Vedr. sim-lock
Fra : Martin Kruse Hansen

Dato : 10-01-02 11:37

Hvis man køber en telefon, som er sim-locked til TDC, kan man så bruge den
til fx Telmore, da de jo benytter TDC's net?

Martin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-01-02 14:23

Martin Kruse Hansen skrev:

>Hvis man køber en telefon, som er sim-locked til TDC, kan man så bruge den
>til fx Telmore, da de jo benytter TDC's net?

Oftest, ja. Telefonen kan være låst til TDCs net, men det ses også af
og til, at telefonen er låst til et enkelt SIM-kort (f.eks. Debitel
gør dette). Det ER også en mulighed at låse til en enkelt operatør
(Telmore er f.eks. en operatør, det er TDC også - to forskellige), men
jeg er ikke stødt på det med danske telefoner - underligt nok.

Gruppen news:dk.teknik.telefoni.mobil.unlock kan også være et sted at
forhøre sig om spørgsmål ang. simlock.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-01-02 12:06

On Thu, 10 Jan 2002 14:22:55 +0100,
Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> (Telmore er f.eks. en operatør, det er TDC også - to forskellige), men
> jeg er ikke stødt på det med danske telefoner - underligt nok.

Alcatel 501 med Telia (=Sonofon net) kan ikke bruges med Sonofon kort.
Så den 27. er mit nummer flyttet over jvf. Telia (dvs. efter 47 dage).

Jeg er så spændt på om jeg kan få telefonen låst op 6 mdr efter jeg
købte denne. Jvf. deres kontrakt, så har jeg indgået en aftale på
det tidspunkt, og kan så principielt nøjes med 4.5 md.r abonnement.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-01-02 15:30

Povl H. Pedersen skrev:

>Telia (=Sonofon net)