Aarstiderne
Fra : zcully

Dato : 09-01-02 17:23

Hej

Jeg så lige en bil der stod Aarstiderne på køre ned igennem min gade, så
kunne jeg jo ikke (af ren nysgerrighed) lade være med at gå ind på deres
hjemmeside, som stod på bilen (www.aarstiderne.com).
Det syntes jeg da så spændende ud, men er der nogen der kan fortælle mig
hvad det går ud på og om det er noget der er godt. Kan det betale sig??
Osv.?

/Zcully

Fra : Mette Svangren

Dato : 09-01-02 18:22

"zcully" skrev
(snip)
> Det syntes jeg da så spændende ud, men er der nogen der kan fortælle mig
> hvad det går ud på og om det er noget der er godt. Kan det betale sig??
> Osv.?
>
> /Zcully

Ja, det er ret godt, synes jeg. Vi har fået leveret frugt og grønt fra dem i
et par år efterhånden. Det kan ikke undgås, at der er en enkelt smutter af
og til med noget grønt, der er blevet dårligt, men de har altid trukket det
på min regning uden problemer, når jeg har smidt dem en mail.
Jeg er især glad for, at det har fået vores øjne op for mange grøntsager,
som det tidligere aldrig var faldet mig ind at købe.
Praktisk har der heller aldrig været problemer, her tænker jeg på regninger
og da vi flyttede, som eksempler.

Så jeg vil gerne anbefale dem. Og for vores vedkommende kan det godt betale
sig, i hvert fald hvis man sammenligner med udelukkende at købe økologisk
andre steder.

MVH
Mette

Fra : Aa. Worm

Dato : 09-01-02 19:15

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det syntes jeg da så spændende ud, men er der nogen der kan fortælle mig
> hvad det går ud på og om det er noget der er godt. Kan det betale sig??

Hej.
Jeg har kun fået grøntsager derfra i et par måneder, men jeg kan anbefale
det.
Rent prismæssigt tror jeg ikke, det direkte kan betale sig. Men selv om jeg
ellers syntes, at vi spiste ret grønt og varieret, har Årstidernes
basiskasse bevirket, at vi nu spiser endnu flere grøntsager, og især at vi
nu får grøntsager, som vi ellers aldrig fik, fx rødbeder.
Vi er kun 2 personer til daglig, så jeg får en kasse hver anden uge. Den
dækker stort set vores behov for grøntsager, -dog er der ikke kartofler nok.

Hilsen
Aase

Fra : zcully

Dato : 09-01-02 19:55

Jamen hvad går det egentlig ud på??
Er der opskrifter med eller lign?

Fra : Aa. Worm

Dato : 09-01-02 21:11

> Jamen hvad går det egentlig ud på??
> Er der opskrifter med eller lign?

Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på hjemmesiden.
Men kort fortalt: man "abonnererer" på en af kasserne, basiskassen,
mixkassen eller en af de andre.
Kassen leveres efter ønske hver uge eller hver anden uge (vælg sel: lige
eller ulige uger).
Der følger opskrifter med, og man kan finde opskrifter på hjemmesiden. Fx
vil der kun være een opskrift med rødbeder, men på hjemmesiden er der mindst
10 opskrifter med rødbeder.

Du kan også maile dertil, hvis du har spørgsmål, som du ikke finder svar på
på hjemmesiden.
Hilsen
Aase