CD-ROm
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 09-01-02 14:22

Hej og godt nytår.
Jeg overvejer at anskaffe "Birds of Western Palearctic"- den elektroniske
CD-Rom udgave.
Er der nogen der har erfaring med kvaliteten i det produkt?
VH Anders Z.

Fra : strix nebulosa

Dato : 09-01-02 14:27

"Ditte og Anders Zuschlag" <zuschlag@mail.tele.dk> wrote with a touch of lunacy:

> Jeg overvejer at anskaffe "Birds of Western Palearctic"- den elektroniske
> CD-Rom udgave.
> Er der nogen der har erfaring med kvaliteten i det produkt?

Det jeg har set virker okayagtigt. Uden at jeg dog kender dybtgående til
produktet.

MVH Steen Brølling
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>

Fra : Niels J Larsen

Dato : 09-01-02 14:39

Ditte og Anders Zuschlag wrote:

> [...]
> CD-Rom udgave.
> Er der nogen der har erfaring med kvaliteten i det produkt?

Produktet har været omtalt flere gange på den britiske
nyhedsgruppe uk.rec.birdwatching. Prøv at gå ind under
google og søg i denne gruppes arkiv efter BWP.

--

Niels

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 10-01-02 21:06

"Ditte og Anders Zuschlag" <zuschlag@mail.tele.dk> wrote in message news:<3c3c43e5$0$89117$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> CD-Rom udgave.
> Er der nogen der har erfaring med kvaliteten i det produkt?

Hej D/A Z
Der er uendelig megen tekst på CD'erne ! Illustrationer er direkte
dårlige, ligner "Europas fugle" fra 1963. Der er fejl i programmet
således at man skal genstarte efter , at have kigget på media, som
iøvrigt er OK omend kortfattet.
En del oplysninger bærer præg af, at være fra England(kontinentet!?)
trækforhold, habitat m.v.-Man kommer langt med BWP, men længere med
"Fugle i felten" evt. supleret med vidio og fuglestemmer.
hilsen Peter Godtfredsen

Fra : Kim Biledgaard

Dato : 12-01-02 12:23

Efter min ringe mening skal man sandelig ikke anskaffe sig BWP for at bruge den til fuglebestemmelse.
Dertil er der mange bedre alternativer.
Men fugle er jo andet end bare at få dem bestemt og krydset af på de diverse artslister. De trækker fra sted til sted, de laver parringsspil, de lægger æg og passer unger. Det er alle disse spændende ting man kan læse om i BWP!

Jeg har selv bogudgaven, både 9-binds værket og den forkortede 2-binds Concise Edition. CD-ROm udgaven derimod har jeg ikke set. Teksten på CD-ROM'en er så vidt jeg ved den fyldige tekst fra de 9-bind i ajourført udgave. Hvad angår illustrationerne så er de ikke alle lige gode i 9-bindsværket, mens Concise Edition bringer nye og forbedrede tavler i de fleste tilfælde. Men hvilke af dem, som er brugt på CD'en aner jeg ikke.

Så i virkeligheden var jeg slet ikke til nogen hjælp

Mange hilsner
Kim Biledgaard
email: biledgaard@get2net.dk
homepage: http://hjem.get2net.dk/biledgaard