Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeder vises forkert i Internet Explorer~
Fra : mette

Dato : 09-01-02 13:39

Hej.
Jeg er ny bruger af denne nyhedsgruppe.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og er løbet ind i et problem
vedrørende billedgrafik.

Først lidt orientering:
Jeg benytter Adobe Photoshop 5.5 til billedbehandling og Internet
Explorer 5.5 til at teste min hjemmeside i.
Billederne jeg tester er både jpg og gif.

Problem:
Min hjemmeside er oploaded (i testversion), og når jeg går ind på
siden, kan jeg ikke se billedernes NEDERSTE pixel. Denne ene pixel
kommer først med, når jeg har "refreshed" siden. Fejlen er den samme
uanset om billedet vejer meget eller lidt.

Jeg har ikke problemet i andre versioner af Internet Explorer,
Netscape eller Opera.

Er der nogle af jer, der har et bud på, hvad fejlen skyldes?

På forhånd tak

Mette

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-01-02 14:03

On 9 Jan 2002 04:39:22 -0800, mette@madsen.org (mette) wrote:

>Er der nogle af jer, der har et bud på, hvad fejlen skyldes?
det ville da være rat med en adresse, så vi kan se din side

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : mette

Dato : 11-01-02 00:46

Siden er ikke færdig endnu, men jeg har lagt et af billederne på denne
adresse:

http://casacollection.dk/boligstil

HTML-filen er valideret med W3C.ORG's HTML-Validater. Så min kode
burde være i orden. I mellemtiden har jeg testet det med Internet
Explorer 5.5 på Windows98 og der var ingen problemer. Men de maskiner
med Windows2000 og Internet Explorer 5.5, hvor jeg har prøvet det, er
problemet det samme. Så måske er det en fejl i Windows, men det er
ikke noget jeg har særlig meget forstand på.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Mette.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 15:41

mette skrev:

> Siden er ikke færdig endnu, men jeg har lagt et af billederne
> på denne adresse:
>
> http://casacollection.dk/boligstil

Hvis ovenstående billede skulle mangle den nederste pixels af
billederne, så er det ikke noget jeg oplever her på hverken Win-
2000 eller WinXP med IE 6.0 installeret. Godt nok var det IE 5.5
du spurgte til, men jeg nævner det også blot som orientering.

Madsen.

Fra : Ninzen

Dato : 11-01-02 18:50

mette <mette@madsen.org> wrote:

> [...]
> problemet det samme. Så måske er det en fejl i Windows, men det er
> ikke noget jeg har særlig meget forstand på.

Her hos mig (Mac IE 5.1) den fin ud.
Jeg kan ikke se fejl i koden men jeg har før fået hurtig og god hjælp af
kodestærke folk hos dk.edb.internet.webdesign.html - prøv det!

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Nick Christensen

Dato : 11-01-02 19:13

> Min hjemmeside er oploaded (i testversion), og når jeg går ind på
> siden, kan jeg ikke se billedernes NEDERSTE pixel. Denne ene pixel
> kommer først med, når jeg har "refreshed" siden. Fejlen er den samme

Det er ikke din skyld. Det er problem i Explorer. Jeg har også problemet
www.crazyslagelse.dk - Jeg ved at flere også har det problem.

Fra : mette

Dato : 12-01-02 18:34

> Det er ikke din skyld. Det er problem i Explorer. Jeg har også problemet
> på www.crazyslagelse.dk - Jeg ved at flere også har det problem.

Tak for hjælpen, allesammen!!!
Det lader åbenbart til at være et problem med Windows2000 kombineret
med IE5.5. Hvis nogen har WindowsXP med IE5.5, vil jeg meget gerne
høre fra jer.
Til Nick Christensen: Bruger du Windows2000 eller WindowsXP?

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-02 19:06

12 Jan 2002 09:34:20 -0800, mette@madsen.org (mette) wrote:

>Hvis nogen har WindowsXP med IE5.5, vil jeg meget gerne
>høre fra jer.

Det findes ikke, WinXp er født med IE6. Visningen af dine billeder på

http://casacollection.dk/boligstil/

er identisk i den og i opera 5.12. Der ser ikke ud til at være fejl i
den.

hilsen p

Fra : Nick Christensen

Dato : 13-01-02 17:17

> Til Nick Christensen: Bruger du Windows2000 eller WindowsXP?

Windows 2000 og IE55. Så det er åbenbart derfor jeg har problemet. Mystisk.