Køb af ny Harddisk
Fra : René Jensen

Dato : 08-01-02 23:07

Hej Ng.
Jeg står og skal købe mig en ny harddisk.
jeg har en lidt ældre maskine som jeg er glad for med en AMD 450 Hmz
processor på et Asus P5A motherboad. men dette Motherboad supporter kun
Ultra DMA 33

Jeg kan se på edbpriser.dk at det er mere normalt med Ultra DMA 66 eller
mere . jeg kan faktisk kun finde en 33er . og den er få lille..
Men så er det om jeg kan bruge en Ultra DMA 66 eller mere på mit
motherboad.( Jeg må sige at jeg ikke ved så meget om det , som du nok kan
se )
Og nu hvor vi er ved det!! jeg er skide træt af at den Harddisk jeg har
larmer. Hvilke Harddisk Mærker går for at være støj svage?

Jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg skriver til, eller må i henvise
mig til den rigtige tak

Hilsen
René Jensen

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-01-02 23:13

Du kan godt bruge en ATA66 disk på en ATA33 controller. Men for at din
computer skal kunne se selve størrelsen af disken, kræver nok en BIOS
opdatering eller lign.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Lind

Dato : 09-01-02 00:15

Ja, check hvad den nyeste Bios kan klare af harddiske, og så kan jeg
anbefale en Seagate Barracuda IV, som fås fra 20 GB og opefter, de skulle
være nogle af de mest lydsvage, samtidig med at de er hurtige.
Hvis du vil læse nogle flere tråde, er der en anden NG, som nok er mere
korrekt. dk.edb.hardware.drev

VH.

Lind

Fra : René Jensen

Dato : 09-01-02 10:27

Jeg takker for svarene , og jeg kan se i tråden nedenunder hvad jeg skal
gøre for at kunne bruge en Seagate Barracuda IV 40 GB.
René