Telmore & nummerflytning
Fra : Muri

Dato : 13-01-02 11:36

Hej, jeg er lidt træt af at folk brokker sig over nummerflytning, de ved det
er et problem, så hvorfor bare ikke bestille f.eks et nyt telmore nr. det
kan blive køreklar indenfor 3-4 dage, så det det er sku da nemmere at sende
en sms til alle at man har fået nyt nr, istedet for at vente på det skide
langsomme nr-flytning. Coolsms kunne være et service man kunne bruge til at
sende beskeden om at man har fået nyt nr.

Jeg har selv døjet med et nr-flytning for en ven (2½måned), vi gad
simpelthen ikke vente mere, vi bestilte nyt Telmore nr. så var han kørende
indenfor en 3-4 dage.

Mvh
Muri

Fra : Fischer

Dato : 13-01-02 12:03

> Hej, jeg er lidt træt af at folk brokker sig over nummerflytning, de ved
> det er et problem, så hvorfor bare ikke bestille f.eks et nyt telmore nr.
> det kan blive køreklar indenfor 3-4 dage .......

Ganske simpelt:
Fordi man ikke har overblik over alle dem der har ens mobilnummer.

De nærmeste venner, familie og forretningsforbindelser er ikke noget
problem.
Men hvis man f.eks. har brugt mobilen lidt professionelt, så har man via
visitkort og mail-signatur givet dette nummer til 100-vis af mennesker.

Når så nummeret dør under flytning, så er man virkelig fuc*ed!
Har desværre selv prøvet det.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 13-01-02 16:51

> Ganske simpelt:
> Fordi man ikke har overblik over alle dem der har ens mobilnummer.

ENIG !
Det er også derfor jeg venter med at skifte nummer til der er kommet styr på
denne nummerflytningssituation. PT har jeg telmore, som er et "rent"/"ægte"
telmore abbonement, men døjer dog med mange problemer hvad angår
sms-tjenester

(Folk der ikke kan sende til mig hvis de svarer på en af mine sms'er, folk
jeg har problemer med at sende til iblandt, nettjenester (ICQ) der ikke vil
sende til mig, og sidst er der ikke GPRS hos Telmore

MEN! Så snart der kommer styr på denne nummerflytningssituation, så er jeg
smuttet! (Så kan det også være der til den tid er kommet nogle "sobre"
telefonselskaber man kan være bekendt at være abbonent hos.)

Dermed ikke sagt at Telmore generelt er dårlige, faktisk er de ganske
tilfredsstillende på mange punkter, lige bortset fra ovennævnte - og det er
jo også en slat!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Morten Holberg

Dato : 13-01-02 20:04

KGB <KGB@NSA.PET> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1sabi$1p3m$1@news.cybercity.dk...

SNIP

> [...]
vil
> sende til mig, og sidst er der ikke GPRS hos Telmore

Har de high speed data?

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : KGB

Dato : 13-01-02 19:12

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> wrote in message

> Har de high speed data?

Hvem, Telmore - nej.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Mickey

Dato : 13-01-02 16:50

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvis man f.eks. har brugt mobilen lidt professionelt, så har man via
> visitkort og mail-signatur givet dette nummer til 100-vis af mennesker.

Dit gamle selskab har svjv pligt til i 3 måneder at have henvisning på dit
nummer

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Fischer

Dato : 13-01-02 17:16

> Dit gamle selskab har svjv pligt til i 3 måneder at have henvisning på
> dit nummer.

Altså en henvisning til det nye midlertidige nummer. Og når flytningen går i
orden kan man sige det nye nummer op og få en henvisning .... tilbage til
det gamle nummer!
Det skal sg* nok bidrage til forvirringen, selv om det naturligvis er bedre
end et dødt nummer.

Men jeg ville i stedet foretrække en hurtig, effektiv og smertefri flytning
af det oprindelige nummer.
Det burde kunne lade sig gøre, og jeg havde faktisk forventet (naiv?) at det
ville være i orden her over ½ år efter det første kaos!!

*Fischer

Fra : Mickey

Dato : 13-01-02 19:27

> Altså en henvisning til det nye midlertidige nummer. Og når flytningen går
> orden kan man sige det nye nummer op og få en henvisning .... tilbage til
> det gamle nummer!

nope - det er kun hvis du nedlægger dit gamle nummer!

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-01-02 18:07

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message

> Dit gamle selskab har svjv pligt til i 3 måneder at have henvisning på dit
> nummer
>

> --
Nej det er en service..

: Flemming

Fra : Mickey

Dato : 13-01-02 19:27

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er en service..

hmm, vi må vist lige få undersøgt det - jeg mener nemlig det er en del af
teleloven!

Fra : Thorbjørn

Dato : 14-01-02 09:55

Mickey:
> "Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

> dit

> hmm, vi må vist lige få undersøgt det - jeg mener nemlig det er en del af
> teleloven!

Jeg tjekkede det for nogle måneder siden. Teleselskaberne skal tilbyde denne
service gratis. Det betyder formentlig i praksis at man ikke får det hvis
man ikke specifikt beder om det.

Som alternativ til henvisning kan man måske bruge viderestilling. Da jeg
nummerporterede fra Tiscali til Orange lavede jeg viderestilling fra mit
sædvanlige nummer til et midlertidigt nummer som jeg fik af Orange. Mod
forventning betalte jeg ikke minutafgift for få viderestillet opkaldene, men
sms-beskeder blev ikke viderestillet, så et par gange om dagen isatte jeg
mit gamle sim-kort og modtog beskederne.

Mit gamle nummer holdt op med at virke for et par måneder siden og det samme
gjorde viderestillingen, så jeg er ikke sluppet for at give mit midlertidige
nummer til mine omgivelser. Når mit gamle nummer virker igen skal jeg så
informere mine venner igen. Gæt hvad jeg synes om det..

-Thorbjørn