Kopi af cd under OSX
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-01-02 16:13

Hej
Jeg har brug for at kopiere en windowsprogram-cd (et gammelt pingu-spil)
under OSX.
Såvidt jeg kan se kan jeg ikke bruge discburner? Den reagerer som om jeg kun
kan lave musik, mp3 og datafiler (harddisk). Er det sandt?
Alene starten med ISO/HFS forvirrer mig - det må jeg vist ikke vælge hvis
windows skal kunne læse den? Altså mht. et diskbillede af pingu-cd'en?

Med håb om hjælp og venlig hilsen

Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 11-01-02 16:28

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> Alene starten med ISO/HFS forvirrer mig - det må jeg vist ikke vælge hvis
> windows skal kunne læse den? Altså mht. et diskbillede af pingu-cd'en?

DiskCopy

Du vælger Image/New Image from Device ... og vælger så CD'en. Det er
lidt forvirrende, da der ikke står CD-drev nogen steder - men du vælger
det drev/den disk der ikke har noget med Apple.

Når du så har lavet image't, vælger du Burn Image, og så ta'r Disk
Burner over.

Håber det hjælper

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-01-02 17:40

On 11/01/2002 16:28, in article
1f5utk3.12zzgcl17nmvwiN%karlantz@isa.dknet.dk, "Karl Antz"
<karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> det drev/den disk der ikke har noget med Apple.
>
> Når du så har lavet image't, vælger du Burn Image, og så ta'r Disk

Tak skal du have. Det virkede! Lækkert.

En pudsig oplevelse var dog, at cd'en, som jeg lavede et image af, forsvandt
som ikon, mens den sad i drevet, og lige meget hvad jeg lukkede, så kunne
jeg ikke få det frem igen. Så jeg måtte reboote for at få cd'en ud af
mac'en.
Men det gik jo også nok. Men alligevel, apropros vores opfattelse af
brugervenlighed på maccen, så var det noget af en finale ovenpå din
instruktion... Hehe

Mvh. Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 11-01-02 18:26

> [...]

> som ikon, mens den sad i drevet, og lige meget hvad jeg lukkede, så kunne
> jeg ikke få det frem igen. Så jeg måtte reboote for at få cd'en ud af

.... det kender jeg godt Men reboot er ikke nødvendugt: åbn
DiskUtility - den kan se den, og så kan du mounte den igen.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-02 00:18

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... det kender jeg godt Men reboot er ikke nødvendugt: åbn
> DiskUtility - den kan se den, og så kan du mounte den igen.

Man kan som regel også bare force quite Finder eller log'e ud og ind
igen...

De kære små bugs...

--
Mvh.