Problemer efter installation af brænder
Fra : KE

Dato : 11-01-02 01:18

Hejsa NG

Jeg har et lille problem. Jeg er blevet den lykkelige ejer af en PlexWriter
og efter at have sat denne i opfører computeren sig lidt mærkelig.

Under opstart, hvor den scanner IDE-kablerne skriver den:

Primary master: HD
Primary slave: CDRom
Secundary Master: PlexWriter
Secundary Slave: HD2 (som er en flytbar)
Secundary IDE channel no 80 conductor cable installed

Jeg forstår det simpelthen ikke. Alle drev virker, men jeg er da nervøs for
at noget kan finde på at gå rivende galt med den fejlmeddelelse.
Mine drev er alle konfigureret så de passer med ovenstående.

Hvad siger I?

Mvh
Kim

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 01:41

KE skrev:

> Secundary IDE channel no 80 conductor cable installed
>

> Jeg forstår det simpelthen ikke.

Den fortæller jo egentlig hvad der er galt.
Den siger at du ikke kører med et ATA66/ATA100-kabel på den
sekundære IDE-kanal. Har du prøvet at smide sådan et på?

Madsen.

Fra : KE

Dato : 11-01-02 11:01

> Den fortæller jo egentlig hvad der er galt.
> Den siger at du ikke kører med et ATA66/ATA100-kabel på den
> sekundære IDE-kanal. Har du prøvet at smide sådan et på?

Jeg har blot brugt det kabel som fulgte med brænderen.
JEg havde godt nok et andet siddende før, men det kan jeg ikke bruge fordi:
Min flytbare HDskuffe fylder for meget til at sætte andre steder end øverst
(kommer i vejen for Ramblokkene), mit CDrom bliver nødt til at sidde nederst
idet kablet mellem HD og CDrom ellers ikke kan nå. Derved sidder brænderen i
midten og det andet kabel jeg har er byttet om, sådan at forstå at Master er
det første stik på vejen og slave er nummer to

IDE-----------Slave-------Master

Normalvis sidder de jo omvendt?

Derved kan kablet ikke nå, men jeg skal måske ud og købe et nyt?

Hvordan kan det være den gør opmærksom på det, og alligevel kører alt?

Mvh
Kim

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 15:43

KE skrev:

> Hvordan kan det være den gør opmærksom på det, og alligevel
> kører alt?

Det tør jeg ikke sige.

Madsen.