|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Data Centrum A/S på Falkoner Allé, Københa~ Fra : :-\) |
Dato : 12-01-02 13:35 |
|
Hej NG !
Jeg har en skærm købt hos Data Centrum. Til min store skræk finder jeg ud af
at biksen er gået nedenom og hjem.
Landt ligger sådan at jeg meget gerne skule have min skærm byttet, men
hvordan får jeg det, når butikken er lukket ????
Skærmen er en LG Flatron og jeg kan ikke finde noget på producentens
hjemmeside.
Hvad gør jeg ???
Venlig hilsen Bot
| |
Henning (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henning |
Dato : 12-01-02 13:39 |
|
>Landt ligger sådan at jeg meget gerne skule have min skærm byttet, men
>hvordan får jeg det, når butikken er lukket ????
Hvorfor vil du ha' den byttet? Er den gået i stykker, kunne du højst
kræve at den repareres.
>Skærmen er en LG Flatron og jeg kan ikke finde noget på producentens
>hjemmeside.
>Hvad gør jeg ???
Bider i det sure æble, og betaler for reparationen selv, eller køber
ny skærm.
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk
| |
Thomas Alexander Fre~ (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Alexander Fre~ |
Dato : 12-01-02 13:51 |
|
Henning wrote:
<snip>
>>Skærmen er en LG Flatron og jeg kan ikke finde noget på
>>producentens hjemmeside.
>>Hvad gør jeg ???
>
> Bider i det sure æble, og betaler for reparationen selv, eller
> køber ny skærm.
<snip>
Nope, fabrikanten hænger rent juridik på den fabriksgaranti der
er givet, uanset om forhandleren er gået ned eller ej. Det
rigtige ville være at finde den officielle importør, og så
kontakte dem.
--
MVH
Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
| |
![](/images/tree/0.gif) Henning (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henning |
Dato : 12-01-02 14:46 |
|
>Nope, fabrikanten hænger rent juridik på den fabriksgaranti der
>er givet, uanset om forhandleren er gået ned eller ej. Det
>rigtige ville være at finde den officielle importør, og så
>kontakte dem.
Nu bliver der ikke fortalt om en fabriksgaranti? Jeg tog udgangspunkt
i den normale et-års reklamationsret, som sælger giver.
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Alexander Fre~ (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Alexander Fre~ |
Dato : 12-01-02 14:58 |
|
Henning wrote:
>
>>Nope, fabrikanten hænger rent juridik på den fabriksgaranti der
>>er givet, uanset om forhandleren er gået ned eller ej. Det
>>rigtige ville være at finde den officielle importør, og så
>>kontakte dem.
> Nu bliver der ikke fortalt om en fabriksgaranti? Jeg tog
> udgangspunkt i den normale et-års reklamationsret, som sælger
> giver.
<snip>
Der blev heller ikke fortalt hvor gammel skærmen er, men da
Datacentrum døde i sommers, kan den jo nemt være over et år -
under alle omstændigheder er fabriksgarantien jo tilstede hvad
enten forhandleren findes eller ej...
--
MVH
Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henning (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henning |
Dato : 12-01-02 17:09 |
|
>Der blev heller ikke fortalt hvor gammel skærmen er, men da
>Datacentrum døde i sommers, kan den jo nemt være over et år -
>under alle omstændigheder er fabriksgarantien jo tilstede hvad
>enten forhandleren findes eller ej...
Absolut ikke! Det er forhandleren der giver reklamationsretten, ikke
fabrikken. Går forhandleren ned, har forbrugeren ingen rettigheder,
bortset fra at stille sig op i køen af kreditorer.
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Alexander Fre~ (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Alexander Fre~ |
Dato : 12-01-02 17:19 |
|
Henning wrote:
<snip>
> Absolut ikke! Det er forhandleren der giver reklamationsretten,
> ikke fabrikken. Går forhandleren ned, har forbrugeren ingen
> rettigheder, bortset fra at stille sig op i køen af kreditorer.
<snip>
Reklamationsretten er en ting, fabriksgarantien en anden.
Fabriksgarantien er her i landet "gemt" under reklamationsretten
i den tid denne varer. Det er ikke muligt at nægte en forbruger
at benytte fabrikkens garanti på varen, uanset forhandlerens
eksistensmæssige status.
--
MVH
Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
| |
Seth (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Seth |
Dato : 12-01-02 13:53 |
|
"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
news:fhb04ug3qdqloh491rh29ejcugjb3h7ejk@4ax.com...
>
> >Landt ligger sådan at jeg meget gerne skule have min skærm byttet, men
> >hvordan får jeg det, når butikken er lukket ????
> Hvorfor vil du ha' den byttet? Er den gået i stykker, kunne du højst
> kræve at den repareres.
>
> >Skærmen er en LG Flatron og jeg kan ikke finde noget på producentens
> >hjemmeside.
> >Hvad gør jeg ???
>
> Bider i det sure æble, og betaler for reparationen selv, eller køber
> ny skærm.
>
> Henning
> hsb@REMOVETHISimage.dk
Nej du skal sgu ikke betale en skid! min søster havde samme problem med
samme type skærm og en 266 mhz maskine og der kontaktede vi Datacentrum's
advokat
og de har stadig et værksted hvor de laver ting (under garanti selvfølgelig)
som er købt hos dem. Hun fik en ny skærm plus en 766 mhz computer tilbage..
Jeg finder lige nummeret frem og poster det senere i dag..
Seth
| |
![](/images/tree/0.gif) Jens U (13-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 13-01-02 23:38 |
|
Seth skrev...
>
>> >"Bot" wrote...
>> >Hej NG !
>> >Jeg har en skærm købt hos Data Centrum. Til min store skræk finder jeg ud af
at biksen er gået nedenom og hjem.
>> >Hvad gør jeg ???
>Nej du skal sgu ikke betale en skid! min søster havde samme problem med
>samme type skærm og en 266 mhz maskine og der kontaktede vi Datacentrum's
>advokat
>og de har stadig et værksted hvor de laver ting (under garanti selvfølgelig)
>som er købt hos dem. Hun fik en ny skærm plus en 766 mhz computer tilbage..
>
>Jeg finder lige nummeret frem og poster det senere i dag..
>
>Seth
>
>
Hej Seth
Min kammerat venter stadig, på dit svar
Det er uhyggeligt at de har kunne gå så stille med døren,
min kammerat købte hans pc'er 1½ mdr. før de drejet nøglen om.
Jeg opdagede først i nov. 01 at de ikke fandtes mere :-/
Bruger shg fremover.
--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
| |
Rasmus A. Nielsen (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus A. Nielsen |
Dato : 12-01-02 15:01 |
|
" ![Glad](images/smileys/glad.gif) " <botterne@image.dk> skrev:
> Landt ligger sådan at jeg meget gerne skule
> have min skærm byttet, men hvordan får jeg
> det, når butikken er lukket ????
Er den defekt, eller er du bare utilfreds med den?
Prøv at søge på www.google.com (DK) Flatron.
Jeg mener www.shg.dk forhandler Flatron, de kan sikkert
hjælpe dig med et telefon nummer til den danske importør af
LG.
Jeg mener der er 3-5 års fabriks garanti på LG-Flatron
monitorerne.
--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
| |
Rasmus A. Nielsen (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus A. Nielsen |
Dato : 12-01-02 15:43 |
|
" ![Glad](images/smileys/glad.gif) " <botterne@image.dk> skrev:
> Landt ligger sådan at jeg meget gerne skule
> have min skærm byttet, men hvordan får jeg
> det, når butikken er lukket ????
Er den defekt, eller er du bare utilfreds med den?
Prøv at søge på www.google.com (DK) Flatron.
Jeg mener www.shg.dk forhandler Flatron, de kan sikkert
hjælpe dig med et telefon nummer til den danske importør af
LG.
Der ydes Garanti: 36 mdr. Swap service fra LG's side, hvilket
må betyde afhentning på din bopæl.
Multimedia-Experten A/S
Tlf.: 70 260 710
Forhandler LG monitorer, og burde kunne give dig
et nummer til Swap servicen!
--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
| |
:-\) (12-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : :-\) |
Dato : 12-01-02 16:13 |
|
Tak til alle jer der kom med brugbare svar.
Ja, skærmen er stadigvæk under garanti, ellers ville jeg jo heller ikke bare
skrive at jeg ville havde den byttet.
Fejlen med skærmen, er at der er masser af døde pixel´s i, dette er vist
ikke bare noget man går ind og fikser, men bytter til en ny skærm.
Jeg takker endnu engang til alle.
Venlig hilsen Bot
| |
:-\) (14-01-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : :-\) |
Dato : 14-01-02 11:54 |
|
Hej NG !
Fik dette svar og får en ny skærm imorgen - sikken en servive
Hvis du har en defekt LG Flatron skærm, kan du henvende dig til
Infocare:
Tlf: 45760110
web: www.infocare-denmark.com
Du skal bruge modelnummer, serienummer, produktionsdato (står alle 3 bag
på skærmen) og fakturadato.
Med venlig hilsen/With best regards
Jan Lisbjerg
| |
|
|