Malation - lav-selv-luse-shampoo
Fra : Kiksekage

Dato : 13-01-02 15:39

Jeg er blevet anbefalet at lave luseshampoo selv.
Opskriften er, at blande 20ml flydende Malation i een liter billig hårshampoo.

Spørgsmål:

Er der nogen, der har kendskab til denne blanding, og om det er forsvarligt at bruge den til børn??

Kendes blandingsforholdet i de færdigkøbte luseshampoo'er
dels til hunde og dels til mennesker??

Mh

Fra : /arcana

Dato : 13-01-02 23:54

"Kiksekage" <ingen@direkte.adgang.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hårshampoo.
> Er der nogen, der har kendskab til denne blanding, og om det er

Så længe du har et faktablad at forholde dig til, og iøvrigt overhoder de på
faktabladene beskrevne sikkerhedsforanstaltninger, skulle du vel kunne
administrere det lige så godt som en hvilken som helst bioanalytiker. God
fornøjelse med malathionen.

--
Host,
/arcana

Fra : Arcana

Dato : 17-01-02 15:59

"/arcana" <kangoroo@bungee.jmp> wrote in message

> administrere det lige så godt som en hvilken som helst bioanalytiker. God
> fornøjelse med malathionen.

P.S.: Kig lige på http://www.chem-tox.com/malathion/research/

/arcana

Fra : Kiksekage

Dato : 17-01-02 22:18

"Arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse news:a26opp$g9i$1@news.net.uni-c.dk...

> P.S.: Kig lige på http://www.chem-tox.com/malathion/research/

Ja tak, Arcana..... da jeg så at jeg manglede et "h", så
dukkede denne side op i min søgning på Google.

Men tak for dine tanker......

Mh

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-01-02 19:15

> [...]
hårshampoo.

> Spørgsmål:
>
> Er der nogen, der har kendskab til denne blanding, og om det er

Ja, det har jeg - og det både virker og er forsvarligt at bruge til
børn. Den luseshampoo, man køber på apoteket, indeholder samme stof og i
samme koncentration - blot et andet navn.

Held og lykke med aflusningen.

Mvh Maria

Fra : Michael - DK

Dato : 22-01-02 22:07

> [...]
> børn. Den luseshampoo, man køber på apoteket, indeholder samme stof og i
> samme koncentration - blot et andet navn.

Hej,

Jeg vil aldrig bruge denne blanding til hverken min søn eller mig selv. Det
er rigtigt, at luseshampoo indeholder Malathion - men det er renset for
diverse urenheder. Det Malathion du køber hos materialisten er ikke renset,
og bør ikke bruges på mennesker.

mvh Michael

Hvad består urenhederne egentlig af?

Mvh Maria

Fra : Michael - DK

Dato : 22-01-02 22:09

> Hvad består urenhederne egentlig af?
>
> Mvh Maria

Hej Maria,

først må du undskylde at jeg sendte svaret direkte til dig, men af en eller
anden grund trykker jeg altid på den forkerte "besvar"-knap.

Der er flere urenheder i stoffet. De værste er følgende:

Isomalathion (den er klassificeret som meget giftig - det er en nervegift.
Triestre (flere af disse er nervegifte - nogle kraftige)

Fælles for disse nervegifte er at de optages nemmest gennem huden, og i
endog meget små mængder er dødelige.

Med venlig hilsen

Michael

Fra : sanneantonsen