SQL sætning der kan... ?
Fra : Ronni - The Real One~

Dato : 13-01-02 02:01

Hejsa

Sidder lige og laver noget spilsnyd DB til min lillebror og skal hente alle
spil der starter med H til en oversigt.

Kan man hente spillene fra DB'en ud fra dets navn - altså tjekke om navnet
starter med H og hive spillet med ud hvis det gør ?
Kan det overhovedet lade sig gøre kun at hive dem ud, eller er jeg nødt til
at hive dem alle ud og sortere vha PHP ?

Håber I kan hjælpe

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 13-01-02 02:08

"Ronni - The Real One " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
til
> at hive dem alle ud og sortere vha PHP ?

select * from spil where name='h%'

Off the top of my head so plz correct me,
Andreas Hjordt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-01-02 10:00

> select * from spil where name='h%'
>
> Off the top of my head so plz correct me,

Det vil jeg så gøre.

SELECT * FROM Spil WHERE Name LIKE 'h%' ORDER BY Name;

--
Mvh. Jesper

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 13-01-02 13:35

Hej Ronni,

Hvis du har flere database spørgsmål er der en nyhedsgruppe der hedder
dk.edb.database, som er specielt oprettet til database-spørgsmål.

Mvh Stig