Tinkertool
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-01-02 21:44

Kære Morten tak for anvisningen med Tinkertool
Den der Tinkertool til MacOS X kommer bare ned som en tekstfil. Jeg har
prøvet via MS IE 5.0 og NS Comm 4.7 ....
men måske skyldes det, at jeg sidder på en PB1400/166/MacOS 8.6 ? ...
den kan måske ikke genkende (læs: downloade) noget til X'eren ?

Bare et lille vedlæg, sådan ser det ud i NSComm 4.7 (det er bare
starten):

¤¤2 % *@b¤!2w¤Ü}Kñ¤GB¡¤SG¡@Ní'eiDxhe¤sAaÌ@ R|funC
"AõJ1offe@,¤.&@*............XXXXmin tilføjelseXXXXX....

- at det begynder med Eurotegnet gør mig naturligvis lidt skeptisk :)

* et andet problem er så også, at jeg ikke kan få min PB G4 på nettet på
vores ISDN forbindelse (der sidder en eller anden boks ude i
kosteskabet:) som omsætter signalerne til digitale signaler, og PB G4
erens indbyggede modem er vel analogt?)

Så jeg skal flytte filen (programmet) fra den gamle PB1400 > en CD ROM >
PB G4 .... det er sgu da besværligt og langsommeligt. Især når den
PB1400/MacOS 8.6) ikke vil downloade den nødvendige fil som ...
installering til Ti'eren (i dobbelt forstand)

Hvad gør jeg så?

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det for en signatur

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-02 22:18

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> men måske skyldes det, at jeg sidder på en PB1400/166/MacOS 8.6 ? ...
> den kan måske ikke genkende (læs: downloade) noget til X'eren ?

Vælg "Download Link to Disk" i IE og så skal det nok funke. Jeg mener
det kommer som et .dmg diskimage, og selv under X har IE svært ved at
downloade disse filer korrekt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 01:18

> [...]

> men måske skyldes det, at jeg sidder på en PB1400/166/MacOS 8.6 ? ...
> den kan måske ikke genkende (læs: downloade) noget til X'eren ?

TinkerTool distribueres som så meget andet Mac OS X software som .dmg
filer - Et disc image der ikke indeholder resurcegrene, og som ingen Mac
OS 9 programmer kan mounte. (Disc Copy 6.4 kan, men er endnu ikke
frigivet).

Bare flyt dmg filen til din Mac OS X, så skal DiscCopy under mac OS X
nok klare det. - Selv hvis du får mounted det på mac OS 8/9, kan du
aligevel ikke bruge indholdet der...

<icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-02 23:10

> Bare flyt dmg filen til din Mac OS X, så skal DiscCopy under mac OS X
> nok klare det. - Selv hvis du får mounted det på mac OS 8/9, kan du
> aligevel ikke bruge indholdet der...
Tak Morten. Jeg vil fluks brænde en skive .... det er min eneste
mulighed for at overføre til den nye PB. Meeeeen jeg skal nok få
arrangeret andre muligheder

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-01-02 01:33

> Bare flyt dmg filen til din Mac OS X, så skal DiscCopy under mac OS X
> nok klare det. - Selv hvis du får mounted det på mac OS 8/9, kan du
> aligevel ikke bruge indholdet der...
Tak, Morten, nu fungerer det perfekt (se andet svar i tråden om uskarpe
skrifter)

TinkerToll er en sød bette en !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 07:24

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> TinkerToll er en sød bette en !

prøv også must have software som "fruit menu" (redigerbar æble-menu) og
"Winowshade X" (rullegardin)

<icq:131382336>

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-01-02 19:13

I artiklen <1f5riy1.1qhaikmgrg18hN%mich.ottosen@post5.tele.dk> ,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

> [...]
> vores ISDN forbindelse (der sidder en eller anden boks ude i
> kosteskabet:) som omsætter signalerne til digitale signaler, og PB G4

Du kan forbinde modemet i din PB med en analog udgang på din Diva (tag en
telefon af imens). Så kan du forbinde til internettet fra PB'en. Det er nok
det nemmeste.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-02 23:10

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Du kan forbinde modemet i din PB med en analog udgang på din Diva (tag en
> telefon af imens). Så kan du forbinde til internettet fra PB'en. Det er nok
> det nemmeste.

Det lyder forjættende nemt .... med et (telefon)kabel med to
"amerikanerstik" ... ?
Det må jeg kunne få en teknikker-ven til at smede sammen. Jeg har flere
af dem en "amerikaner" i den ene ende og et "dansk" telefonstik (to
lodrette og en vandret) i den anden. Kan det bruges?

Ref: anden tråd om samme: ISDN og indbygget Apple modem

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-02 23:23

> [...]

> af dem en "amerikaner" i den ene ende og et "dansk" telefonstik (to
> lodrette og en vandret) i den anden. Kan det bruges?

Er du sikker på, at du ikke bare kan klikke det danske stik af
og dermed afsløre et amerikansk stik for enden af kablet? Det kan man på
kablet til min iMac og samtlige telefonkabler på sygehuset. Der kan du
jo også snige dig ind i nat.
Du må også gerne få et af mig. Vi har så mange, at vi har
dekoreret juletræ med dem. Kablet til iMac har sådan en knaldhamrende
flot gul/grøn farve.
--
Henrik Münster <henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-01-02 23:02

> [...]

> telefon af imens). Så kan du forbinde til internettet fra PB'en. Det er nok
Kære Niels Jørgen
Se lige mit svar i tråden "ISDN og indbygget Apple Modem". Dit råd i den
tråd med at prøve stikket i væggen .... virkede med Lasat 560 og PB1400.
NU mangler jeg bare at prøve tiBook'en af.
Og m.h.t. telfonkabel har Dr. Mynster (udtales det på franske er han en
ost :), men ellers er han skam venligehden selv) venligst lovet mig et
kabel med to amerikanere (RJ11, var det vist?), så det skal også live
prøves af.
Tak for hjælpen til jer begge