Billigst [dial-up] - hvilke udbyder ?
Fra : Peter Heide

Dato : 09-01-02 20:27

jeg har været koblet op på 12move.dk de sidste par år og har været
meget tilfreds med deres service......men pr. 21 jan. 2002 forsvinder
1/2 pris efter en time og det er for dyrt for mig:

hvilke udbyder er den ultimative billigste når man stadig vil holde fast
på sin 56k modem forbindelse ?

Fra : Jesper Harder

Dato : 09-01-02 21:24

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> writes:

> jeg har været koblet op på 12move.dk de sidste par år og har været
> meget tilfreds med deres service......men pr. 21 jan. 2002 forsvinder
> 1/2 pris efter en time og det er for dyrt for mig:

12move/Tiscali er tilsyneladende ikke interesserede i at beholde deres
dial-up kunder: Først en betragtelig prisstigning for et par måndeder
siden og nu endnu én.

Jeg har også været udmærket tilfreds med dem, men jeg er skiftet fordi
de er blevet alt for dyre.

> hvilke udbyder er den ultimative billigste når man stadig vil holde
> fast på sin 56k modem forbindelse ?

Det kommer nok meget an på dit forbrugsmønster, men for mig var TDC
Nettid billigst.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-01-02 22:20

Jesper Harder skrev:

>12move/Tiscali er tilsyneladende ikke interesserede i at beholde deres
>dial-up kunder: Først en betragtelig prisstigning for et par måndeder
>siden og nu endnu én.

Det er mærkeligt, ja. Tiscali Mobile har også for nylig sat deres
priser op...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 22:58

> Det er mærkeligt, ja. Tiscali Mobile har også for nylig sat deres
> priser op...

Det kan jo være de er ved at være trætte af alle deres kunder?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Tournesol

Dato : 10-01-02 01:08

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> Det kan jo være de er ved at være trætte af alle deres kunder?

eller så vil de have dem til at flytte til adsl ?

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 10-01-02 18:10

On Thu, 10 Jan 2002 01:07:34 +0100, "Tournesol" <spam@moravia.dk>
wrote:

>eller så vil de have dem til at flytte til adsl ?

Måske vil de tjene penge?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-01-02 23:30

Hej

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Det er mærkeligt, ja. Tiscali Mobile har også for nylig sat deres
>priser op...

Ja, man kunne mistænke dem for at være i alvorlige økonomiske
vanskeligheder, de har også lige solgt deres store nybyggede hovedsæde
på havnefronten i København, som skulle være færdigbygget/ibrugtaget til
April, istedet har de lejet sig ind i blot en brøkdel af bygningen.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-01-02 00:17

Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk> wrote Wed, 09 Jan 2002 23:30:08
+0100 :

>Ja, man kunne mistænke dem for at være i alvorlige økonomiske
>vanskeligheder, de har også lige solgt deres store nybyggede hovedsæde
>på havnefronten i København,

Hvordan kan et salg af en bygning fortælle om man er i øknomiske
vanskligheder? (Det er Tiscali ikke).

Det var vel blot sund forretning at sælge bygningen, hvis der kunne
tjenes penge på det.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-01-02 17:33

lige solgt deres store nybyggede hovedsæde

> Hvordan kan et salg af en bygning fortælle om man er i øknomiske
> vanskligheder?

Fordi det oftest havde været billigere at undlade at bygge så.

> (Det er Tiscali ikke).

Hvordan ved du at de ikke er det? ISP branchen er presset, selv TDC vil igang med prisstigninger på adsl

> Det var vel blot sund forretning at sælge bygningen, hvis der kunne
> tjenes penge på det.

Jeg går ikke udfra at tiscali er ejendomsmæglere?

Hilsen Mikkel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-01-02 21:40

Mikkel Bundgaard <spam@rypevej.dk> wrote Thu, 10 Jan 2002 17:33:06
+0100 :

>Fordi det oftest havde været billigere at undlade at bygge så.

Tja, hvad der var en god ide, viste sig måske at være en bedre ide.

>Hvordan ved du at de ikke er det?

Fordi jeg kender tallene, og baggrunden for Tiscali.

>ISP branchen er presset,

Tja, nu meldte Orange jo sig halvt ud af markedet, det gav lidt mere
plads.

>selv TDC vil igang med prisstigninger på adsl

De vil vel også tjene penge, så det er nok meget sundt.

>Jeg går ikke udfra at tiscali er ejendomsmæglere?

Der er jo nok ikke normal forretningen, men det kunne også tænkes at
Tiscalis Økonomidirektør havde en fortid som
ejendoms-et-eller-andet.

Fra : Simon Skals

Dato : 10-01-02 22:03

It seems Morten Kjaer Nielsen wrote:
>Tja, nu meldte Orange jo sig halvt ud af markedet, det gav lidt mere
>plads.

Halvt?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 22:13

Simon Skals wrote:

> Halvt?

De opretter ikke længere ADSL-forbindelser, men vedligeholder de
ingåede kontrakter.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 22:16

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

<snip>
> De opretter ikke længere ADSL-forbindelser, men vedligeholder
> de ingåede kontrakter.

Glemte lige at få med, at jeg ikke ved hvordan de står mht.
analoge forbindelser og ISDN...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-01-02 00:44

> Thomas Alexander Frederiksen wrote:
>
> <snip>
>
> Glemte lige at få med, at jeg ikke ved hvordan de står mht.
> analoge forbindelser og ISDN...

Der er kundestop på alle produkter, undtagen mobil-produkter.

Dvs at de kontrakter der allerede er indgået vil blive implementeret som
planlagt, samt at alle produkter/services kører videre [indtil videre].

Nu sidder 'de kloge hoveder' så og prøver på at finde ud af, hvad der skal
ske med de produkter der er kundestop på.

Skal de fortsætte, opsiges/nedlægges, sælges til anden udbyder, udliciteres
eller hvad skal der ske.

--
Mvh HAA
www.ultraviking.dk/disclaimer

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-01-02 22:43

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote Thu, 10 Jan 2002 21:03:01 +0000
(UTC) :

>Halvt?

Ja, deres melding var jo lidt vag, ikke nye kunder, men nok
eksisterende og sånt.

Jeg tror helt på den når jeg enten hører de har solgt deres net
kunder til en anden ISP, eller sagt dem op.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-01-02 01:40

On Thu, 10 Jan 2002 22:43:19 +0100, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

>Ja, deres melding var jo lidt vag, ikke nye kunder, men nok
>eksisterende og sånt.

Efter den melding skal kunderne da nok forsvinde helt af sig selv.
Jeg ville i hvert fald ikke ønske at være kunde hos nogen, der
tilsyneladende allerhelst helt ville undvære mit produkt.

/Jarlskov

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-01-02 00:15

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote Wed, 09 Jan 2002 22:20:20
+0100 :

>Tiscali Mobile har også for nylig sat deres
>priser op...

Man har sikkert valgt at gøre et forsøg på at tjene penge fremfor at
sætte til.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-01-02 02:23

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse
> Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote Wed, 09 Jan 2002 22:20:20
> +0100 :

> Man har sikkert valgt at gøre et forsøg på at tjene
> penge fremfor at sætte til.

Ja, det skulle forbydes ved lov at nogen kan tjene penge.

Burde det ikke være sådan at kunderne fik udbetalt en abbonementspris
hver måned for at ISP'en skulle have lov til at beholde dem som
kunder!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 11-01-02 23:05

Hej folkens,

tak for alle jeres indlæg.....det blev jeg ikke en skid kloger af

sneaky-pete

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-01-02 02:25

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote Fri, 11 Jan 2002 23:05:18
+0100 :

>tak for alle jeres indlæg.

Det var så lidt.

>....det blev jeg ikke en skid kloger af

ok.

Gør lige noget ved dit "Sv:" tak.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-01-02 14:55

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> "Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote Fri, 11 Jan 2002 23:05:18
> +0100 :

> Gør lige noget ved dit "Sv:" tak.

Ja, det ville da være ret fornuftigt for man kan ikke se Peters indlæg på
news.sunsite.dk :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : ASC

Dato : 23-01-02 15:06

SONOFON Dial up Internet
20 øre/min peak
8 øre/min off-peak
25 øre opkaldsafgift.

ASC
- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat

Peter Heide <peter@heide.1a.dk> wrote in article
<UO0%7.17578$Zm5.1579909@news000.worldonline.dk>...

Fra : Ponto

Dato : 23-01-02 17:41

Supertel.dk

18 øre i dagtimerne og 9 øre aftentimerne
det er billigere end sonofon hvis du bruger det mest i dagtimerne, men
koster 1 øre mere om aften

ponto