Hvordan gør de det?
Fra : Dagree

Dato : 11-01-02 22:22

Jeg har set services som chart.dk og quickpoll.dk, der bruger et
system, hvor de henter en php/asp-side ved hjælp af javascript.
Jeg forsøger, at lave noget lignende, og det virker da også fint,
men hvad nu, hvis man skal bruge cookies? Javascriptet bliver
placeret fx midt i et dokument, og cookies skal jo ligge i toppen
af dokumentet. - Hvordan klarer man det problem?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-01-02 22:30

Dagree skrev:

> [...]
> placeret fx midt i et dokument, og cookies skal jo ligge i toppen
> af dokumentet. - Hvordan klarer man det problem?

Man kan sende cookien vha. JavaScript, eller man kan bruge PHPs
output-buffering-funktioner. Se eksemplet på
http://dk.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Dagree

Dato : 11-01-02 22:42

Jonas Koch Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Man kan sende cookien vha. JavaScript, eller man kan bruge PHPs
> output-buffering-funktioner. Se eksemplet på
> http://dk.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php

Takker

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-01-02 23:16

"Dagree" <ngn@e-mail.dk> wrote in message news:a1nl1k$ovq$1@sunsite.dk...
> [...]
> placeret fx midt i et dokument, og cookies skal jo ligge i toppen
> af dokumentet. - Hvordan klarer man det problem?

På server1 ligger der en html-fil, med denne kode:
<script src="http://server2.dk...">

Server2 er så din server.

Cookies der tilhører server1 skal ganske rigtigt være i headerne til den fil
browseren henter fra server1.
Men det, der kommer fra server2, er en fil ligesom alle andre. Den kan skam
også have cookies i headeren.

Husk, det er ikke i toppen af html-dokumentet cookies ligger. Det ligger i
starten af filoverførslen, altså i den del der kommer før selve filen.

Men der er vist noget med, at IE6 med standardindstillinger vil afvise dine
cookies.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dagree

Dato : 11-01-02 23:44

Niels Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Husk, det er ikke i toppen af html-dokumentet cookies ligger. Det ligger i
> starten af filoverførslen, altså i den del der kommer før selve filen.

Okay

> Men der er vist noget med, at IE6 med standardindstillinger vil afvise dine
> cookies.

Ja, det stinker lidt!