DIX?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-01-02 13:49

Hej

Jeg har flere steder set DIX omtalt og jeg kan ikke helt finde ud af om det
er er noget al'a FIL eller er det backboneprovider eller hvad er det helt
præcis deres rolle er i det dansk spind?

MVH
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 14:21

http://www.dix.dk/ har en del info

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-01-02 14:15

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> writes:

>Jeg har flere steder set DIX omtalt og jeg kan ikke helt finde ud af om det
>er er noget al'a FIL eller er det backboneprovider eller hvad er det helt
>præcis deres rolle er i det dansk spind?

Se http://www.dix.dk/

DIX er stedet, hvorigennem en hel del af trafikken mellem de danske
udbydere flyder.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 14:23

> [...]
> er er noget al'a FIL eller er det backboneprovider eller hvad er det helt
> præcis deres rolle er i det dansk spind?

DIX'en er det danske Internet knudpunkt (Man kan fristes til at kalde det en
rundkørsel). Det er her de fleste ISP'ere udveksler (peerer) dansk Internet
trafik. Du kan læse mere her http://www.dix.dk/.
Det er altså et sted hvor man har aftalt at udveksle dansk Internet trafik.
Udenlandske udbydere kan også tilslutte sig, sådan at trafik fra deres net
til Danmark bliver "afleveret" lokalt i Danmark.

Hvis du i en DOS/Kommando-prompt laver en TRACERT til f.eks. www.wol.dk
(TRACERT www.wol.dk), vil du kunne se at din trafik passerer DIX'en.

Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-02 16:38

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> Hvis du i en DOS/Kommando-prompt laver en TRACERT til f.eks. www.wol.dk
> (TRACERT www.wol.dk), vil du kunne se at din trafik passerer DIX'en.

Jeg prøvede lige og trafikken kom ikke i nærheden af DIX'en.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 13-01-02 16:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
>
> Jeg prøvede lige og trafikken kom ikke i nærheden af DIX'en.

Det er fordi du har en TDC Internet forbindelse, WOL og TDC er koblet
direkte sammen. Prøv istedet en af de andre danske udbydere. F.eks:
www.uni2.dk, www.euroconnect.dk, www.webpartner.dk, www.arrowhead.dk osv.

Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-01-02 17:29

On Sun, 13 Jan 2002 16:55:09 +0100, Jens wrote:
> [...]
>
> Det er fordi du har en TDC Internet forbindelse, WOL og TDC er koblet
> direkte sammen. Prøv istedet en af de andre danske udbydere. F.eks:

TDC og Uni2 har også direkte forbindelser uden om DIX'en, det har TDC
til alle større operatører på det danske marked, har bruges DIX'en kun
som backup, og kun i de tilfælde hvor der ikke er multiple fysiske
forbindelser.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer