fejl?
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-01-02 11:41

Hej

Hvad pokker betyder denne fejl?

Warning: Failed opening '/www/domain.dk/www/phlymail/index.php' for
inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in Unknown on line 0

/Thomas

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 09-01-02 13:22

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in message

> Hvad pokker betyder denne fejl?
>
> Warning: Failed opening '/www/domain.dk/www/phlymail/index.php' for
> inclusion

Sandsynligvis at du har en
include("index.php")
i toppen men at filen ikke er der?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-01-02 13:34

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message

> Sandsynligvis at du har en
> include("index.php")
> i toppen men at filen ikke er der?

Fejlen kommer når index.php filen startes og der findes joh ikke nogen linie
0????

/Thomas

Fra : Anders Johannsen

Dato : 09-01-02 13:48

> Hvad pokker betyder denne fejl?
>
> Warning: Failed opening '/www/domain.dk/www/phlymail/index.php' for
> inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in Unknown on line 0

Har php rettigheder til at læse filen?

/A

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-01-02 13:58

"Anders Johannsen" <anders@johannsen.com> wrote in message
> Har php rettigheder til at læse filen?

Ja den fil den ikke kan open er selv samme fil som kommer med fejlen

Det er ret mystisk.

/Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-01-02 14:13

On Wed, 9 Jan 2002 13:58:12 +0100, "Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk>
wrote:

>Ja den fil den ikke kan open er selv samme fil som kommer med fejlen

Det kan sikkert godt se sådan ud, selvom det ikke er den fil der
kommer med fejlen.

Hvilke rettigheder har filen?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-01-02 14:40

"Martin Mouritzen" <mm@guideix.com> wrote in message
> On Wed, 9 Jan 2002 13:58:12 +0100, "Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk>
> wrote:

> Hvilke rettigheder har filen?

Har chmod med 777

/Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-01-02 15:12

> Har chmod med 777

Kun programmer og mapper skal have den første bit. "666" er mere korrekt. Og
hvis webserveren ikke skal ændre i filen vil "644" være helt fint.

Om "execute"-bitten kan give problemer ved jeg ikke lige, men det kan være
ret træls når den er sat, og den ikke burde være det.

Lige den bit gør mere, end at give tilladelser. Den fortælle nemlig også
systemet, at det er et program. Det man i Windows-systemer gør, ved at kalde
filen ".exe".

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-01-02 23:54

On Wed, 9 Jan 2002 11:41:05 +0100, "Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk>
wrote:

>Warning: Failed opening '/www/domain.dk/www/phlymail/index.php' for
>inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in Unknown on line 0

PHP som CGI, og filen findes rent faktisk ikke? Mindes at det er en
variant af denne fejl, man får i nogle varianter af det setup.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-01-02 08:43

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message news:uQ3%7.17648

> PHP som CGI, og filen findes rent faktisk ikke? Mindes at det er en
> variant af denne fejl, man får i nogle varianter af det setup.

PHP er ikke installeret som CGI men det er muligt at scriptet forsøger at
benytte PHP som CGI. Burde det resulterer i denne fejl?

/Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-01-02 19:34

On Thu, 10 Jan 2002 08:43:14 +0100, "Thomas Nielsen"
<thomas@websup.dk> wrote:

>PHP er ikke installeret som CGI men det er muligt at scriptet forsøger at
>benytte PHP som CGI. Burde det resulterer i denne fejl?

Scriptet forsøger næppe "at bruge PHP som CGI". Et PHP-scriptet har
normalt lige så meget at sige overfor den overordnede afvikling, som
en kaffebønne har at sige en en espresso-maskine.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 12-01-02 20:07

> Scriptet forsøger næppe "at bruge PHP som CGI". Et PHP-scriptet har
> normalt lige så meget at sige overfor den overordnede afvikling, som
> en kaffebønne har at sige en en espresso-maskine.

God sammenligning ! :)

Bare lige for at bøje det i neon: Serveren bestemmer hvordan PHP-filer (og
andre filer) skal behandles, ikke scriptet.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk