/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
HJÆLP mig.. please... pengekrise så det ba~
Fra : Dopedog KDC


Dato : 13-01-02 01:18

Ja... jeg har fået en gæld der, efterhånden, lyder på cirka 80.000
kroner....

Jeg er kommet i RKI, og jeg kan overhovedet ikke følge med de regninger der
kommer ind ad døren nærmest hver dag!

Jeg er 19 år, bor stadig hjemme (kan ikke rigtig flytte når jeg er i RKI) og
er på bistand!

"Grunden" til at jeg er på bistand er at jeg simpelthen ikke kan finde et
arbejde! Jeg har forsøgt rigtig mange steder og der hvor de tager folk ind
uden uddanelse (jeg har nemlig ingen!) har jeg ikke fået jobbet!

De 2000,- jeg får i bistand hver månede tager banken med det samme da jeg
skylder dem cirka. 10.000 endnu. Så jeg har 0,- til mig selv hver månede!

Jeg bor i Hedensted kommune, mellem Horsens og Vejle, og jeg har tænkt på om
jeg kan blive forflyttet til Horsens kommune, hvilket jeg IKKE tror jeg kan
når jeg er bistandsklient. Jeg tænkte nemlig på at hvis Horsens kommune
kunne hjælpe mig med at finde en lejlighed og så også betale indskuddet (gør
de det nogle gange?) så ku' jeg jo nærmest sagtens leve af at være i
aktivering indtil at jeg fandt mig et arbejde.
Jeg har regnet på det.. 6500,- om måneden cirka for udeboende i aktivering i
Horsens kommune =
2500,- (husleje)
300,- (varme, el, vand)
350,- (tobak og filtre)
300,- (buskort)
500,- (til banken)
1000,- (til alle de andre steder jeg skylder penge - de får hver cirka 100 -
150 kroner per månede)
300,- (internet)
så har jeg cirka en 1200 kroner tilbage til mad... så må jeg jo bare leve af
spaghetti det første stykke tid til jeg får et arbejde

Anyway, jeg HAR prøvet at snakke med banken om at låne de 80.000 der til at
få betalt alt jeg skylder og så kun ha' ET sted jeg skal betale til hver
månede, men det ville de ikke, der skulle være nogen til at kautionere.
Det vil mine forældre ikke (næsten klart nok) og der er ikke rigtig andre
jeg kender der vil/kan kautionere!

Please hjælp mig... jeg overvejer virkelig selvmord i øjeblikket men på den
anden side så hjælper det jo heller ikke ligefrem!

På forhånd tak

-Ronnie

p.s. kun seriøse svar... er ikke rigtig i humør til noget pjat o.s.v. lige
nu... sorry...

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!





 
 
Ole :-\) (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Ole :-\)


Dato : 13-01-02 01:58

Dopedog KDC" skrev i en meddelelse
news:3c40d251$0$10683$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
>
> "Grunden" til at jeg er på bistand er at jeg simpelthen ikke kan finde et
> arbejde! Jeg har forsøgt rigtig mange steder og der hvor de tager folk ind
> uden uddanelse (jeg har nemlig ingen!) har jeg ikke fået jobbet!
>

Der er da elles en del muligheder derover hvor du kommer fra.
Diverse lagre, og transportfirmaer. Glud & Marstrand har én fabrik i
Hedensted, og én i Løsning - de bruger medarbejdere ind fra gaden til lidt
over 105 kr. i timen.

Hvis du har fysik er der stillandsarbejdere, her spørges der ikke til
tidligere bedrifter.

Så er der alle vikarbureauerne: http://www.randstad.dk -
http://www.temp-team.dk se andre i telefonbogen og på Yahoo!.dk


Et job som opvasker og rengøringsassistent burde også være en mulighed.


Det kan være at du istedet brude skrive i dk.opslag.stillinger - da du skal
have dig et job.


Ole



Dopedog KDC (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 14-01-02 22:17

" Ole " <ole@spontek.dk> wrote in message
news:a1qm2j$26vd$1@news.cybercity.dk...
> Dopedog KDC" skrev i en meddelelse
> news:3c40d251$0$10683$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> >
> > "Grunden" til at jeg er på bistand er at jeg simpelthen ikke kan finde
et
> > arbejde! Jeg har forsøgt rigtig mange steder og der hvor de tager folk
ind
> > uden uddanelse (jeg har nemlig ingen!) har jeg ikke fået jobbet!
> >
>
> Der er da elles en del muligheder derover hvor du kommer fra.
> Diverse lagre, og transportfirmaer. Glud & Marstrand har én fabrik i
> Hedensted, og én i Løsning - de bruger medarbejdere ind fra gaden til lidt
> over 105 kr. i timen.

Ringede til begge steder idag, ikke noget før sommerferien Men tak
alligevel!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!



Brian Nielsen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 14-01-02 23:50

Der lavede du også en MEGA fejl. Lad være med at ringe, mød op personligt.
Og prøv gerne en gang om måneden.

mvh Brian


Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c434ac2$0$17382$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> " Ole " <ole@spontek.dk> wrote in message
> news:a1qm2j$26vd$1@news.cybercity.dk...
> > Dopedog KDC" skrev i en meddelelse
> > news:3c40d251$0$10683$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> > >
> > > "Grunden" til at jeg er på bistand er at jeg simpelthen ikke kan finde
> et
> > > arbejde! Jeg har forsøgt rigtig mange steder og der hvor de tager folk
> ind
> > > uden uddanelse (jeg har nemlig ingen!) har jeg ikke fået jobbet!
> > >
> >
> > Der er da elles en del muligheder derover hvor du kommer fra.
> > Diverse lagre, og transportfirmaer. Glud & Marstrand har én fabrik i
> > Hedensted, og én i Løsning - de bruger medarbejdere ind fra gaden til
lidt
> > over 105 kr. i timen.
>
> Ringede til begge steder idag, ikke noget før sommerferien Men tak
> alligevel!
>
> -Ronnie
>
> --
> We're the nobodies,
> Wanna be somebodies,
> When we're dead, they'll know just who we are!
>
>



Ole :-\) (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Ole :-\)


Dato : 16-01-02 01:20

Brian Nielsen skrev i en meddelelse
news:3c436083$0$5496$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Der lavede du også en MEGA fejl. Lad være med at ringe, mød op personligt.
> Og prøv gerne en gang om måneden.
>
> mvh Brian
>
Ikke så slem en fejl, men mød op og udfyl deres skema, de gemmer det i tre
månder, og kan finde på at ringe (men ja sommer er en god tid hvor de ofte
ansætter).


Venlig hilsen

Ole



alexbo (13-01-2002)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-01-02 11:44


Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk> skrev

> p.s. kun seriøse svar... er ikke rigtig i humør til noget pjat o.s.v. lige
> nu... sorry...

Det er sådan set ligegyldigt hvad du er i humør til, du har på 1-2 år på
bistand oparbejdet en gæld på 80K, og nu kan du ikke engang finde ud af at
løbe med aviser.
Hvis du ikke får fingeren ud, ender du som forsumpet bænkevarmer.
Der er masser af arbejde derude, men det kræver at man vil gå ud efter det,
og ikke bare sidder på sin flade og venter på, at nogle andre skal løse
problemerne for en.

Selve gælden er ikke så farlig, de der har givet dig kredit er selv ude om
det, de burde have indset, at du hverken ville eller kunne betale.

mvh
Alex Christensen








Dopedog KDC (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 13-01-02 12:45

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:a1roau$uio$1@news.cybercity.dk...
>
> Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk> skrev
>
> > p.s. kun seriøse svar... er ikke rigtig i humør til noget pjat o.s.v.
lige
> > nu... sorry...
>
> Det er sådan set ligegyldigt hvad du er i humør til, du har på 1-2 år på
> bistand oparbejdet en gæld på 80K, og nu kan du ikke engang finde ud af at
> løbe med aviser.
> Hvis du ikke får fingeren ud, ender du som forsumpet bænkevarmer.
> Der er masser af arbejde derude, men det kræver at man vil gå ud efter
det,
> og ikke bare sidder på sin flade og venter på, at nogle andre skal løse
> problemerne for en.
>
> Selve gælden er ikke så farlig, de der har givet dig kredit er selv ude om
> det, de burde have indset, at du hverken ville eller kunne betale.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>

Jeg har IKKE været på bistand i 1-2 år!
Jeg har været på bistand i 2-3 måneder karl smart!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!




alexbo (13-01-2002)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-01-02 15:38


Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk>

> karl smart!

Det er da godt at se, at der er noget der kan få liv i dig.
Bortset fra det er "karl smart" ham der bare stifter gæld uden at tænke sig
om.

Selve det at du bor hjemme, giver dig en langt større mulighed for at få
betalt den gæld, der er den absolut billigste boligform der findes.
At du er i RKI er en anden fordel, det forhindrer at du sætter dig
yderligere i gæld, der er ingen anden fornuftig vej end at finde, et hvilket
som helst arbejde.
Når det er fundet, kan du lave en plan for tilbagebetaling, når du har den,
kan du skrive til kreditorerne at hvis renetetilskrivningen bliver sat i stå
kan du afdrage gælden med xx kr. pr måned.
Hvis kreditorerne kan se at du både har vilje og evne til at betale er de
som regel til at tale med.
Den enkelte kreditor ved jo ikke hvad du ellers har af gæld, så du må skrive
hvordan tingene hænger sammen og hvilke muligheder du har.

mvh
Alex Christensen



Dopedog KDC (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 13-01-02 17:07

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:a1s6f6$1joi$1@news.cybercity.dk...
>
> Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk>
>
> > karl smart!
>
> Det er da godt at se, at der er noget der kan få liv i dig.
> Bortset fra det er "karl smart" ham der bare stifter gæld uden at tænke
sig
> om.
>
> Selve det at du bor hjemme, giver dig en langt større mulighed for at få
> betalt den gæld, der er den absolut billigste boligform der findes.
> At du er i RKI er en anden fordel, det forhindrer at du sætter dig
> yderligere i gæld, der er ingen anden fornuftig vej end at finde, et
hvilket
> som helst arbejde.
> Når det er fundet, kan du lave en plan for tilbagebetaling, når du har
den,
> kan du skrive til kreditorerne at hvis renetetilskrivningen bliver sat i
stå
> kan du afdrage gælden med xx kr. pr måned.
> Hvis kreditorerne kan se at du både har vilje og evne til at betale er de
> som regel til at tale med.
> Den enkelte kreditor ved jo ikke hvad du ellers har af gæld, så du må
skrive
> hvordan tingene hænger sammen og hvilke muligheder du har.
>
> mvh
> Alex Christensen
>

Ja .. tak... men selvom jeg står i RKI så har jeg nu alligevel godt kunnet
oprette mig hos Teledanmark Mobil, TDC internet, Telefona Internet og
Cybercity Internet...

Jeg vil prøve at gøre hvad du foreslog, tak!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!



Peder Olsen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Peder Olsen


Dato : 14-01-02 14:14

Det kunne jo være at du skulle starte med at droppe internettet og smøgerne,
så var der lidt flere penge til overs.

mvh

Peder Olsen.

"Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk> skrev i en meddelelse
news:3c41b09d$0$10684$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> news:a1s6f6$1joi$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk>
> >
> > > karl smart!
> >
> > Det er da godt at se, at der er noget der kan få liv i dig.
> > Bortset fra det er "karl smart" ham der bare stifter gæld uden at tænke
> sig
> > om.
> >
> > Selve det at du bor hjemme, giver dig en langt større mulighed for at få
> > betalt den gæld, der er den absolut billigste boligform der findes.
> > At du er i RKI er en anden fordel, det forhindrer at du sætter dig
> > yderligere i gæld, der er ingen anden fornuftig vej end at finde, et
> hvilket
> > som helst arbejde.
> > Når det er fundet, kan du lave en plan for tilbagebetaling, når du har
> den,
> > kan du skrive til kreditorerne at hvis renetetilskrivningen bliver sat i
> stå
> > kan du afdrage gælden med xx kr. pr måned.
> > Hvis kreditorerne kan se at du både har vilje og evne til at betale er
de
> > som regel til at tale med.
> > Den enkelte kreditor ved jo ikke hvad du ellers har af gæld, så du må
> skrive
> > hvordan tingene hænger sammen og hvilke muligheder du har.
> >
> > mvh
> > Alex Christensen
> >
>
> Ja .. tak... men selvom jeg står i RKI så har jeg nu alligevel godt kunnet
> oprette mig hos Teledanmark Mobil, TDC internet, Telefona Internet og
> Cybercity Internet...
>
> Jeg vil prøve at gøre hvad du foreslog, tak!
>
> -Ronnie
>
> --
> We're the nobodies,
> Wanna be somebodies,
> When we're dead, they'll know just who we are!
>
>



Rasmus Ladekjær Pede~ (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~


Dato : 06-02-02 22:38

> Det kunne jo være at du skulle starte med at droppe internettet og
smøgerne,
> så var der lidt flere penge til overs.

At droppe smøgerne er en god ide!! Det er jo også usundt at
ryge..................
MEN man kan da ikke droppe internettet !!!!
mvh Rasmus



Peder Olsen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Peder Olsen


Dato : 07-02-02 07:23

Hvis du ikke kan droppe nettet, må pengekrisen ikke være så stor.

Mvh

Peder Olsen.

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a3s7b3$la2$1@sunsite.dk...
> > Det kunne jo være at du skulle starte med at droppe internettet og
> smøgerne,
> > så var der lidt flere penge til overs.
>
> At droppe smøgerne er en god ide!! Det er jo også usundt at
> ryge..................
> MEN man kan da ikke droppe internettet !!!!
> mvh Rasmus
>
>



Basse (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 31-01-02 19:23

> "Grunden" til at jeg er på bistand er at jeg simpelthen ikke kan finde et
> arbejde! Jeg har forsøgt rigtig mange steder og der hvor de tager folk ind
> uden uddanelse (jeg har nemlig ingen!) har jeg ikke fået jobbet!

Du er kun 19 år, så det er jo bestemt ikke for sent at tage en uddannelse -
det løser godt nok ikke dit problem her og nu og det gør jo heller ikke din
økonomiske situation bedre, hvis du skal på SU, men på sigt vil det
formodentlig gøre det nemmere for dig at få et job. Har din kommune ikke
foreslået dig en uddannelse ? Ellers prøv at høre dem, om ikke de kan hjælpe
dig med at komme igang med noget.

> Please hjælp mig... jeg overvejer virkelig selvmord i øjeblikket men på
den
> anden side så hjælper det jo heller ikke ligefrem!

Jeg kan godt se, at en gæld på 80.000 kr. er meget, når man er i din
situation, men det er dog næppe værd at begå selvmord over.

Hvis ikke du har mod på at gå igang med en uddannelse, så giv ikke op mht.
jobsøgningen, før eller siden skal det nok lykkes at finde noget, hvis ikke
du er for kræsen mht. hvad du vil lave.

Så vidt jeg forstår dit indlæg bor du gratis hos dine forældre og det giver
dig jo alletiders mulighed for at betale gælden hurtigt af, hvis du finder
et job. Som du skriver er du på nuværende tidspunkt vant til at leve af 0,-
kr. pr. md. Hvis du fortsætter med at afdrage hele din indtægt på gælden,
når du får et job, så kan du måske være heldig at få den ud af verden
indenfor et år eller to.

Mvh. Rebekka



Erik G Christensen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 07-02-02 20:24

Dopedog KDC wrote:
>
> Ja... jeg har fået en gæld der, efterhånden, lyder på cirka 80.000
> kroner....

Jeg har virkelig ondt af dig, hvordan skal du dog klare dig resten
af dit liv ?

Hvad vil / kan du egentlig, for at gøre det det bedre dig selv ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - allways hope for the best

Michael Kjaersgaard (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kjaersgaard


Dato : 17-02-02 15:15

Nogle få råd:

Drop smøgerne (hvis du altså er ryger)
Gå på internettet gratis på det lokale bibliotek og luk dit
privatabonnement.
Prøv http://job.tv2.dk , http://www.stepstone.com ,
http://www.jobzonen.dk , http://www.jobbasen.dk ,
http://bijob.ask-alex.dk
Sæt sedler op hos de lokale handlende, såsom "altmuligmand tilbyder sin
hjælp"
Er det helt umuligt at finde et "rigtigt" job (hvilket jeg dog ikke
rigtigt kan forestille mig, hvis bare man har viljen) så er der jo altid
avis/reklameture.
Nu ved jeg ikke helt hvilke aviser i har dernede, men DTD (
http://www.runnerteam.dk ) har i hvert fald ruter dernede.

Håber du kan bruge det til noget.




Mvh.

Michael


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste