Firmware opgradering af Creative DVD model~
Fra : David Poulsen

Dato : 10-01-02 19:24

Davs,

Da jeg havde opgraderet min firmware på mit dvd drev fra Creative, kunne min
pc ikke finde drevet og mit drev lyste i pæren (BUSY)

Opgraderingen gik fint uden nogen fejl og da den bedte mig om at genstarte
(Efter jeg nøje havde læst alt hvad den havde skrevet af output, genstartede
jeg maskinen)
Nu er mit spørgsmål så: Er mit drev ødelagt så det lige så godt kan ligge i
en skraldespand eller kan man redde det. Kunne man måske sende det til
reparation hos Creative ??

På forhånd tak

Med venlig hilsen

David Poulsen

Fra : Leony

Dato : 11-01-02 07:09

"David Poulsen" <dpoulsen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg havde opgraderet min firmware på mit dvd drev fra Creative, kunne
min
> pc ikke finde drevet og mit drev lyste i pæren (BUSY)

Jeg har kun set et drev, hvor flashning ikke virkede/gik galt. Her lyste
busydioden også hele tiden.

> [...]
> Nu er mit spørgsmål så: Er mit drev ødelagt så det lige så godt kan ligge
> en skraldespand eller kan man redde det. Kunne man måske sende det til

Du er sikker på at det er den rigtige firmware du har flashet med.
Prøv at lægge den gamle firmware i igen, det er da et forsøg værd.
Tror helt sikkert ikke det kan betale sig at sende drevet til Creative.
1) Garantien dækker 99,9999 % ikke.
2) Et nyt drev koster 6-700 kr (måske billigere), reperation af drev koster
måske 400 kr i timeløn oveni det skal du lægge porto.

Leony