Exchange-alike
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-02 18:12

Greetings!

Findes der noget til Linux der kan det samme som Exchange?
(Flytte mails på kryds og tværs, remote)

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Heine Laursen

Dato : 11-01-02 02:33

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in news:3c3dcb7e$0
$5447$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Greetings!
>
> Findes der noget til Linux der kan det samme som Exchange?
> (Flytte mails på kryds og tværs, remote)

Jeg vil mene det kan IMAP.
I map er en protokol ligesom POP3. Men imod POP3 så forgår IMAP på
serveren.
Dvs du skal hænte mail på serveren hver gang. Du skal hænte den samme mail
hver gang du vil læse den (Hvis programmet ikke gæmmer mailen i en cache)
De regler der bliver opsat, forgår på serveren. Ikke efter mail er blevet
hæntet ned. Jeg køre selv med en IMAP e-mail konto og syntes det virker som
du beskriver det skal virke (remote)

Men jeg har aldrig prøvet at køre med Exchange.

Mvh
Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 11-01-02 02:34

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

Jeg glæmte lige.

Prøv evt at spørge i dk.edb.system.unix
Der ved de kloge hoveder det sikkert.

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-02 23:17

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> wrote in message
> Jeg vil mene det kan IMAP.
> hæntet ned. Jeg køre selv med en IMAP e-mail konto og syntes det virker
som
> du beskriver det skal virke (remote)

Dvs, at du kan omdirigere en mail til dig, selvom den i virkeligheden er
sendt til en anden i huset?

Fra : Heine Laursen

Dato : 16-01-02 17:51

> Dvs, at du kan omdirigere en mail til dig, selvom den i virkeligheden er
> sendt til en anden i huset?

Hvoffor vil du til at læse andres mails?

Mvh
Heine Laursen