Hvem var det...
Fra : Claus Grønkjær

Dato : 09-01-02 22:55

Hej
Hørte en numer på p3, 13.50 i dag.
-Dansk sang
-Kærlighedssang
-Meget Oasis-agtigt.
-eller evt. en Dansk oversættelse af et Robbin Williams nummer.
Er der nogen der har en lille ide ??
Claus
Grønkjær

Fra : Nick Christensen

Dato : 10-01-02 03:03

> Hørte en numer på p3, 13.50 i dag.
> -Dansk sang
> -Kærlighedssang
> -Meget Oasis-agtigt.
> -eller evt. en Dansk oversættelse af et Robbin Williams nummer.

Hvad sang de på dansk? Hørte desværre ikke selv P3 på det tidspunkt.

Fra : Simon

Dato : 10-01-02 08:21

"Claus Grønkjær" wrote:

> [...]
> -Kærlighedssang
> -Meget Oasis-agtigt.
> -eller evt. en Dansk oversættelse af et Robbin Williams nummer.

Et skud i tågen: Christian Brøns - Flowerpige ? Omkvædet er i hvert
fald nallet fra Oasis' All Around The World.

Vh.
Simon

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-01-02 08:20

Simon wrote:

> Et skud i tågen: Christian Brøns - Flowerpige ?

Det må næsten være en ny single kan jeg regne ud.

> Omkvædet er i hvert
> fald nallet fra Oasis' All Around The World.

Er der nogen der har købt/set/lånt CD'en? Har han overhovedet lavet
noget som helst selv på den?

/Robert

Fra : Simon

Dato : 10-01-02 09:56

Robert Eriksen wrote:

> Er der nogen der har købt/set/lånt CD'en?

Jeg har den da i samlingen, og den er bestemt tålelig! Folk der tør
synge på dansk, og derudover synger "igennem", de får mange plusser
i min bog.

> Har han overhovedet lavet
> noget som helst selv på den?

Han har skrevet alle numrene selv pånær første-singlen. De fleste dog
i samarbejde med andre (f.eks. Lars Pedersen, ex-Rockers By Choice).
At de så henter rigeligt med inspiration udefra (Oasis, svensk pop osv)
ser jeg ikke noget odiøst i, så længe musikken holder 100%.

Vh.
Simon

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-01-02 10:19

Simon wrote:

> Jeg har den da i samlingen, og den er bestemt tålelig! Folk der tør
> synge på dansk, og derudover synger "igennem", de får mange plusser
> i min bog.

Hvorvidt han kan synge eller ej er vist en smagssag.

> [...]
> At de så henter rigeligt med inspiration udefra (Oasis, svensk pop osv)
> ser jeg ikke noget odiøst i, så længe musikken holder 100%.

Jeg har kun hørt de to singler (Du kan gøre hvad du vil og Tilbage hvor
vi var).
Begge numre er da skrevet af (eller ihvertfald udgivet før af) Patrik
Isaakson (Tilbage hvor vi var hedder bare Ruta 1 på svensk).

Fra : Simon

Dato : 10-01-02 10:48

Robert Eriksen wrote:

> Hvorvidt han kan synge eller ej er vist en smagssag.

Naturligvis, men ingen musikkyndig kan tage fra ham, at han ikke
synger "igennem" - på dansk!

> [...]
> Begge numre er da skrevet af (eller ihvertfald udgivet før af) Patrik
> Isaakson (Tilbage hvor vi var hedder bare Ruta 1 på svensk).

Korekt. Sidstnævnte sang er dog skrevet i samarbejde med Christian!
Hvorfor Isaksson så vælger at udgive den på svensk alene, det må du
så spørge ham/eller pladeselskabet om.

Vh.
Simon

Fra : Christian Muus

Dato : 10-01-02 18:34

"Simon" <speed11@ebox.dk> skrev i en meddelelse
> Korekt. Sidstnævnte sang er dog skrevet i samarbejde med Christian!
> Hvorfor Isaksson så vælger at udgive den på svensk alene, det må du
> så spørge ham/eller pladeselskabet om.

Er det ikke kun den danske tekst, som Christian har stået for?

Christian

Fra : Henrik Boegh

Dato : 12-01-02 12:16

Simon told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Korekt. Sidstnævnte sang er dog skrevet i samarbejde med Christian!
> Hvorfor Isaksson så vælger at udgive den på svensk alene, det må du
> så spørge ham/eller pladeselskabet om.

Mig bekendt har Isakkson skrevet sangen helt alene - og havde endda
lige udgivet den da Christian fik lov til at oversætte teksten til
dansk og indspille den med henblik på det danske marked.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***