Intel PIII vs. P4
Fra : Thomas

Dato : 09-01-02 09:55

Hvor stor er ydelses forskellen på en P4 1.7 og en PIII 1133 "Tualatin"? De
koster ca. det samme.

P4 har kun 256 cache, mens PIII'eren har 512. Jeg overvejer nu CPU og har i
øjeblikket en PIII 933, og vil helst ikke til at skifte bundkort og ram
(hvis jeg køber en P4 nu, så bliver det et bundkort til SD-ram).

Kan det i det hele taget betale sig at skifte nu, med min nuværende CPU?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Martin K

Dato : 09-01-02 10:16

Det kommer jo an på hvad du bruger maskinen til Jeg kører efter
princippet 'kør lortet i bund, og køb noget nyt'. Jeg har selv en AMD K6-2
400 MHz, og den har det da stadig fint, og er god nok til mine behov. Jeg
ville synes det var overkill, at opgradere, men igen: Hvad er dit behov,
hvad bruger du maskinen til?

--
Martin K

Fra : Thomas

Dato : 09-01-02 10:47

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ville synes det var overkill, at opgradere, men igen: Hvad er dit behov,
> hvad bruger du maskinen til?

Hovedsagligt grafisk arbejde og spil, så hurtigere CPU = kortere ventetid i
Photoshop. Spilmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel.

Men jeg var interesseret i at vide, om PIII'eren er hurtigere pga. de 512 kb
cache.

Fra : Ole

Dato : 09-01-02 13:51

Du vil ikke merke stor forskjell på 256 og 512k cache !!

Ole

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i melding

Fra : Leony

Dato : 09-01-02 14:32

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvis jeg køber en P4 nu, så bliver det et bundkort til SD-ram).
>
> Kan det i det hele taget betale sig at skifte nu, med min nuværende CPU?

Jeg mener at det ville være spild af penge at opgradere.
Tror ikke du vil mærke de 200 ekstra Mhz fra PIII'eren, i hvert fald ikke
noget der gør at motorbriller er påkrævet.
Hvis du køber en P4 skal du købe rd-ram (eller vente til der kommer bundkort
med ddr-ram), det ville være synd at spilde al den ydelse fordi man har
langsom sd-ram.
Husk på at dit bundkort også skal understøtte tualatin cpu. Hvis dit
nuværende bundkort ikke gør det skal du have et nyt bundkort uanset hvilken
cpu du køber.

Leony