Stofanet - nye priser
Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-01-02 21:39

Hvad er nu det for noget - det har da ikke været varslet på min regning
(endnu).

Alle med Stofanet, prøv lige at gå ind på www.stofa.dk og kig under
Stofanet->"Priser Stofanet Privat"

Ny minimumsgrænse er 50 kr, ny Max er 300 kr.
Til gengæld må man så have 5000MB trafik per måned.

Ellers noget af en prisstigning - 50% - sådan bare lige uden videre.

Øv!
Så ville jeg nu hellere have de 4000MB til 200 kr.

Iøvrigt står det også meget skjult på www.stofa.dk's startside at der
vil ske ændringen i prisen.

"Telia Stofa sætter fokus på lønsomhed
I januar 2002 når Telia Stofa kunde nr. 60.000 på StofaNet. Samtidig
sætter virksomheden øget fokus på lønsomhed, bl.a. med en ny
prisstruktur.
Midt i januar passerer Telia Stofa kunde nr. 60.000 på StofaNet, som er
bredbånds-internet til private - og befæster dermed sin position som
Danmarks suverænt største udbyder på dette marked."

Der er selvfølgelig et "læs mere"-link, men der står intet om at prisen
per måned er hævet. Det er man selv nødt til at gå ind i deres
prisoversigt og se.

Flemming

PS: Jeg bliver glad hvis jeg tager fejl, så tøv ikke med at sige det :)

Fra : Jesper Sloth

Dato : 12-01-02 00:17

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øv!
> Så ville jeg nu hellere have de 4000MB til 200 kr.

Hej

JA og det ser ud til at man når de 300,- på 300MB0. Farvel stofanet, så
forstrækker jeg en lavere hastighed og fri trafik.

* Når du har brugt de første 50 Mbyte eller ca. 6 timer pr. måned, betaler
du 1 kr. pr. ekstra Mbyte indtil, du når 300 kr. svarende til 300Mbyte.

Mvh

Jesper

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-01-02 00:31

Jesper Sloth <jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk.nospam> wrote:

> * Når du har brugt de første 50 Mbyte eller ca. 6 timer pr. måned, betaler
> du 1 kr. pr. ekstra Mbyte indtil, du når 300 kr. svarende til 300Mbyte.

Det er da helt sort.

Man fik 2GB for 200 kroner, nu får man 5GB for 300, ergo er mb-prisen
blevet lavere.

Om man synes det er pengene værd er jo op til en selv, men at kalde det
snyderi er ikke fair.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Dad, You wouldn't BELIEVE how it turned out!" -Jesus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 01:44

Allan Joergensen skrev:

>Man fik 2GB for 200 kroner

Nej, man fik 4 GB.

>nu får man 5GB for 300, ergo er mb-prisen blevet lavere.

Nej, højere. Det kan man mene om hvad man vil, men nu er Stofanet
med 300 kr. om måneden kommet tæt på den mindste ADSL-pris.

--
Bertel

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-01-02 02:20

On Sat, 12 Jan 2002 01:43:30 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> men nu er Stofanet
>med 300 kr. om måneden kommet tæt på den mindste ADSL-pris.

Det lyder ikke helt tilfældigt.
Jeg kender ikke Stofas priser særligt godt, men er Stofa ikke stadig
lidt billigere og lidt hurtigere end den mindste ADSL?
Det lyder ikke helt tilfældigt.

/Jarlskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 02:45

Lasse Jarlskov skrev:

>Det lyder ikke helt tilfældigt.
>Jeg kender ikke Stofas priser særligt godt, men er Stofa ikke stadig
>lidt billigere og lidt hurtigere end den mindste ADSL?

Lidt billigere. Jeg mener at man kan få ADSL for små 400 kr. Min
hastighed er 1024/256, og jeg mener at den langsomste ADSL er
128/128, men jeg har ikke tjekket det.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-02 10:07

Sat, 12 Jan 2002 02:45:00 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg mener at man kan få ADSL for små 400 kr.

Ja. Jeg sidder med en reklameside fra opasia: 349,- for 256/128. Jeg
véd dog ikke, om en er helt up-to-date.

>Min hastighed er 1024/256

Det ville iflg. samme reklame koste 549,-/md.

hilsen p

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-01-02 12:50

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville iflg. samme reklame koste 549,-/md.

Tilsvarende forbindelse hos sonofon(FWA): 529,-/mdr

MVH
Thomas som absolut intet har med sonofon at gøre ud over at være en
tilfreds FWA kunde....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 16:06

Peter Loumann skrev:

>Ja. Jeg sidder med en reklameside fra opasia: 349,- for 256/128. Jeg
>véd dog ikke, om en er helt up-to-date.

Der var en i en intern Telia-gruppe der skrev at Tiscali tilbyder
ADSL for 295 kr. om måneden. Det er formodentlig 128 kbit.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-02 17:07

Sat, 12 Jan 2002 16:06:12 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Der var en i en intern Telia-gruppe der skrev at Tiscali tilbyder
>ADSL for 295 kr. om måneden. Det er formodentlig 128 kbit.

Nej. Iflg.

http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=

er det 256/128. Det må nok bedømmes so et alternativ til stofanet, som
det var værd å overveje...

hilsen p

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-02 13:36

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg mener at man kan få ADSL for små 400 kr. Min hastighed er
> 1024/256, og jeg mener at den langsomste ADSL er 128/128, men
> jeg har ikke tjekket det.

Da de tre gamle ADSL-udbydere ligger nogenlunde ens med pris, hvad
angår samme hastighed og intet andet medregnet, er nedenstående
side nok den nemmeste og mest omfattende at tjekke på, hvis man har
lyst til at tjekke noget:

http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-02 20:51

Sat, 12 Jan 2002 12:35:38 GMT, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Da de tre gamle ADSL-udbydere

1. tele dk = opasia netexpress
2. tiscali (tidl. wol)
3. hvem?

>ligger nogenlunde ens med pris

Hvor ser du det? Er der en samlet oversigt?

Undskyld min bundløse uvidenhed. Men hidtil har det ikke interesseret
mig. Jeg har betragtet StofaNet som den rette *discount*løsning for
mig. Men nu ser det ud til, Stofa ikke længere vil være væsentlig
billigere end andre højhastighedsforbindelser. Hvorfor så leve med
discount-kvalitet:
- en temmelig ustabil forbindelse ("lejlighedsvis internet")
- kun én mailadresse
- en newsserver, der meget tit er nede i længere tid
- en ringe support
- 0 extras
Så vil jeg hellere acceptere en lidt lavere hastighed, som i mange
tilfælde næppe vil kunne mærkes, da fjern-serveren formentlig tit
lægger loftet. Den ubegrænsede trafik kan jeg godtnok ikke bruge til
noget...

hilsen p

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-02 22:09

On Sat, 12 Jan 2002 20:51:26 +0100, Peter Loumann wrote:

> 1. tele dk = opasia netexpress

+ BB|ADSL

> 2. tiscali (tidl. wol)
> 3. hvem?

CyberCity

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-01-02 22:11

<pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>1. tele dk = opasia netexpress
>2. tiscali (tidl. wol)
>3. hvem?

CyberCity, som andre også har sagt.

http://www.xdslinfo.dk/
http://www.internetkvalitetsguide.dk/search.asp

>Men nu ser det ud til, Stofa ikke længere vil være væsentlig
>billigere end andre højhastighedsforbindelser.

De er dog stadig en smule billigere, så vidt jeg forstår?

>- kun én mailadresse
>- en newsserver, der meget tit er nede i længere tid
>- en ringe support
>- 0 extras

Disse ting er vist ikke ret meget anderledes andre steder.

/Jarlskov

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 10:49

Sat, 12 Jan 2002 22:10:58 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>CyberCity, som andre også har sagt.

Undskyld min uopmærksomhed!

>http://www.xdslinfo.dk/
>http://www.internetkvalitetsguide.dk/search.asp

Tak, det gir jo fint overblik.

>De er dog stadig en smule billigere, så vidt jeg forstår?

Njaeh, 300 over for hhv. 295, 345 og 345... Vel ikke, hvis man tar
kvaliteten i betragtning. De bekendte med adsl, jeg har spurgt,
melder, at forbindelsen (næsten) aldrig er nede...

hilsen pelo

Fra : Jan H Larsen

Dato : 13-01-02 00:05

> [...]

>tilfælde næppe vil kunne mærkes, da fjern-serveren formentlig tit
>lægger loftet. Den ubegrænsede trafik kan jeg godtnok ikke bruge til

Så har du da den bekymring mindre.

>hilsen p

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-02 10:59

Jan H Larsen skrev:

>Så har du da den bekymring mindre.

Forkert. Jeg tapper en lille GB om måneden. Jeg har *ingen*
bekymring omkring mit forbrug. Den kan altså ikke blive mindre.

--
Bertel

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-01-02 13:12

Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

> - en newsserver, der meget tit er nede i længere tid

Jeg er lidt træt af den myte.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Do immortals get sick?" -- Richie Ryan

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 13:36

Sun, 13 Jan 2002 12:12:19 +0000 (UTC), dw@nowhere.dk (Allan
Joergensen) wrote:

>Jeg er lidt træt af den myte.

Du gir et meget godt eksempel på den holdning, der ka gøre mig meget
træt af Stofa: hvis der er problemer, ligger de nok hos kunden. Det er
jo ikke for sjov, jeg læser dit indlæg og skriver svaret i

news.netsite.dk

og kun bruger

news.stofanet.dk

til grupper, der ikke findes på netsite.

Jeg er dog ikke alene om påstanden. Prøv å lytte i stedet for å
afvise! Det er rigtigt, at stofas news-server har kørt godt den sidste
måneds tid, dog ikke bedre, end at jeg i går to gange fik Error 10060.
Men indtil da var der tilbagevendende, langvarige problemer. Også da
var der gode perioder, typisk 2-4 uger ad gangen. Det skal køre noget
længere denne gang, før jeg rigtig tror på det.

Venlig hilsen
Peter Loumann

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-01-02 17:25

> [...]

> træt af Stofa: hvis der er problemer, ligger de nok hos kunden. Det er
> jo ikke for sjov, jeg læser dit indlæg og skriver svaret i

Nej, du har sikkert en meget god grund til det.

> [...]
> var der gode perioder, typisk 2-4 uger ad gangen. Det skal køre noget
> længere denne gang, før jeg rigtig tror på det.

Som nævnt i en anden tråd, så sker det at der er problemer med vores ene
frontend, og at MS ikke kan lave deres resolverrutiner ordenligt, det
kan jeg desværre ikke kompensere for.

Mange ting er forbedret markant inden for de sidste par måneder, hvilket
i sig selv burde være beviset på, at der ér nogen der tager klagerne
alvorligt.

Det er bare ikke altid vilje og penge følges ad.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I didnt need a glove to kill your bitch of a mother"-Freddy Kruger

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 13-01-02 17:44

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare ikke altid vilje og penge følges ad.

Nej, meget tyder på, at Stofas ledelse dybest set er ligeglade med, om det
produkt, de leverer, er i orden - bare de får pengene ind. Men hatten af
for din indsats, Allan

Erland

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-02 21:23

Erland Stig Bredgaard skrev:

>Nej, meget tyder på, at Stofas ledelse dybest set er ligeglade med, om det
>produkt, de leverer, er i orden - bare de får pengene ind.

Ingen af udbyderne satser voldsomt på usenet. Jeg tvivler på at
ledelsen overhovedet ved at det eksisterer. At det overhovedet
virker, skyldes at enkelte medarbejdere sniger sig ned i nogle
dybe kældre i de sene nattetimer og piller ved noget gammelt,
glemt apparatur.

--
Bertel

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 14-01-02 13:22

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker, skyldes at enkelte medarbejdere sniger sig ned i nogle
> dybe kældre i de sene nattetimer og piller ved noget gammelt,

Det lyder desværre meget realistisk...

Erland

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 17:52

Sun, 13 Jan 2002 16:25:19 +0000 (UTC), dw@nowhere.dk (Allan
Joergensen) wrote:

>Nej, du har sikkert en meget god grund til det.

Ja, det er da lidt besværligt å lave og køre 2 instanser i Forté
Agent.

> MS ikke kan lave deres resolverrutiner ordenligt, det
>kan jeg desværre ikke kompensere for.

Tjaeh - ikke desto mindre ka andre newsservere, f.eks. den gratis
netsite, jeg kører på nu, køre langt mere stabilt. Mere "myte", din
træthed eller ej: stofas har igen i dag været nede

1. fra senest 13:40 til engang merllem 14:45 og 15:04
2. fra senest 16:05 til tæt på 17:45

Den slags er til å leve med, men de plejer å varsle værre...

>Mange ting er forbedret markant inden for de sidste par måneder

Jeg håber, du har ret, men vil lige se det i lidt længere tid

>, hvilket i sig selv burde være beviset på, at der ér nogen der tager klagerne
>alvorligt.

Dit "myte - trætheds"-indlæg tidligere i dag er ikke et signal i den
retning. Men i øvrigt skal mine påpegninger bestemt ikke opfattes som
personlige angreb, heller ikke som interesse for jeres interne
resursefordeling.

Venlig hilsen
Peter Loumann

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-01-02 22:50

On Sun, 13 Jan 2002 17:51:40 +0100, Peter Loumann

>Tjaeh - ikke desto mindre ka andre newsservere, f.eks. den gratis
>netsite, jeg kører på nu, køre langt mere stabilt.

Så vidt jeg ved består news.netsite.dk blot af en enkelt newsserver
uden frontends og backends, feedere og readere.
Det kan man tillade sig, når serveren kun skal behandle et begrænset
feed - men skal serveren behandle et fuldt feed, kræver det et noget
mere avanceret setup.

/Jarlskov

Fra : Jens

Dato : 13-01-02 19:27

> Som nævnt i en anden tråd, så sker det at der er problemer med vores ene
> frontend, og at MS ikke kan lave deres resolverrutiner ordenligt, det
> kan jeg desværre ikke kompensere for.

Øh? Nu er det jo nok sådan at flertallet af brugere >80% vil jeg tro,
benytter Windows. Andre tilbyder deres løsninger på baggrund af det, og
tager dermed højde for eventuelle MS spidsfindigheder, men åbenbart ikke
Telia/Stofa ?

Jens

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-01-02 20:36

Jens <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> [...]
> benytter Windows. Andre tilbyder deres løsninger på baggrund af det, og
> tager dermed højde for eventuelle MS spidsfindigheder, men åbenbart ikke

Det tror jeg ikke de gør. Hele diskutionen er faktisk startet af, at vi
(som i Telia, mig som newsmaster) har forsøgt at give bedre oppetid på
den samlede newsfunktion - Havde der kun været én maskine, så havde den
bare været nede, og der havde ikke været noget at diskutere.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"WellShe turned me into a newt!"

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 13-01-02 15:04

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg er lidt træt af den myte.

Hmm - dette indlæg er skrevet fra sunsite - da min stofanews er nede - lige
nu

VH
Carsten

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 15:21

Sun, 13 Jan 2002 15:03:41 +0100, "Carsten D Andersen"
<dettmaring@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hmm - dette indlæg er skrevet fra sunsite - da min stofanews er nede - lige
>nu

Ja, her var den osse nede med Error 10060 kl. 13:40 og stadig kl.
14:45, men 15:05 kørte den igen. Sådan småafbrydelser er knap værd å
nævne, hvis de ikke er symptomer på noget værre i vente...

hilsen pelo

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 14-01-02 04:46

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan småafbrydelser er knap værd å
> nævne, hvis de ikke er symptomer på noget værre i vente...

Der er lige nu ca. 8 timers forsinkelse på Stofanets newsserver. Men det
er da stadig bedre, end det før har været

Erland

Fra : Allan Joergensen

Dato : 14-01-02 12:15

Erland Stig Bredgaard <nospam@bredgaard.net> wrote:

> Der er lige nu ca. 8 timers forsinkelse på Stofanets newsserver. Men det
> er da stadig bedre, end det før har været

Frontends skal lige i sync igen.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I go, where I wanna go!" - Wolverine

Fra : Jan H Larsen

Dato : 13-01-02 19:54

On Sun, 13 Jan 2002 15:03:41 +0100, "Carsten D Andersen"
<dettmaring@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hmm - dette indlæg er skrevet fra sunsite - da min stofanews er nede - lige
>nu

LOL. Av den må gøre ondt.

>VH
>Carsten

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-01-02 15:41

On Sun, 13 Jan 2002 12:12:19 +0000 (UTC), dw@nowhere.dk (Allan
Joergensen) wrote:

>Jeg er lidt træt af den myte.

Det er muligt den ikke er nede, men noget er der galt.

Når jeg får denne fejlmeddelelse:

12-01-2002 23:28:05 Error reported by winsock driver: No response
from server (timeout) (Error 10060): Connecting to news.telia.dk.

- skifter jeg til news.stofanet.dk, og så virker det som regel.

Jeg skifter mellem news.stofanet.dk og news.telia.dk jævnligt.

Kurt Brixen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 16:00

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> skrev i en meddelelse
> - skifter jeg til news.stofanet.dk, og så virker det som regel.
> Jeg skifter mellem news.stofanet.dk og news.telia.dk jævnligt.

De to henviser til samme ip'er
Addresses: 194.19.194.7, 194.19.194.6

Måske den ene af dem har et problem en gang i mellem

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-01-02 16:12

On Sun, 13 Jan 2002 15:59:56 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>De to henviser til samme ip'er
>Addresses: 194.19.194.7, 194.19.194.6
>
>Måske den ene af dem har et problem en gang i mellem

Så vidt jeg har forstået er det 2 frontends, og hvis den ene er nede
er jeg nødt til at skifte adressen i newsreaderen for at få fat i den
anden.

Kurt Brixen

Fra : Jan H Larsen

Dato : 13-01-02 19:57

On Sun, 13 Jan 2002 15:41:05 +0100, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Det er muligt den ikke er nede, men noget er der galt.

Det er aldrig hos Stofa der er et problem, det er alle dem som ikke
kan komme på deres newsserver, der har et problem )))

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-02 10:03

Sat, 12 Jan 2002 02:19:56 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>er Stofa ikke stadig
>lidt billigere og lidt hurtigere end den mindste ADSL?

Jo. og væsentlig mindre stabil her. Det er osse en
konkurrenceparameter.

hilsen p

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-01-02 09:27

> Nej, man fik 4 GB.

Ja.

Efter at have kigget på prislisten forstår jeg det heller ikke helt.

Ja, 300 er stadig billigt for en forbindelse, der efter sigende, de
fleste steder, er 1024/256 (eller 384), men efter min mening forsvinder
ideen med FlexRate når man tvinger næsten alle kunder op på de 360MB som
300 kroner dækker.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"They treat sex like we treat a handshake" - Dr. Franklin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 02:07

Fri, 11 Jan 2002 23:30:54 +0000 (UTC), skrev dw@nowhere.dk
(Allan Joergensen):

>Man fik 2GB for 200 kroner, nu får man 5GB for 300, ergo er mb-prisen
>blevet lavere.

Man fik 4000 MB (up/down) for kr. 200,- før, nu får man 5000 MB
for kr. 300,-

Megabyteprisen på forbruget er også steget til det dobbelte, kr.
1,00 pr. MB., så man hurtigere når maxpris.

Hvad prisen for ekstramegabytes er, fremgår ikke af hjemmesiden.

>Om man synes det er pengene værd er jo op til en selv, men at kalde det
>snyderi er ikke fair.

Selfølgelig er det ikke snyderi.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : FeTA

Dato : 12-01-02 08:24

Hej med jer
Det passer ikke helt det du skriver at der ikke står hvad det koster at
komme udover de 5 gb. det fremgår tydeligt af hjemmesiden at alt udover de 5
GB beregnes med 10 øre pr. mb. samme pris som nu.
Hilsen BB

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 09:13

Sat, 12 Jan 2002 08:23:46 +0100, skrev "FeTA" <feta@hotpop.com>:

>Det passer ikke helt det du skriver at der ikke står hvad det koster at
>komme udover de 5 gb. det fremgår tydeligt af hjemmesiden at alt udover de 5
>GB beregnes med 10 øre pr. mb. samme pris som nu.

Det står ingen steder på
http://www.bedreinternet.dk/stofanet/snpriser.html

men OK, det står på en anden side, men ikke i selve prislisten.

Og så er det 5000 MB man får, ikke 5 GB, der er en lille forskel
på 120 MB.

Fra : FeTA

Dato : 12-01-02 09:26

Hej igen
Er det ikke det man kalder flueknepperi når du skriver 5000 mb. istedet for
de 5 gb. jeg skriver.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 19:54

Sat, 12 Jan 2002 09:25:45 +0100, skrev "FeTA" <feta@hotpop.com>:

>Er det ikke det man kalder flueknepperi når du skriver 5000 mb. istedet for
>de 5 gb. jeg skriver

[bundcitat fraklippet]

Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og
følg det helst - tak.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 12-01-02 03:34

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Man fik 2GB for 200 kroner, nu får man 5GB for 300, ergo er mb-prisen
> blevet lavere.

Nej, man fik 4 GB for 200 kr. Udregnet pr. MB betyder det:

100 MB forbrug: Før 80 øre pr. MB, nu 1 kr. pr. MB.
200 MB forbrug: Før 65 øre pr. MB, nu 1 kr. pr. MB.
500 MB forbrug: Før 40 øre pr. MB, nu 60 øre pr. MB.
4 GB forbrug: Før 5 øre pr. MB, nu 7,5 øre pr. MB.
5 GB forbrug: Før 6 øre pr. MB, nu 6 øre pr. MB.

Så vidt jeg kan regne ud, bliver det først samme pris (og aldrig billigere),
når man kommer op på et forbrug på 5 GB eller derover. Lavere forbrug
er blevet dyrere pr. MB (bortset fra en helt ubetydelig nedsættelse for 'ren
tomgang' under 60 MB). For alle almindelige forbrugere bliver det fremover
50% dyrere på betalingsoversigten!

> Om man synes det er pengene værd er jo op til en selv, men at kalde det
> snyderi er ikke fair.

En 50% prisstigning er altså temmelig voldsomt, og om ikke det er snyderi,
så lugter det i hvert fald af bondefangeri for eksisterende kunder efter min
mening. Nu har vi jo betalt for oprettelsen, fordi vi regnede med en rimeligt
billig pris pr. måned - hvorefter forudsætningen ændres totalt.

Erland

Fra : Familien Kristensen

Dato : 12-01-02 11:49

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> skrev i en
klip

> [...]
rimeligt
> billig pris pr. måned - hvorefter forudsætningen ændres totalt.

Ja Stofanet indleder brevet med på grund af ...økonomisk nedgang.......

De er sgu da smart: Nu er vi lokket ind i varmen (til en billig pris),
derefter falder hammeren og prisen stiger. Det er vel et typisk
eksamensprojekt i virksomsøkonomi ?

Jeannie Kristensen
Hvis du vil svare mig direkte, så vælg "svar til afsender".
www.fam-kristensen.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-01-02 09:00

dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) wrote:

>Om man synes det er pengene værd er jo op til en selv, men at kalde det
>snyderi er ikke fair.

Flemming Joensson undrede sig vel først og fremmest over, at det
tilsyneladende ikke bliver varslet over for kunderne. Hvis det
virkelig viser sig, at kunderne selv skal finde informationen på en
hjemmeside, er den helt gal.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-01-02 10:26

In <3c3ff0c7$0$17217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> [...]
>tilsyneladende ikke bliver varslet over for kunderne. Hvis det
>virkelig viser sig, at kunderne selv skal finde informationen på en

Jeg har lige faaet et brev fra stofa ind af brevspraekken med denne
nye pris-information

/Martin

Fra : pedder

Dato : 12-01-02 10:37

Stofa har nu udsendt den info pr brev.
Personligt har jeg aldrig haft et månedsforbrug over 1500 mb og derfor synes
jeg at det er noget fusk at prisen stiger. De skulle lave nogle flere trin
så man feks gav 200,- for 3000mb og 300 for 5000 mb.

pedder

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-01-02 16:45

"pedder" <pedder@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Stofa har nu udsendt den info pr brev.

Det var da godt.

>Personligt har jeg aldrig haft et månedsforbrug over 1500 mb og derfor synes
>jeg at det er noget fusk at prisen stiger. De skulle lave nogle flere trin
>så man feks gav 200,- for 3000mb og 300 for 5000 mb.

Deres takstruktur virker i det hele taget særdeles kunstig med sin
blanding af flat rate og forbrugsafregning. Men de må jo have
vurderet, at de på den måde fremstår som mest attraktive for de
kunder, de gerne vil samle på.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det
væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 23:45

Allan Olesen skrev:

>Deres takstruktur virker i det hele taget særdeles kunstig med sin
>blanding af flat rate og forbrugsafregning.

Enig. Det ville have fremstået klarere hvis det bare kostede 200
kr. - og nu 300 - op til grænsen. Det kan ikke være mange der
holder sig uinder den pris selv om de måske troede det i starten.

--
Bertel

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-01-02 00:00

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> writes:

> [om Stofanet]

> Disse ting er vist ikke ret meget anderledes andre steder.

Det synes jeg. Det er selvfølgelig meget subjektivt, men jeg har været
kunde hos Stofanet, Get2net, Tiscali og TDC. De tre sidste har jeg
været tilfreds med -- jeg er kun skiftet mellem dem pga. prisen.

Stofanet derimod ville jeg aldrig vælge igen, fordi det var for
ustabilt, utroværdigt, en elendig newsserver samt ringe support.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-01-02 00:31

On Sat, 12 Jan 2002 23:59:58 +0100, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>Det synes jeg.

- Indtil for nyligt fulgte ingen emailadresse med Tiscalis ADSL-tilbud
dette er nu lavet om, det opdagede jeg først efter jeg sendte mit
forrige indlæg. Men email-adresser får man da rask væk kastet i nakken
helt gratis, mange forskellige steder.

- Det forekommer mig at de forskellige internetudbyderes kunder
skiftes til at brokke sig over deres newsserver, her i grupperne.
Derfor er det min opfattelse at de danske ISPers newsservere i
gennemsnit er omtrent lige gode, målt over en passende tidsramme.

- Jeg har ingen væsentlig erfaring med internetudbyderes support -
heller ikke Stofas. Jeg bruger dem aldrig.

- Jeg er ikke helt sikker på hvilke "extras" her menes? F.eks. en
hjemmeside? Se hvad jeg skrev om emailadresser.

/Jarlskov

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 10:56

Sun, 13 Jan 2002 00:30:38 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>- Jeg er ikke helt sikker på hvilke "extras" her menes?

Nej, det véd jeg jo knap nok selv. Det er mit indtryk, at andre
udbydere har egne interne news-grupper. Stofa har godtnok osse for
nylig oprettet en, men ingen udtaler sig på firmaets vegne. Og, at tdk
stiller Norton Antivirus til rådighed...

>F.eks. en hjemmeside?

Mener du egen hjemmesideplads? Følger det ikke med hos alle? Hos Stofa
kørte hjemmesideserveren længe sådan, at det var overordentlig
spændene, hvilken side, man fik at se. Somme mente, det var en
feature. Det er muuhligvis bragt i orden nu.

hilsen pelo

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-01-02 12:33

On Sun, 13 Jan 2002 10:55:31 +0100, Peter Loumann
> [...]

>udbydere har egne interne news-grupper. Stofa har godtnok osse for
>nylig oprettet en, men ingen udtaler sig på firmaets vegne.

Jeg læser ret mange udbyderes interne nyhedsgrupper, og alle steder
understreges det at det er bruger-til-bruger-fora.
Ingen steder er der nogen der udtaler sig på udbyderens vegne i noget
særligt omfang.

/Jarlskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-02 10:57

Lasse Jarlskov skrev:

> [...]
>Derfor er det min opfattelse at de danske ISPers newsservere i
>gennemsnit er omtrent lige gode, målt over en passende tidsramme.

Det er forkert. Jeg har i tidens løb suget news fra TDC, Tiscali,
Get2Net, Sunsite og Stofanet (plus et par udenlandske). Indtil
for en måned siden var Stofanet helt uden sammenligning dårligere
end de andre som er nogenlunde lige gode. At man ikke har set
større mængder brok over Stofanets newsserver, skyldes at det
ikke hjalp samt at meget af det blev afleveret i de interne
grupper. Problemet stod på i årevis (ifølge indlæg).

Jeg vil dog understrege at der for nylig skete en drastisk
forbedring. Den kører nu rasende hurtigt, og der er ikke længere
problemer. Der er en kort forsinkelse fra man sender til man kan
hente sit indlæg igen (2 minutter?), men det er teknisk begrundet
og generer i øvrigt ikke. Kun hvis jeg fortryder et indlæg kunne
jeg ønske at det dukkede op øjeblikkeligt.

Jeg kan ikke sige om de andre newsservere kunne køre lige så
hurtigt via min Stofanetforbindelse, for dem har jeg kun prøvet
med modem (analog og ISDN).

>- Jeg har ingen væsentlig erfaring med internetudbyderes support -
>heller ikke Stofas. Jeg bruger dem aldrig.

Ditto.

Som jeg oplever Stofanet vil jeg trygt anbefale det til nye
kunder, også med de nye priser.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 11:42

Sun, 13 Jan 2002 10:57:26 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Indtil for en måned siden var Stofanet helt uden sammenligning dårligere
>end de andre

Netop!

>Jeg vil dog understrege at der for nylig skete en drastisk
>forbedring.

Jo. Men det har der været før - forbigående. Den skal køre noget
længere, før jeg helt tror på det. Her var den da osse nede i kortere
perioder i går.

hilsen pelo

Fra : N/A

Dato : 13-01-02 17:28

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-01-02 17:28

In <v1m24u0eh1ch779qoatcjsubhpar336ml1@4ax.com> Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
>nylig oprettet en, men ingen udtaler sig på firmaets vegne. Og, at tdk
>stiller Norton Antivirus til rådighed...

Stofa's news-server er den praecis samme som Telias.
Dvs. news.stofanet.dk=news.dk.telia.net

/Martin

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 17:43

Sun, 13 Jan 2002 16:27:38 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Stofa's news-server er den praecis samme som Telias.
>Dvs. news.stofanet.dk=news.dk.telia.net

I princippet ja. Alligevel har de forskellige "indgange", er det det,
der hedder "frontends"? Det er nok derfor, Allan Jørgensen nogengange
har henvist til, at det ka hjælpe å skifte mellem dem. Det ka
naturligvis være en nødløsning, men det er jo ikke rigtig
tilfredsstilende.

hilsen pelo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-01-02 17:44

In article <84e34uktr9llk8nohfpgndsq8gpeudqket@4ax.com>, Peter Loumann wrote:

> I princippet ja. Alligevel har de forskellige "indgange", er det det,
> der hedder "frontends"?

Nej, begge to peger på de samme to frontends. Det er blot windows der
ikke kan finde ud af at skifte til den anden, når den første ikke
virker, og i de tilfælde hjælper det at indtaste den anden, da windows
så er tvunget til at slå navnet op igen, og ofte havner med den
modsatte frontend end den man benytter lige nu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Time goes, you say?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 17:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> og i de tilfælde hjælper det at indtaste den anden, da windows
> så er tvunget til at slå navnet op igen, og ofte havner med den
> modsatte frontend end den man benytter lige nu.

ofte? Burde det ikke kun være i 50% af tilfældene?
Eller er DNS-systemet bygget således op at en IP skiftevis vil få den
ene og den anden?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-01-02 18:06

In article <3c41be8f$0$17234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> ofte? Burde det ikke kun være i 50% af tilfældene?
> Eller er DNS-systemet bygget således op at en IP skiftevis vil få den
> ene og den anden?

DNS returnerer begge records, det er op til implementationen at vælge,
og det lader til at windows har sin egen tilfældighedsrutine ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | This fortune intentionally says nothing.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-02 19:28

On Sun, 13 Jan 2002 17:06:04 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>DNS returnerer begge records, det er op til implementationen at vælge,
>og det lader til at windows har sin egen tilfældighedsrutine ;)

Såvidt, jeg kan se vha. lidt pakkesnifning, er det DNS-serveren, der
smider A-records tilbage i tilfældig rækkefølge i svaret. Windows
tager sandsynligvis blot den første i svaret.

Det afspejles tillige ved at lave almindelige nslookups - her lader
det fx til at nslookup blot outputter i den rækkefølge, som
DNS-serveren svarer, både under Win2K og Linux.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-01-02 21:37

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

>Såvidt, jeg kan se vha. lidt pakkesnifning, er det DNS-serveren, der
>smider A-records tilbage i tilfældig rækkefølge i svaret. Windows
>tager sandsynligvis blot den første i svaret.

Ja. Men Windows (i hvert fald 2000) cacher selv svaret, og laver
ikke om på rækkefølgen næste gang samme navn slås op, så derfor
vil Win2000 blive ved med at prøve den samme adresse mange gange.

I en vis forstand optræder Win2000 som en caching DNS-server der
glemmer at lave om på rækkefølgen.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-02 22:43

On Sun, 13 Jan 2002 21:36:58 +0100, Jesper Dybdal
<jdunet@u7.dybdal.dk> wrote:

>Ja. Men Windows (i hvert fald 2000) cacher selv svaret, og laver
>ikke om på rækkefølgen næste gang samme navn slås op, så derfor
>vil Win2000 blive ved med at prøve den samme adresse mange gange.

Det er jeg så med på. Det lader dog til at en række konkrete nslookups
pænt giver DNS-serverens rækkefølge af resultater fra gang til gang.
Mon en sådan nslookup giver nye entries i Win2000's cache? Eller sker
det kun i forbindelse med et passende dns-opslags-systemkald?

En hurtig mulighed under Win2000 kunne dog være:
c:\> ipconfig /flushdns
.... og så kunne man håbe på at det andet IP-nummer kom først i næste
DNS-request, evt. kunne man så forsøge at gentage det, indtil det
virker. Omend det ville være noget rod at skulle sidde og forklare
over telefonen.

Findes der et program, der fortæller resultatet af et dns-opslag,
udover nslookup, der tilsyneladende "gør det selv" - så man kunne se,
hvilken ip-adresse, systemet mener at et givent hostnavn har? Eller er
det på tide, jeg henter en C-compiler et eller andet sted?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 14-01-02 15:16

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

>Det er jeg så med på. Det lader dog til at en række konkrete nslookups
>pænt giver DNS-serverens rækkefølge af resultater fra gang til gang.

Nslookup er jo utvivlsomt en direkte port af BINDs nslookup. Jeg er ret
overbevist om at den selv kommunikerer med serveren og ikke bruger
Windows' resolver til noget som helst.

>Mon en sådan nslookup giver nye entries i Win2000's cache?

Det kan jeg ikke forestille mig.

>Eller sker
>det kun i forbindelse med et passende dns-opslags-systemkald?

Det sker nok kun når man bruger Windows' resolver.

>En hurtig mulighed under Win2000 kunne dog være:
>c:\> ipconfig /flushdns

Ja, det burde vist virke.

>Findes der et program, der fortæller resultatet af et dns-opslag,
>udover nslookup, der tilsyneladende "gør det selv" - så man kunne se,
>hvilken ip-adresse, systemet mener at et givent hostnavn har?

Man kan jo nemt lave et i Perl eller C. Jeg har sådan set et lille
C-program på lager som udsteder gethostbyaddr eller gethostbyname og
udskriver resultatet.

Hvis du (eller andre) vil have det (kildetekst og/eller Win32 exe-fil),
så sig endelig til. (Jeg kan love at exe-filen så vidt jeg ved ikke
indeholder virus, og jeg kan vurdere at risikoen for at den gør det uden
at jeg ved det, er forsvindende lille - men den er naturligvis ikke 0,
og man bør jo principielt aldrig stole på folk man kun kender pr.
Usenet.)

Dets output ser sådan her ud:

C:\>hostaddr news.dk.telia.net
Information for host "news.dk.telia.net":
h_name: news.dk.telia.net
h_aliases:
h_addrtype: 2
h_length: 4
h_addr_list: 194.19.194.6 194.19.194.7

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-01-02 01:33

On Mon, 14 Jan 2002 15:16:10 +0100, Jesper Dybdal
<jdunet@u7.dybdal.dk> wrote:

>Man kan jo nemt lave et i Perl eller C. Jeg har sådan set et lille
>C-program på lager som udsteder gethostbyaddr eller gethostbyname og
>udskriver resultatet.

Min hjerne slog lige fra, og jeg tænkte udelukkende på at det absolut
skulle være et eller andet binært program, men selvfølgelig burde man
også bare kunne banke noget sammen i perl eller php (jaja, jeg er en
af de clueless sataner, der bruger php som kommandolinjeværktøj). Men
hva', det er på tide at begynde at svinge en compiler igen.

>Hvis du (eller andre) vil have det (kildetekst og/eller Win32 exe-fil),
>så sig endelig til.

Du må gerne fyre begge dele afsted til mig. Jeg regner alligevel med
at kigge kildeteksten igennem.

--
- Peter Brodersen

Fra : Claus Christensen

Dato : 13-01-02 18:23

wrote:

> [...]
> modsatte frontend end den man benytter lige nu.
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Time goes, you say?

På Windows 2000 kunne man vel kører en: ipconfig /flushdns
Vil det virke?
Claus

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-01-02 19:01

On Sun, 13 Jan 2002 18:22:34 +0100, "Claus Christensen"
<clausch@daimi.au.dk> wrote:

>På Windows 2000 kunne man vel kører en: ipconfig /flushdns
>Vil det virke?

Ja, det ser ud til at virke. Så skifter windows til den anden
ip-adresse. Men det ser ud til at begge frontends er nede nu.

Microsoft Windows 2000 [version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\>ping news.telia.dk

Pinger news.dk.telia.net [194.19.194.7] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 194.19.194.7:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 0ms, størst = 0ms, gennemsnitlig = 0ms

C:\>ping news.stofanet.dk

Pinger news.dk.telia.net [194.19.194.6] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 194.19.194.6:
[...]

C:\>ipconfig /flushdns

Windows 2000 IP-konfiguration

DNS Resolver Cache blev tømt.

C:\>ping news.stofanet.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-01-02 22:46

On Sun, 13 Jan 2002 16:44:06 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Nej, begge to peger på de samme to frontends. Det er blot windows der
>ikke kan finde ud af at skifte til den anden, når den første ikke
>virker,

Ville det ikke være en ide at lave en form for simpel loadbalancer
foran disse to frontends, som kan vælge mellem de forskellige
frontends, for at imødekomme Windows' mangler?

/Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-01-02 23:00

On Sun, 13 Jan 2002 22:46:15 +0100, Lasse Jarlskov wrote:

> Ville det ikke være en ide at lave en form for simpel loadbalancer
> foran disse to frontends, som kan vælge mellem de forskellige
> frontends, for at imødekomme Windows' mangler?

penge ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : N/A

Dato : 13-01-02 19:23

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-01-02 19:23

In <84e34uktr9llk8nohfpgndsq8gpeudqket@4ax.com> Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
>har henvist til, at det ka hjælpe å skifte mellem dem. Det ka
>naturligvis være en nødløsning, men det er jo ikke rigtig

Saa skift til en ordentlig news-reader eller operativ-system.

/Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-02 20:11

On Sun, 13 Jan 2002 18:22:32 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Saa skift til en ordentlig news-reader eller operativ-system.

Måske teknisk korrekt svar, men hvis man tjener penge på kunder, hvor
+50% af dem bruger en defekt news-reader eller OS, er der næppe den
udmelding, der skaffer flest kunder.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-01-02 04:24

> [...]

> dette er nu lavet om, det opdagede jeg først efter jeg sendte mit
> forrige indlæg. Men email-adresser får man da rask væk kastet i nakken

Ja, personligt er jeg ligeglad med dem -- jeg kunne alligevel ikke finde
på at bruge en udbyderspecifik adresse.

> - Det forekommer mig at de forskellige internetudbyderes kunder
> skiftes til at brokke sig over deres newsserver, her i grupperne.

Jeg synes det er sjældent, man hører folk brokke sig over Get2nets,
Cybercitys eller Tiscalis servere. (Jeg ser bort fra folk, der snakker
om binaries, fordi jeg er bedøvende ligeglad med det).

> Derfor er det min opfattelse at de danske ISPers newsservere i
> gennemsnit er omtrent lige gode, målt over en passende tidsramme.

Det er måske fordi du ikke har haft "fornøjelsen" af Stofas server. Jeg
har på forskellige tidspunkter brugt newsserveren hos Daimi, Uni-C,
Get2net, Tdc, Tiscali, Sunsite og Stofanet -- og Stofanets var uden
sammenligning langt den ringeste.

På et tidspunkt blev 48% af alle indlæg fra Stofanet-kunder sendt via
Sunsite, mens kun 3% af indlæggene fra Get2net-kunder blev sendt via
Sunsite [1]. Det tror jeg ikke er en tilfældighed!

> - Jeg har ingen væsentlig erfaring med internetudbyderes support -
> heller ikke Stofas. Jeg bruger dem aldrig.

Jeg har brug for et sted, der tager i mod fejlmeldninger. Hos Stofanet
gik folk hjem fredag kl. 16.00. Hvis deres netværk gik ned i weekenden
var det bare ærgerligt, så måtte man bare vente til folk kom på arbejde
om mandagen før de overhovedet fandt ud af, at der var fejl og fik dem
rettet.

Jeg forventer selvfølgelig ikke at udbydernes supportfolk har specielt
stor teknisk indsigt, men dog at de kan finde ud af give besked om fejl
samt tage mod fejlmeldinger og give dem videre til folk, der kan gøre
noget ved dem. Begge dele oplevede jeg ofte at Stofanets supportere
ikke var i stand til.

(Bemærk at jeg skriver det hele i datid. Det er 3-4 år siden jeg brugte
Stofanet, måske er det meget bedre i dag).

[1] <http://purl.org/harder/usenet.html>

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 11:01

Sun, 13 Jan 2002 04:24:23 +0100, Jesper Harder <harder@myrealbox.com>
wrote:

>Jeg har brug for et sted, der tager i mod fejlmeldninger.

Netop! Og så blir jeg uglad, hvis jeg skal bruge ½ time til
jyllandstakst på at høre svensk underholdningsmusik og stadig får at
vide, at jeg nu er nr. 1 i køen. For så enten å opgi eller få en
fejldiagnose af et lokalt problem, nåer det bagefter viser sig, at det
var deres netværk, der ar nede. Eller: "Newsserveren - det er ikke os,
det er Telia."

> [...]
>var det bare ærgerligt, så måtte man bare vente til folk kom på arbejde
>om mandagen før de overhovedet fandt ud af, at der var fejl og fik dem

Det svarer meget præcist til mit billede. Her har stabiliteten på
selve forbindelsen dog været tilfredsstillende de seneste måneder.

hilsen pelo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-02 11:13

Sun, 13 Jan 2002 11:00:34 +0100, skrev Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk>:

>Netop! Og så blir jeg uglad, hvis jeg skal bruge ½ time til
>jyllandstakst på at høre svensk underholdningsmusik og stadig får at
>vide, at jeg nu er nr. 1 i køen.

Jyllandstakst? der eksisterer da kun en takst i dag.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-01-02 11:40

Sun, 13 Jan 2002 11:12:33 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Jyllandstakst? der eksisterer da kun en takst i dag.

Virkelig? Samme takst til naboen som til den anden ende af landet? I
så fald lever jeg endnu i forrige århundrede...

hilsen pelo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 11:55

> Virkelig? Samme takst til naboen som til den anden ende af landet?

Ja

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-02 12:10

Fra : Jan H Larsen

Dato : 13-01-02 12:27

On Sun, 13 Jan 2002 04:24:23 +0100, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>(Bemærk at jeg skriver det hele i datid. Det er 3-4 år siden jeg brugte
>Stofanet, måske er det meget bedre i dag).

DET er ikke blevet bedre, det ligner sig selv som altid, newsserveren
har lige været nede igen, kunne ikke komme på, hvis man ringede til
stofa support, får man som altid at vide, de har ingen fejl, fejlen
ligger hos dig selv, DE er så RINGE.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-01-02 10:39

On Fri, 11 Jan 2002 20:38:34 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Hvad er nu det for noget - det har da ikke været varslet på min regning
>(endnu).

Der er kommet et brev ind af brevsprækken idag. Og hvis man ikke er
storforbruger, er det bestemt på tide at skifte til en anden udbyder.

Et forbrug på 300 MB (Svarer vel ca. til almindelig surf IMO) på en
måned giver en pris på 1 kr. pr. MB. Det er helt hen i vejret og jeg
tror at Stofa vil tabe en masse små kunder på dette.

Jeg opsiger ihvertfald mit abbonnement på mandag. Det her er helt hen
i vejret og ALT for dyrt. Men tak Stofa for nogle år med god hastighed
og en meget dårlig newsserver som der jo nok aldrig bliver styr på.
Dette var ihvertfald dråben og jeg må jo finde mit ISDN modem frem
igen, indtil min chef synes det er så synd for mig at han giver mig en
ADSL.

/Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Jan H Larsen

Dato : 12-01-02 11:29

Ja, det bliver da heller ikke billigere at hente mere.

Før kostede det 300,- om mdr. at hente 5000 mb

Nu koster det 300,- om mdr. at hente 5000 mb

Hvad er forskellen ????????????????????????????

Det enste jeg kan se er at de hurtigere får de 300,- ind, da grænsen
er sat ned for de første mb.

Stofa er og bliver en underlig udbyder.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-01-02 12:12

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Ja, det bliver da heller ikke billigere at hente mere.
> Før kostede det 300,- om mdr. at hente 5000 mb
> Nu koster det 300,- om mdr. at hente 5000 mb
> Hvad er forskellen ????????????????????????????

Som du selv påpeger til sidst:

> Det enste jeg kan se er at de hurtigere får de 300,- ind, da grænsen
> er sat ned for de første mb.

Og det er netop dét, der er noget svineri! Mit normale forbrug ligger på
omtrent 3500 MB/mdr, så med de normale (gamle) takster kunne jeg
forvente en udgift på 200 kr/mdr. Med deres nye takster skal jeg af med
50% mere: 300 kr/mdr. Man behøver ikke engang have et særligt stort
forbrug, blot 300 MB/mdr og Telia Stofa A/S scorer lige 100 kr. ekstra.

Brevet kan endvidere ses i dk.binaer under overskriften "Stofanet - nye
priser".

> Stofa er og bliver en underlig udbyder.

Tja. Skiftede selv til dem i sin tid grundet daværende Tele Danmark
Internets elendige service... nu skal man måske finde på noget andet.

--
Anders Thorsen Holm
zoolook@daimi.au.dk | www.daimi.au.dk/~zoolook/

Fra : Jan H Larsen

Dato : 12-01-02 12:39

On Sat, 12 Jan 2002 12:12:25 +0100, "Anders Thorsen Holm"
<zoolook@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Tja. Skiftede selv til dem i sin tid grundet daværende Tele Danmark
>Internets elendige service... nu skal man måske finde på noget andet.

Ja, jeg opsiger mit stofa, har skrevet og printet opsigelsen ud,
bliver afleveret mandag formiddag.

NB.

Ang.det står i aftalevilkårene punkt 8.1, hvad så med dem der kun har
1 mdr. opsigelse ( dem efter 5 mdr.) er det ikke kun 10 dages varsel
de skal opsige med. ?

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : keeper

Dato : 13-01-02 22:47

On Fri, 11 Jan 2002 20:38:34 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Øv!
>Så ville jeg nu hellere have de 4000MB til 200 kr.

Så vidt jeg ved, kan man få TDC kabel-internet med FRIT forbrug for
195 kr mdl, hastigheden skulle så være 256/64, hvilket formentlig er
langsommere end Stofa - men hvad er Stofa's "officielle" hastighed
egentlig, når man måler den på internetsider med "speedometer" fx.
http://www.pcpitstop.com/internet/default.asp svinger hastighederne
utrolig meget fra gang til gang

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-02 23:04

Sun, 13 Jan 2002 22:47:00 +0100, skrev keeper
<keeper@mailme.dk>:

>Så vidt jeg ved, kan man få TDC kabel-internet med FRIT forbrug for
>195 kr mdl, hastigheden skulle så være 256/64, hvilket formentlig er
>langsommere end Stofa -

Det hjælper jo bare ikke noget, de steder hvor man kan få Stofa
Internet kan man ikke få OnCable og omvendt.
Måske med nogen ganske få undtagelser, hvis man har parcelhus og
ikke er bundet af en antenneforening.

Fra : Jens

Dato : 13-01-02 23:20

> Måske med nogen ganske få undtagelser, hvis man har parcelhus og
> ikke er bundet af en antenneforening.

Jeg har ikke hørt om nogen med kabel-TV, som ikke er bundet enten til et
firma, eller til en antenneforening.

Jens

Fra : Jan H Larsen

Dato : 14-01-02 00:50

On Sun, 13 Jan 2002 22:47:00 +0100, keeper <keeper@mailme.dk> wrote:

> [...]
>langsommere end Stofa - men hvad er Stofa's "officielle" hastighed
>egentlig, når man måler den på internetsider med "speedometer" fx.

Dansk Kabel TV - Priser
       FlatRate 128 FlatRate 512 FlatRate 1024
Hastighed(Kbit/s) 128/64 512/256 1.024/512
Oprettelse(1) 495,- 495,- 495,-
Professionel installation(2) 695,- 695,- 695,-
Netkort/pc-opsætning (3) 300,- 300,- 300,-
Abonnement (4) 149,- 249,- 695,-

Detter er Flatrate, og 249,- for en 512/256 linie er ikke dårligt.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Peter Tirsek

Dato : 13-01-02 23:50