Findes der andre IDE, 40 GB diske der er lige så støjsvage som denne?

Findes der en test et eller andet sted, hvor nye, og støjsvage, HDD er
testet?

På forhånd tak

Mvh.
Klaus Jensen
Sønderborg

Fra : Devast8or

Dato : 13-01-02 18:08

Seagate's Barracuda IV skulle også være meget stille (bruger også Fluid
lejer, vist de samme som Fujitsu's). Jeg læste en test i sidste uge hvor de
var i tvivl om disken overhovedet kørte da de havde sat den til. Jeg kan
desværre ikke huske hvor testen var men jeg har bookmark'et den på min skole
så jeg kan poste den imorgen. Jeg regner med selv at købe en 'Cuda IV i
næste uge så kan jeg da også lige skrive min mening om den.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henrik Høy

Dato : 13-01-02 18:44

In article <laj08.14033$aS.1911009@news010.worldonline.dk>,
devast8or@NOSPAMsystembl.dk says...
> [...]
> så jeg kan poste den imorgen. Jeg regner med selv at købe en 'Cuda IV i
> næste uge så kan jeg da også lige skrive min mening om den.

Jeg har en sådan 40 Gb Seagate disk, den er tavs som graven.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : albert

Dato : 13-01-02 20:05

> Jeg har en sådan 40 Gb Seagate disk, den er tavs som graven.

I særdeleshed i en SilentDrive kasse

mvh Albert - Barrakuda 60gb

Fra : Sporten

Dato : 13-01-02 20:22

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message

> I særdeleshed i en SilentDrive kasse
>
> mvh Albert - Barrakuda 60gb

jeg ville være lidt betænkelig ved at bruge 7200rmp diske i silentdrive. jeg
har brændt en ibm disk af på den bekostning.(den blev simpelthen for varm,
når jeg redigerede video)

producenten af silentdrive anbefaler faktist at men ikke bruger diske over
5400rmp. da de udvikler en del mere varme.
men jeg er ikke klar over hvor varm kuda`en bliver. ved tung belastning.

MVH.
Sporten

Fra : Kristian

Dato : 13-01-02 22:01

"Sporten" <mroslev@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5400rmp. da de udvikler en del mere varme.
> men jeg er ikke klar over hvor varm kuda`en bliver. ved tung belastning.

Den danske distriburtør af denne siger at den også duer til 7200 rpm diske!
Se: http://www.morgen.dk/silent.htm

Iøvrigt er der næsten 3 års garanti på alle harddiske, og efter 3 år er det
alligevel til at få udskiftet den, så jeg kan ikke se problemet!

Fra : SlowHand

Dato : 14-01-02 02:07

> Iøvrigt er der næsten 3 års garanti på alle harddiske, og efter 3 år er
det
> alligevel til at få udskiftet den, så jeg kan ikke se problemet!

Kan jeg nu godt...
Det er en HD vi snakker om. Herpå lagres data - Mange af disse personlige.
I mit tilfælde _rigtig_ mange digitale billeder taget med mit Powershot A20.
Når en HD crasher mister du ikke "kun" HD'en, men altså oss alle dine data.

For mig er mange af mine data noget mere værd, end 1-2k for en ny HD.

--
/SlowHand

Fra : Kristian

Dato : 14-01-02 17:57

"SlowHand" <niels@munk.as> skrev i en meddelelse
> [...]
data.

> For mig er mange af mine data noget mere værd, end 1-2k for en ny HD.

Man har aldrig så vigtige data liggende aligevel, for dem tager man
selvfølgelig backup af hvis de var så vigtige, for harddisken kan jo gå i
stykker når som helst lige meget hvor godt man passer på den!

Fra : SlowHand

Dato : 15-01-02 00:49

> Man har aldrig så vigtige data liggende aligevel, for dem tager man
> selvfølgelig backup af hvis de var så vigtige, for harddisken kan jo gå i
> stykker når som helst lige meget hvor godt man passer på den!

"Rigtige mæd tager ikke backup!"

Det kan være jeg skal rammes af et HD-crash, før jeg selv begynder at tage
backup. Jeg har endnu aldrig selv været ude for et HD-crash siden min første
computer - En C64 - *banker 3 gange under bordet*

--
/SlowHand

Fra : Madsen

Dato : 15-01-02 03:13

SlowHand skrev:

> "Rigtige mæd tager ikke backup!"

Nej, men de græder meget.

Det tror jeg ikke du siger den dag du mister _mange_ Mb eller måske
endda Gb. af vigtige data, men hvis det blot er spil og andre
ligegyldige ting man har installeret, så gør det vel knap så meget.
De kan jo trods alt installeres igen.

Det er straks værre når man mister filer man selv har brugt
evigheder på at skabe. Når først det er sket een gang så lærer man
at tage backup i tide.

Madsen.

Fra : SlowHand

Dato : 15-01-02 13:26

> Det er straks værre når man mister filer man selv har brugt
> evigheder på at skabe. Når først det er sket een gang så lærer man
> at tage backup i tide.

Yes yes, som sagt har jeg endnu ikke været udsat for et HD-crash.
Jeg har dog lige haft en virus der var så venlig at slette samtlige .jpg
billeder på mine HD's dvs. _alle_ billeder taget gennem tiden med mit
Canon Powershot A20.
Jeg ved udmærket godt hvordan det føles *snøft*

--
/SlowHand

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 15-01-02 21:59

SlowHand wrote:

> Jeg har dog lige haft en virus der var så venlig at slette samtlige .jpg
> billeder på mine HD's dvs. _alle_ billeder taget gennem tiden med mit
> Canon Powershot A20.

Hvis du kan få fat i Easy Recovery Pro 5.0 eller nyere, og har en anden disk med plads på, så kan du faktisk redde dem.

Måske ikke, hvis det er NTFS.

Fra : Deaster

Dato : 14-01-02 08:38

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> wrote in message

> Iøvrigt er der næsten 3 års garanti på alle harddiske, og efter 3 år er
det
> alligevel til at få udskiftet den, så jeg kan ikke se problemet!

Hmm, du har åbenbart ikke nogen vigtige data kan jeg se.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-02 09:15

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm, du har åbenbart ikke nogen vigtige data kan jeg se.

Nu skal man være rimeligt skødesløs hvis man regner med at en disk
holder.
Hvis ens data er bare nogenlunde svære at reproducere har man dem
naturligvis på uafhængige medier

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Deaster

Dato : 14-01-02 09:38

> [...]
> holder.
> Hvis ens data er bare nogenlunde svære at reproducere har man dem

Jo, men jeg har da stadig en del på HD som ikke er umuligt at gendanne, men
som stadig vil være irriterende at miste, og lige høvle en 8-10 cd-rommer af
til backup hver måned, det gider jeg ligesom ikke rigtigt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-02 09:46

> [...]
cd-rommer af
> til backup hver måned, det gider jeg ligesom ikke rigtigt.

Så kunne man fx have det liggende på 2 uafhængige diske.
Personligt er jeg ikke helt så paranoid og jeg regner med at jeg kan
undgå at fejle, så jeg har det blot liggende på min bærbare og på
spejlede diske, og tager så cd-rom backup manuelt en gang i mellem.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Kristian

Dato : 14-01-02 17:58

Fra : albert

Dato : 13-01-02 22:04

Albert - Barrakuda 60gb

> [...]
> 5400rmp. da de udvikler en del mere varme.
> men jeg er ikke klar over hvor varm kuda`en bliver. ved tung belastning.

Min IBM 60GXP levede trekvart år uden problem i en sådan. Nu må vi se med
barracudaen...

Støj er vigtigere end penge og data

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 14-01-02 09:41

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message

> I særdeleshed i en SilentDrive kasse

Jeg kan bedre lide Noisecontrol's NoVibes harddisk ramme.
Modsat Silentdrive, så forhindrer den ikke harddisken i at
slippe af med varmen og den fjerne effektivt vibrationer.
Man kan selvfølgeligt også selv lave nogle tilsvarende med
et par gode elastikker.

Jeg har prøvet at skifte mellem en Silentdrive og NoVibes
med min nuværende, støjende (aargh!) IBM Deskstar
7200RPM disk og jeg kunne ærligt talt ikke høre den
store forskel, så jeg foretrækker klart NoVibes.

Som allerede nævnt, så er http://www.storagereview.com
absolut anbefalelsesværdig hvad angår test af harddiske og
andre lagermedier - det er det klart bedste site på området.
Desværre lukker det sandsynligvis ned i slutningen af
denne måned :(

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Devast8or

Dato : 13-01-02 21:46

Det lyder dejligt, jeg glæder mig allerede til jeg får min egen :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 13-01-02 23:57

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> wrote in message

> Seagate's Barracuda IV skulle også være meget stille (bruger også Fluid
> lejer, vist de samme som Fujitsu's).

Fremragende disk, svjv! Bare husk at den (af ukendte årsager) er ekstremt
dårlig i et IDE-RAID.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-02 13:33

Det vidste jeg ikke, tak for oplysningen. Men nu skal jeg ikke bruge den i
RAID så det gør mig ikke noget, men det er da rart at vide.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-01-02 14:45

Var det ikke noget med at de forskellige RAID's controller's buffer faktisk
ikke kunne følge med Seagaten? At bufferen skal være større for rigtigt at
kunne udnytte Seagaten? Please correct me if I'm wrong.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-01-02 01:39

Er Seagate Barraduca IV dårlig til RAID???

Det vil jeg gerne høre lidt mere om.......det var netop det jeg ville bruge
den til :-|

Hvorfor?

Mvh
Klaus Jensen

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-02 13:53

Så er har man været i skole og sendt linket hjem, det viste sig at være Toms
Hardware der havde lavet testen. Den findes her:
http://www6.tomshardware.com/storage/01q3/010905/index.html

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 16-01-02 21:29

Jeg lovede jo lige at skrive min mening når fik købt mig en Cuda IV og idag
fik jeg den med posten. Den er skøn :D Den siger intet, og den virker ret
hurtig. Indtil videre kan jeg klart anbefale den. Nu skal jeg bare på jagt
efter de andre støjkilder i min maskine....

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-01-02 19:01

www.storagereview.com har ihvertfald tests af rigtigt mange diske.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : --* edmundo *--

Dato : 13-01-02 21:23

> Hej NG
>
> Jeg ved, at Fujitsus Fluid HD er meget støjsvag....

Den kender jeg ikke noget til.

> Findes der andre IDE, 40 GB diske der er lige så støjsvage som denne?

Jeg har lige investeret i en Seagate Barracuda IV 60 Gb netop pga. den er så
støjsvag. Den serie, Barracuda IV, kan klart anbefales

> Findes der en test et eller andet sted, hvor nye, og støjsvage, HDD er
> testet?

http://www.anandtech.com/ f.eks.

Edm...

Fra : Christian

Dato : 14-01-02 00:18

Jeg har både en fujitsu (40GB) og seagate (60GB) disk i min computer, de er
begge stille som graven, den eneste man lige kan høre lidt er søgestøj,
hvilket er let at fjerne ved at hænge dem op i postelastikker i tribs.
Seagate er en anelse mere tavs en fujitsuen og ikke mindst koldere og lidt
huritge, så det er klart det bedste køb af de to, men ingen af dem er
dårlige. På papiret er søgetiden dårligere på seagaten, men det løses let
via et utillity fra Seagate der gør den hurtigere, dog med lidt mere
søgestøj til følge, men det er jo let at fjerne, som tidligere skrievet.

Mvh

Christian

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-02 13:34

Hvor finder du det program? Det ville da være interressant at få fingrene i.

Devast8or

--
Spamfilter activated