Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad skal man vælge?
Fra : Jeppe

Dato : 13-01-02 10:26

´Hej jeg vil spørge hvad man skal vælge af grafikprogram til webgrafik jeg
har udset Fireworks, Photoshop eller Paint shop pro, jeg ved godt at det her
sikkert har været oppe mange gange men jeg vil aligevel spørge om i ikke kan
komme med gode argumenter i mod og for de forskellige programer.

Hilsen Jeppe

Fra : Michel Beauvais

Dato : 13-01-02 15:22

> har udset Fireworks, Photoshop eller Paint shop pro.
Jeg bruger både photoshop og psp.

Jeg kan bedst li' at bruge photoshop til at lave alt grafik.

Når jeg skal klippe og tilpasse billederne (fx. opdele et billede i
mindre klumper), så foretrækker jeg helt klart psp. Og når jeg skal
finde positioner til fx. "klikbare kort", så bruger jeg også psp. Psp
har et fint sigtekorn

Hvis du skal have penge op af lommen, så vælg efter min mening
photoshop som prioritet 1.

fireworks kender jeg ikke.

--michel

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 15:32

13 Jan 2002 06:21:35 -0800, michel@beauvais.com (Michel Beauvais)
wrote:

>photoshop som prioritet 1.

For mange hjemmebrugere vil photoshop elements være et fint
alternativ. Prisforskellen er larmende, og det er mest features for
professionelle, især til tryk, der er taget ud.

Et dejligt program, der godt ka gå hen og bli en psp-killer, selv om
psp stadig har noen fordele i forhold til den. Pris ca. 900 dkr

hilsen pelo

Fra : Jones

Dato : 13-01-02 17:53

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Et dejligt program, der godt ka gå hen og bli en psp-killer, selv om
> psp stadig har noen fordele i forhold til den. Pris ca. 900 dkr

Det virker meget usandsynligt, når man ser på, hvor mange virksomheder
og folk i IT-branchen, der vælger Adobe Photoshop, i stedet for fx corel
eller paint shop pro, men man skal aldrig sige aldrig.

MVH Jones

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 18:37

Sun, 13 Jan 2002 17:52:37 +0100, "Jones" <jones1024@hotmail.com>
wrote:

>Det virker meget usandsynligt, når man ser på, hvor mange virksomheder
>og folk i IT-branchen, der vælger Adobe Photoshop

Måske en misforståelse? Når jeg skriver psp, mener jeg Paint Shop Pro.
Min anbefaling af Adobe Photoshop Elements var alene møntet på private
hjemmebrugere, også målgruppen for Paint Shop Pro.

hilsen pelo

Fra : Jones

Dato : 13-01-02 19:11

> Måske en misforståelse? Når jeg skriver psp, mener jeg Paint Shop Pro.
> Min anbefaling af Adobe Photoshop Elements var alene møntet på private
> hjemmebrugere, også målgruppen for Paint Shop Pro.

Ja, det var forkortelsen PSP, der gav anledning til misforståelsen :)

MVH Jones