F*CKING irriterende problem med min mus!!
Fra : Jesper Høyer

Dato : 08-01-02 23:10

Ca. hver anden gang jeg klikker én gang på venstre museknap laver den et
dobbeltklik i stedet. F.eks. i outlook når jeg skal se nyhedsgrupper, når
jeg klikker på en meddelelse åbner den meddelelsen i stedet for at vise den
nederst i skærmvinduet... Pisse irriterende!!
Det er en Dexxa Optical Wheel mouse eller hvad den nu hedder...
Er der nogen som kan hjælpe mig?

Jesper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-01-02 23:17

"Jesper Høyer" <shik@tjekket.dk> skrev

> [...]
den
> nederst i skærmvinduet... Pisse irriterende!!
> Det er en Dexxa Optical Wheel mouse eller hvad den nu hedder...

Sådan er det desværre ofte med mus, produceret af Logitech (ja, Dexxa
bliver produceret af Logitech). Mikroswitchene bliver alt for hurtigt
slidt, og der er ikke meget at gøre, andet end at håbe på at der stadig
er garanti på skidtet

mvh
Peter

Fra : KvikZilVeR

Dato : 09-01-02 05:40

> [...]
> bliver produceret af Logitech). Mikroswitchene bliver alt for hurtigt
> slidt, og der er ikke meget at gøre, andet end at håbe på at der stadig

Bare synd der ikke er noget ordentligt alternativ til logitech :(
jeg har snart haft min logitech mus i 1½ år (optical wheel mouse), fik den
lige da den kom ud, og den virker stadig.. 0 problemer.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-01-02 23:20

Tror snarrere det har noget med nyhedsgruppen at gøre. Set eneste sted mine
museklik kan komme til at virke som dobbeltklik er i nyhedsgrupperne.
(Logitec I-mouse)

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Thïngmand

Dato : 09-01-02 09:35

> Ca. hver anden gang jeg klikker én gang på venstre museknap laver den et
> dobbeltklik i stedet.

Har du kontrolleret om der er slået et ellet andet "nemt dobbeltklik" til?
Prøv evt. at sætte tiden mellem klikkene op.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-02 09:40

Køb dog et teledanmark abonnement, til en 50'er. Der er en standard 3-knaps
mus med scrool hjul... det er sgu da billigt fo en mus af den slags.
Internetabonnementet kan man jo bare smide væk, eller give til en anden. Det
gode ved disse mus er, at man kan nemt skille dem ad, for at rense de
indvendige hjule, og så kører musen perfekt igen.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-01-02 14:08

Hej Jesper

Jeg kender desværre ikke til dit problem, men ville høre om du kender til et
andet:

Jeg har også en DEXXA optical wireless mus, og når jeg bruger den i winME og
WinXP hakker den helt vildt - jeg må kun bevæge musen _meget_ langsomt,
ellers kan den ikke opdatere !
Under Win2K fungerer den næsten perfekt, selvom det dog hakker noget.
Specielt i 3D-shooters oplever jeg problemet....
Er det noget du kan genkende ?

Mvh
Ole Rasmussen

Fra : Jesper Høyer

Dato : 09-01-02 18:00

> [...]
> Under Win2K fungerer den næsten perfekt, selvom det dog hakker noget.
> Specielt i 3D-shooters oplever jeg problemet....

Nej, det er det ikke, men har du de nyeste drivere til XP?
Tjek evt. på deres hjemmeside: www.dexxa.net eller www.dexxaweb.com

Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-01-02 21:43

Jeg har prøvet under winME, Win2K og XP - kun under Win2K er det til at leve
med, da problemet her er minimalt.... Men "min" 2K-box kan ikke køre spil
stabilt, så det _skal_ køre under winME....

Ellers er der vel ikke andet tilbage end at levere lo**** tilbage

Ole

Fra : Jesper Høyer

Dato : 09-01-02 18:04

Til alle jer andre som har svaret:

Det er ikke kun i nyhedsgruppen at den gør det.
Jeg har tjekket om der er sat "nemt dobbeltklik" til, men såvidt jeg kan se,
er det ikke muligt nogle steder.
Jeg har prøvet at sætte hastigheden på dobbeltklikhastigheden op, det hjalp
heller ikke rigtig.
Men måske skulle jeg prøve den på en anden computer og se om den stadig
gjorde det, hvis den gjorde så kunne jeg jo henvende mig i butikken hvor den
er købt.

Jesper Høyer

PS. Tak for svarene...