Charbax bør flytte!
Fra : Jens

Dato : 08-01-02 21:16

Se http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13212

Undskyld, kunne ikke lade være

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-01-02 22:15

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:AsI_7.12184$aS.1636836@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Undskyld, kunne ikke lade være

Er du da Charbims.....

Hr. Bjørn

Fra : Jens

Dato : 08-01-02 23:11

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:AsI_7.12184$aS.1636836@news010.worldonline.dk...
>
> KLIP
>

> > Undskyld, kunne ikke lade være
>
> Er du da Charbims.....

Ja, det må jeg være. Han gik jo straks i selvsving da han så denne post!

Jens

Fra : Charbax

Dato : 08-01-02 22:02

Tak for tippet..

men jeg kan bedre lig at blive her i nærheden af Christiansborg og
kommentere følgende nyheder videre:

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10320

min kommentar: "Hvofor fanden er det først nu at TDC begynder at spekulere
om det kan lade sig gøre at tilbyde hurtigere end 2mbit/512kbit ADSL? Jeg,
sammen med resten af den danske Video-On-Demand-elskende befolkning har nu
ventet over 30 måneder på at få lov at bruge vores ADSL forbindelse og
udstyr optimalt = download af sidste nye med Billy Cristal på under 15
minutter"

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10316

min kommentar: "Hvofor fanden er der gået så lang tid for Telestyrelsen at
indse at TDC, siden det blev privatiseret, er kun ude på at snyde danskerne
for minimum 5 milliarder kroner om året i fortjening efter skat.. Hvor er
det bare nemt for Dyremose at sige til danskerne: "saet jer ned, hold kaeft
og spis hvad der bliver serveret ellers kan i smutte sultne i seng" (citat
fra Knu5p4r, ADSL markedsanalytikker fra
http://www.comon.dk/index.php?page=forum:folded,message_id=712).. Hvor nemt
det jo er at styre danskernes internet-adgang efter egens optimale
erhvervs-interesser/overskuds-interesser når det er man ejer og har maximum
kontrol over det meste af landets kommunikations-kabler..

- TDC vælger prisen til konkurrenterne for ADSL-forbindelserne og plads på
centralerne eller hvad det er der koster penge. det har Telestyrelsen næsten
ingen magt over..

- TDC lader konkurrenternes kunder vente unødigt længe på at få åbnet for
deres ADSL-forbindelser. (det har plejet at være 2 måneder men nu tror jeg
de er bælev tvunget ned til 1 månede for at oprette adsl-forbindelserne for
CyberCity og Tiscalis kunder.. når det kun tager 1-2 uger for de samme
TDC-teknikkere at oprette forbindelsen for TDC-kunderne..)

- TDC bestemmer hva grænse-hastigheden må være.. dvs. 2mbit/s download og
512kbit/s upload. Telestyrelsen har igen næsten ingen magt over den
beslutning.. jeg ringede et par gange til folk hos telestyrelsen, de siger
det er markedets eftersprøgsel der styrer det, dvs. TDC der har friheden for
at sige hvornår der er efterspørgsel for noget og hvornår der ikke er.
Telestyrelsen har ikke sagt noget til mig om noget som helst støj på
linjen.. Der er ikke noget støj på linjen.. Se selv f.eks. på de andre lande
som tilbyder deres kunder op til 8mbit/s download hastighed og 768kbit/s
upload ADSL, de har samme eller værrere telefon kabler i jorden, der har
ikke værret nogen problemmer hos dem med noget som helst støj på linjen når
man bruger hurtigere end 2mbit/s download ADSL.

- TDC bestemmer hvor hurtigt ADSL-nettet skal udbygges (ja ja.
markedskræfter.. tilbud og efterspørgsel.. gu findtes det ej). Altså TDC har
alene magt over hvaffor nogle centraler der skal kunne tilbyde ADSL
hvorefter konkurrenterne kan leje sig ind på den central til den pris tdc
fastslår.. Er prisen uakceptabelt, kan konkurrenten jo bare lade vær med at
tilbyde ADSL på den central > dyt > dyt > dyt > Orange adsl > dyt > dyt

- TDC's konkurrenter skal have to ledige kobber eller hvad fanden det er for
at kunne tilbyde ADSL. tdc's kunder har kun brug for en ledig kobber til
boligen eller hvad det nu er..

Man kan sikkert lave listen kortere eller længere.. Jeg går ihvertfald helt
ind på at os danske folk, Telestyrelsen og Konkurrencestyrelsen, at vi
sagsøgte TDC i helvede.. med tilladelse fra den nye ultra-konvcervative
regering selvfølgeligt (de samme onde folk som ga teledanmark væk til nogen
fremmede amerikanere for 10 år siden, før Poul Nyrup)..

Hilsen
Jeg som godt kan lig at downloade 40 GB Underholdning-On-Demand om dagen.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-01-02 23:01

On Tue, 8 Jan 2002 22:02:02 +0100, Charbax wrote:

[klip en masse nonsens]

> [...]
> tilbyde ADSL på den central > dyt > dyt > dyt > Orange adsl > dyt > dyt

Andre udbydere bestemmer selv hvilke centraler de tilbyder ADSL på.

Og TDC installerer pt. ADSL på mere end 100 centraler om måneden, det
kan alså ikke ske meget hurtigere.

[klip endnu mere nonsens]

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Charbax

Dato : 08-01-02 22:36

> Andre udbydere bestemmer selv hvilke centraler de tilbyder ADSL på.

nåh? Kan konkurrenterne så tilbyde ADSL de steder TDC endnu ikke gider at
tilbyde ADSL?

Er det sket endnu? Skal TDC ikke først have installeret ting på centralen
før en konkurrent kan installere dens udstyr og det kan virke der?

> det kan alså ikke ske meget hurtigere.

Jeg bor selv et sted hvor man har værret så heldig at kunne have 256kbit/s
adsl helt tilbage til starten af 1999 eller hvornår det var man kunne få det
256kbit/s ADSL for 4000kr i oprettelse og 2000kr om måneden.. (eller hvad
det kostede.. jeg kom ihvertfald først på 6 måneder sennere da man fik
gratis oprettelse hos CyberCity og 512kbit/128kbit for 600kr/pr.md. (eller
hvor meget det var..)

Men jeg kan tror jeg godt forestille mig hvordan det må føles at være en af
dem stakkels som endnu ikke kan få bedre end ISDN, og jeg ved slet ikke om
man kan få fast-pris isdn endnu.. det havde jeg hos CyberCity i flere
måneder før jeg pludselig oprettede til adsl..

de stakkels folk der ikke har ledig kobber eller bor i Jylland, de syntes
nok ikke at det sker hurtigt nok..

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-01-02 23:37

On Tue, 8 Jan 2002 22:36:09 +0100, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>Kan konkurrenterne så tilbyde ADSL de steder TDC endnu ikke gider at
>tilbyde ADSL?

Ja.

>Er det sket endnu?

Ja.

For et par år siden havde Mint lavet et kort, hvor de havde checket
telefonnumre/centraler vha. opslagssider hos de enkelte udbydere og
lavet et kort, hvor man kunne se hvem, der var repræsenteret i de
større områder. Der var alle kombinationer af 0 til 3 udbydere på de
forskellige centraler. Siden hen har TDC besluttet sig for at levere
ADSL på en masse centraler, så det kan sagtens ske, at TDC er på alle
centraler, andre også er. For to år siden var det dog mere tydeligt at
der var ret meget forskel.

Hvorfor ved du egentligt ikke den slags? Eller rettere, hvorfor
udtaler du dig alligevel, når du er i tvivl?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Foldager

Dato : 09-01-02 02:22

> de stakkels folk der ikke har ledig kobber eller bor i Jylland, de syntes
> nok ikke at det sker hurtigt nok..

Over 75 % af kommunerne i Ringkøbing Amt har fået ADSL til deres MPLS
netværk.
Amtet er et af de mest udbyggede mht. bredbånd!

/Jesper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-01-02 12:35

On Tue, 8 Jan 2002 22:36:09 +0100, Charbax wrote:

> nåh? Kan konkurrenterne så tilbyde ADSL de steder TDC endnu ikke gider at
> tilbyde ADSL?

Ja.

> Er det sket endnu?

Ja.

> Skal TDC ikke først have installeret ting på centralen før en
> konkurrent kan installere dens udstyr og det kan virke der?

Den anden operatør skal blot bestille samhusning, og så er det klaret.

> [...]
>
> de stakkels folk der ikke har ledig kobber eller bor i Jylland, de
> syntes nok ikke at det sker hurtigt nok..

Ved årsskiftet 2000/2001 dækkede TDC ca. 65% af befolkningen

Ved årsskiftet 2001/2002 dækkede TDC ca. 85-90% af befolkningen

Det skal siges at ved at være på < 100 centraler så dækker man
mere end 60% af befolkningen, og de sidste 50% af centralerne
har under 15% af befolkningen, derfor er disse MEGET dyre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-01-02 23:12

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>Hilsen
>Jeg som godt kan lig at downloade 40 GB Underholdning-On-Demand om dagen.

De ISPer, der tager penge pr. MB, tager vist omkring 25 øre pr. MB.

Lad os sige, at produktionsprisen er 10% af det beløb, og de altså
*virkelig* skummer fløden. Det betyder, at PRODUKTIONSprisen er
40 GB/dag x 1024 MB/GB x 365 dage/år x 0,025 kr/MB = 373.760 kr/år
for hver kunde.

Det var produktionsprisen alene for båndbredden. Hvad tror du så,
den samlede salgspris bliver? Et par millioner om året for en 8
Mbps ADSL?

Så det er komplet ligegyldigt, hvad Telestyrelsen og TDC bestemmer
om prisen og hastigheden på last-mile. Familien Danmark har ikke
råd til at betale for de mængder båndbredde.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl. Hvordan ser din business-case ud?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Charbax

Dato : 08-01-02 23:24

> PRODUKTIONSprisen er
> 40 GB/dag x 1024 MB/GB x 365 dage/år x 0,025 kr/MB = 373.760 kr/år
> for hver kunde.

ok du prøver nu at forklare mig at 14600GB traffik på en 8mbit/s ADSL koster
373760kr

hehe.. det er sikkert også billigt!

nu regner jeg lige ud hvad overførelsen af en halv times video-underholdning
i go kvalitet på f.eks. 250 megabytes (1mbit/s bitrate) koster:

373760/(14600x4) = 6,4 kroner

> Det var produktionsprisen alene for båndbredden. Hvad tror du så,
> den samlede salgspris bliver?

Jeg vil sige salgsprisen kunne være 10-15kr for den broadcasting af en
halv-times 250mb video, det inkludere så moms, og de 1-2 kroner
rettighedshaveren til videoen skal have for hver on-demand seer.

> Familien Danmark har ikke
> råd til at betale for de mængder båndbredde.

Jeg vil hellere tro på at familien danmark har absolut råd til at betale
10-15 kroner for at se en halv times udsendelse, om det er et serie, en
nyhedsudsendelse eller en reportage.. Jeg betaler gerne 10 kroner for ikke
at skulle se sådan engelsk lorte-serie "Hjerteholdet" som DR sender f.eks.
ligenu
http://129.142.53.16/TVGUIDE/Medier/DR/dronline.asp?programtv=DR%201&FindPro
gram=ja&programid=6605393&genre=Alle&undergenre=&Dag=)

Det gør jeg faktisk allerede.. jeg betaler for at se film-on-demand med
Peter Sellers (The Party, Lolita, Pink Panther), Elefant Man og andre david
Lynch.. om lidt vil jeg ligge mig ned i sofaen og se på mit stort fjernsyn
enten Artificial intelligence (sikkert noget lort men Spielberg skal nok
ses), en anden spielberg: "Indiana Jones and the Last Crusade" (for jeg ikke
har set den i måske 10 år) eller "Sabrina" med Bogart.. alt er DivX, og ikke
på nogen tidspunkt har jeg støttet rettighedshaverne for det, jeg ville
gerne hvis det var muligt.. desværre findtes vod kun endnu uofficielt idag.

Og endnu een ting.. 2mbit/s ubegrænset båndbredde sælges idag for ca. 800kr
jo.. Det lader tror jeg folk downloade op til 25GB om dagen hvis de kan
finde ud af at lade den downloade på fuld styrke hele dagen (det er
efterhånden ikke så svært > dyt > dyt > peer-to-peer > dyt > dyt..)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-01-02 00:30

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>nu regner jeg lige ud hvad overførelsen af en halv times video-underholdning
>i go kvalitet på f.eks. 250 megabytes (1mbit/s bitrate) koster:

>373760/(14600x4) = 6,4 kroner

Trafik alene - og sikkert til en alt for lav takst (udgangspunktet var
10% af den nuværende udsalgspris). Hvor er netværket, arbejdslønnen,
routerne, caching engines, streaming servers og - vigtigst af alt -
fortjenesten henne?

>Jeg vil hellere tro på at familien danmark har absolut råd til at betale
>10-15 kroner for at se en halv times udsendelse, om det er et serie, en

De fleste har også råd til at købe en Porsche til 1.200 kroner. Det er
bare svært at finde en Porsche til den pris.

> [...]
>finde ud af at lade den downloade på fuld styrke hele dagen (det er
>efterhånden ikke så svært > dyt > dyt > peer-to-peer > dyt > dyt..)

Hvad tror du, der sker med prisen på ADSL, når flere og flere begynder
at udnytte det?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Charbax

Dato : 09-01-02 16:19

> De fleste har også råd til at købe en Porsche til 1.200 kroner. Det er
> bare svært at finde en Porsche til den pris.

ok, idag kan man downloade ca. 650GB om måneden hvis man kan finde ud af at
bruge ens 2mbit/s ADSL forbindelse til at downloade 24 timer i døgnet.

ved at bruge din pris på 10% af 25 øre per mb, ville 650GB traffik koste
16250kr. Om man så bare downloader 1/4 del af tiden vil man downloade 162GB
for over 4000kr. Tror du virkeligt at internet udbyderne tør satse så meget
på at deres stor-kunder, eller bare kunder der har forstand på peer-to-peer
bruge for op til 20 gange mere end de 850kr de betaler om måneden?

> Hvad tror du, der sker med prisen på ADSL, når flere og flere begynder
> at udnytte det?

jeg tror på at det går op. Hallo, kommer der en absolut genialt peer-to-peer
system som alle og enhver begynder at bruge ligesom de brugte Napster, hvis
her kommer en genialt Video-On-Demand udbyder som tillader folk se for en
masse af pay-per-view GB video med fuld båndbredde, ja så tror jeg nok enten
fast-pris flatrate ADSL bliver erstattet med en 3GB månedligt begrænsning
eller også vil prisen for flatrate ADSL stige op i himlen.. lad mig gætte...
2500kr/pr.md. for en 2mbit/s ADSL-forbindelse fra slutningen af 2002?

Yeah, så kommer porshen endeligt igen til at koste de 200 tusind kroner som
den altid har gjort.. Og IKEA har for lave priser..

Fra : Simon Skals

Dato : 09-01-02 16:33

It seems Charbax wrote:
> [...]
>på at deres stor-kunder, eller bare kunder der har forstand på peer-to-peer
>bruge for op til 20 gange mere end de 850kr de betaler om måneden?

Jeg skal ikke kommentere dine eksakte tal, men det er rigtigt, at
man med en 2 Mbps-linje kan bruge trafik for et beløb, der langt
overskrider den pris, man selv betaler til ISP'en.

Hvis internetudbyderne solgte deres flatrate-produkter til en
pris, de repræsenterer deres maksimale, potentielle omkostning på
linjerne, så ville priserne være mangedoblet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-01-02 16:53

> [...]

>på at deres stor-kunder, eller bare kunder der har forstand på peer-to-peer
>bruge for op til 20 gange mere end de 850kr de betaler om måneden?

Yep.

> [...]
>2500kr/pr.md. for en 2mbit/s ADSL-forbindelse fra slutningen af 2002?

Jeg tror, du har ret i det med forbrugsbegrænsningen i en eller anden
form. Men næppe som en 3 GB/s grænse... nok noget mere raffineret med
en garanteret og en gennemsnitlig kvalitet... eller noget.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Charbax

Dato : 10-01-02 05:05

> Jeg tror, du har ret i det med forbrugsbegrænsningen i en eller anden
> form.

ulovlig pris-aftaler go løsning:

http://dk.news.yahoo.com/020109/46/s07h.html

prisen på ADSL bliver snart 1/3 dyrere.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-01-02 05:50

In article <a1j3vs$1all$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> ulovlig pris-aftaler go løsning:
>
> http://dk.news.yahoo.com/020109/46/s07h.html

Hvor står der noget om prisaftaler i den artikel?

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will pass away very quickly.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-01-02 10:13

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>ulovlig pris-aftaler go løsning:

>http://dk.news.yahoo.com/020109/46/s07h.html

Der står da præcis det modsatte i den artikel?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 11:24

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse
> min kommentar: "Hvofor fanden er det først nu at TDC begynder at
spekulere
> om det kan lade sig gøre at tilbyde hurtigere end 2mbit/512kbit ADSL?

Hvorfor tror du det først er nu det sker?

> [...]
plads på
> centralerne eller hvad det er der koster penge. det har Telestyrelsen

Der er forsyningspligt på flere af produkterne og priserne fastsættes i
samarbejde med Telestyrelsen

> - TDC lader konkurrenternes kunder vente unødigt længe på at få åbnet
for
> deres ADSL-forbindelser.

Er fastlagt i aftalen

> Telestyrelsen har ikke sagt noget til mig om noget som helst støj på
> linjen..

Det er heller ikke deres gesjæft

> der har
> ikke værret nogen problemmer hos dem med noget som helst støj på
linjen når
> man bruger hurtigere end 2mbit/s download ADSL.

Kilde?

> [...]
TDC har
> alene magt over hvaffor nogle centraler der skal kunne tilbyde ADSL

Direkte forkert. Der er forsyningspligt på samhusning

> [...]
er for
> at kunne tilbyde ADSL. tdc's kunder har kun brug for en ledig kobber

Forkert. Der er mulighed for delt kobber...

> Man kan sikkert lave listen kortere eller længere..

Folk ville tage dig mere seriøst hvis du undersøgte tingene inden du
udtalte dig...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Charbax

Dato : 12-01-02 15:12

> linjen når
>
> Kilde?

- Udlandet.

jeg ved ikke præcist hvaffor nogle lande.. jeg vil skyde på Finland, Norge,
Sverige, USA, Canada, Korea og Japan..

altså steder hvor de ikke på nogen måder skulle have haft bedre telefon
linjer i jordfen end dem der er i danmark men afligevel lykkedes uden noget
som helst problem at udnytte ADSL teknologi som er hurtigere end
2mbit/512kbit

> Forkert. Der er mulighed for delt kobber...

Nåh så er der ikke en eneste ADSL-bruger som blev nød til at bruge Tele
Danmark på grund af en unødvendig regel om at der ikke var nok kobber til en
tiscali eller CyberCity forbindelse men rigeligt til en igennem Teledanmark?

> priserne fastsættes i
> samarbejde med Telestyrelsen

det er aldrig sket at det lykkedes henning Dyremose bruge falske og
opfundede grunde for at sige at det ikke kan betale sig f.eks. at sætte
prisen ned på traffiken eller et eller andet med plads på en central uden at
det ikke kunne betale sig for TDC eller en anden løgn og at TDC's advokater
bare lykkedes at få sagen appealed flere gange hvis Telestyrelsen ikke
falder for trikket første gang?

> for
>
> Er fastlagt i aftalen

Nåh så det er helt LOGISK!! Det er jo helt logisk at en kunde hos CyberCity
er nød til at vente længere med at få oprettet ADSL-forbindelsen end en
kunde hos TDC. Alt fordi at CyberCity ikke selv må installere stikken hos
dens kunder med egen teknikkere og hastigheden på oprettelsen af en ADSL
forbindelse kun afhænger af teknikker besøgen..

> Det er heller ikke deres gesjæft

Hvad betyder nu det? Er det ikke Telestyrelsen som skal bestemme hvor
grænsen skal gå for hastigheden til ADSL? Nåh men så er vi vel enig.. at det
er TDC der har fuld kontrol over det emne og kunne sagtens lyve om
begrænsningerne i teknologien uden at skulle bevise noget for nogen
Telestyrelse eller råd og nævn. EWller uden at skulle bevise noget over for
ADSL-brugerne i befolkningen..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-01-02 15:43

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> jeg ved ikke

Nej, det er ganske tydeligt.

Gid du dog gad tage konsekvensen af dette.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-01-02 15:56

> [...]

>linjer i jordfen end dem der er i danmark men afligevel lykkedes uden noget

Har du undersøgt kvaliteten af disse "udenlandske" telefonlinier, så
du er helt sikker på, at de er af samme eller dårligere kvalitet end
de danske?

Hvad nu hvis de lande, du nævner, til brug for ADSL har lagt andre
typer kabler - parsnoede for eksempel - til at køre højere hastigheder
over? Så falder din (udokumenterede) påstand til jorden.

> [...]
>tiscali eller CyberCity forbindelse men rigeligt til en igennem Teledanmark?

Delt kobber har vist ikke været muligt fra begyndelsen, men det er
det nu.

> [...]
>dens kunder med egen teknikkere og hastigheden på oprettelsen af en ADSL
>forbindelse kun afhænger af teknikker besøgen..

TDCs konkurrenter må lave alt det arbejde hos kunden, de har lyst til,
og sætte hastigheden, som det passer dem. De skal bare lige grave deres
eget ledningsnet ned først.

Det er nu engang ikke TDCs skyld, at staten frasolgte ledningsnettet.
Hvis du skal være sur på nogen i den sammenhæng, er det altså staten.
Ikke TDC.

Men hvad ville det have hjulpet, hvis det var Telestyrelsen, der ejede
kablerne? Tror du, de ville give højhastigheds-ADSL fri, hvis der var
den mindste risiko for støjgener?

Faktisk ville det nok være værre, hvis Telestyrelsen ejede dem: de
ville nok lave ens regler for hele landet, så hvis der´ét sted var en
risiko for støj, ville der komme et landsdækkende forbud. TDC er nok
mere kommercielt styret i den slags sammenhænge og kan lave lokale
undtagelser/begrænsninger.

>Hvad betyder nu det? Er det ikke Telestyrelsen som skal bestemme hvor
>grænsen skal gå for hastigheden til ADSL?

Nej, hvordan skulle de dog kunne bestemme det?

Dine konspirationstanker har jeg klippet ud af ovenstående. Dem gider
jeg ikke beskæftige mig med.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 18:14

> - Udlandet.

Kan du ikke lige spørge om noget dokumentation så?

> [...]
noget
> som helst problem at udnytte ADSL teknologi som er hurtigere end

Har du en rapport der viser at de kører uden "noget som helst støj på
linjen" eller udtalte du dig ligesom altid uden at vide noget om det.

> det er aldrig sket at det lykkedes henning Dyremose bruge falske og
> opfundede grunde for at sige at det ikke kan betale sig f.eks. at
sætte
> prisen ned på traffiken

Tror du det? Har du noget dokumetation?

> [...]
CyberCity
> er nød til at vente længere med at få oprettet ADSL-forbindelsen end

CC kan få en bedre aftale hvis de vil betale.

> Hvad betyder nu det?

Telestyrelsen har heller ikke sagt noget til dig om UFO'er for de ved
ikke noget om nogle af delene.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Simon Skals

Dato : 13-01-02 01:35

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>telefon
>noget
>
>Har du en rapport der viser at de kører uden "noget som helst støj på
>linjen" eller udtalte du dig ligesom altid uden at vide noget om det.

Har du en rapport, der dokumenterer, at 6/8 Mbps vil ødelægge
telenettetet?

PS! Jeg kender svaret.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-01-02 14:42

On Sun, 13 Jan 2002 00:34:53 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> Har du en rapport, der dokumenterer, at 6/8 Mbps vil ødelægge
> telenettetet?

Det er et faktum at en højere hastighed betyder en øget spektral
udstråling, og at i et N pars kabel der man der maksimalt være en vis
mængde sådan udstråling før PCM systemerne begynder at få problemer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 13-01-02 15:34

It seems Jesper Skriver wrote:

> Det er et faktum at en højere hastighed betyder en øget spektral
> udstråling, og at i et N pars kabel der man der maksimalt være en vis
> mængde sådan udstråling før PCM systemerne begynder at få problemer.

Men det er vist endnu ikke et faktum at denne grænse vil blive overskredet
blot fordi at ADSL får lov at køre 6/8 Mbps. Der har tidligere været vist
en meget kraftig forsigtighed på området - og om denne forsigtighed skyldes
frygten for udstråling eller frygten for at kanibalisere et lukrativt
leased line marked eller noget tredje, må være op til den enkelte at
gætte på.

Et faktum er ihvertfald at den første grænse der blev sat for ADSL hastighed i
Danmark ikke var funderet i nogen seriøs test/beregning og den blev da også
efter en del tovtrækkeri øget fra 512 kbps til 2Mbps - jeg gætter på at vi
igen kommer til at se denne grænse stige.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-01-02 16:28

On Sun, 13 Jan 2002 14:34:28 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:

> [...]
> efter en del tovtrækkeri øget fra 512 kbps til 2Mbps - jeg gætter på at vi
> igen kommer til at se denne grænse stige.

Ditto - men det problemet er at de steder hvor det er 40+ år gamle
0.4 mm tråd (eller endnu tyndere), der kan man allerede i dag være på
grænsen, hvor man andre steder med nyere og/eller tykkere kabler kan
have en god margin før der bliver problemer.

Specielt KTAS havde en vane med at bruge tynde kabler ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 14-01-02 18:37

> [...]
>have en god margin før der bliver problemer.
>
>Specielt KTAS havde en vane med at bruge tynde kabler ...

Man kan så undre sig over, at man ikke foretog disse tests, før
man overhovedet begyndte at producere ADSL på telefonlinjerne.

Eller i det mindste lavede testarbejdet, da man hævede grænsen
fra 512 kbps til 2 Mbps.

Mit bud ville være, at en given test må have været baseret på
laveste fællesnævner ift. kablerne, og hvis man først har været i
gang, ville det da have været nærliggende også at teste de højeste
båndbredder.

Hvis jeg skal komme med en forsigtig spådom, så vil det være, at
4-8 Mbps bliver tilladt meget tæt på det tidspunkt, hvor TDC
er klar til at lancere ADSL-produkter med disse båndbredder.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Charbax

Dato : 14-01-02 07:32

> om denne forsigtighed skyldes
> frygten for udstråling eller frygten for at kanibalisere et lukrativt
> leased line marked eller noget tredje, må være op til den enkelte at
> gætte på.

jeg gætter på at det er kanibalisering af et lukrativt leased line marked..
hehehe.

og en stor bunke falsk-dokumenteret løgn for at få solgt så mange SMSer og
ISDN-forbindelser som det kan være muligt, så TDC kan holde den danske
befolkning væk fra det ukontrolabelt bredbånds-netværk hvor den almindelige
danskere pludselig kan blive informeret om systemmet og dermed kan begynde
at undre sig over åbenlyse uretfærdigheder og dermed igennem fornuftig
demokrati kan det ændre reglerne til det bedre!

> jeg gætter på at vi
> igen kommer til at se denne grænse stige.

yeah det kunne jeg godt tænke mig at se! Det bliver sikkert imponerende at
få boostet sin forbindelse en kvarter når man vil downloade de sidste nye
Film-on-demand fra http://cybercitychannel.dk eller anden forhåbentlig
genial video-on-demand service.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-02 18:34

On Sat, 12 Jan 2002 15:12:16 +0100, Charbax wrote:

> - Udlandet.
>
> jeg ved ikke præcist hvaffor nogle lande.. jeg vil skyde på Finland,
> Norge, Sverige, USA, Canada, Korea og Japan..

Ergo ammestue snak.

> [...]
> telefon linjer i jordfen end dem der er i danmark men afligevel
> lykkedes uden noget som helst problem at udnytte ADSL teknologi som er

Og du ved at de ikke bruger andre typer kabler ?

> [...]
> Tele Danmark på grund af en unødvendig regel om at der ikke var nok
> kobber til en tiscali eller CyberCity forbindelse men rigeligt til en

I givet fald er det ikke TDC's skyld, CC tilbyder ADSL via delt kobber,
det samme kan alle andre gør, blot de har fået deres udstyr godkendt.

> [...]
> og at TDC's advokater bare lykkedes at få sagen appealed flere gange
> hvis Telestyrelsen ikke falder for trikket første gang?

Du har naturligvis beviser for disse påstande ?

> [...]
> selv må installere stikken hos dens kunder med egen teknikkere og
> hastigheden på oprettelsen af en ADSL forbindelse kun afhænger af

CyberCity må gerne selv lave alting.

Hvis de bestiller en råkobber, eller en del kobber forbindelse, så er
der en leveringstid, hvor der er aftalt en maksimal tid i aftalerne.

> Hvad betyder nu det? Er det ikke Telestyrelsen som skal bestemme hvor
> grænsen skal gå for hastigheden til ADSL?

Nej, ifølge EU regler, er det kabelejerne der har 'cable management',
dvs. ansvaret for kablerne, og dermed har ansvaret for at de tjenester
som produceres på kablerne virker, og denne kan derfor stille krav til
det udstyr som kobles på kablerne.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Charbax

Dato : 14-01-02 07:23

> Du har naturligvis beviser for disse påstande ?

JEg er ikke en stats-sponsoreret råd eller nævn som gider at bruge tid på at
studere i detaljer om hvor tykt en kabel skal være når man bruger 6mbit/s
ADSL for at den laver for meget støj så man ikke længere kan tale i telefon.

> CyberCity må gerne selv lave alting.

Ja, de kan jo bruge 800 milliarder på at grave nye kabler ned over hele
danmark lige ved siden af dem som TDC fik foræret næsten gratis (20
milliarder) af staten for 10 år siden.

Eller CyberCity kunne også investere 100 milliarder på at opsætte
tog-skinner og lave motor-veje ved siden af dem som allerede er der så de
kan sælge tog-skinnerne til Arriva og motorvej-plads til HT-busserne fra
USA.

> [...]
> dvs. ansvaret for kablerne, og dermed har ansvaret for at de tjenester
> som produceres på kablerne virker, og denne kan derfor stille krav til

De har ansvar at de virker, men derfor skal de ikke have lov til at bestemme
hvaffor nogle ydelser der må udbydes på de kabler.

Jeg ved ikke med jer, men jeg har en voldsom lyst til at sagsøge TDC ind i
helvede ligenu..

Danmark vs. TDC

... Silence in court .. would you please stand-up:

"TDC is required to give the danish citizens the amount of 100 billions
euros or it can decide to give itself back to the state of denmark for free"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-02 09:11

> [...]
6mbit/s
> ADSL for at den laver for meget støj så man ikke længere kan tale i

Ergo dine udtalelser om at "det kører uden problemer" var blot gætværk?

> TDC fik foræret næsten gratis (20
> milliarder) af staten for 10 år siden.

TDC er et firma der blev solgt.. Det er helt normalt markedsmæssigt

> De har ansvar at de virker, men derfor skal de ikke have lov til at
bestemme
> hvaffor nogle ydelser der må udbydes på de kabler.

Hvordan kan de have ansvaret uden at få lov til at kontrollere hvad de
bruges til?

> Jeg ved ikke med jer, men jeg har en voldsom lyst til at sagsøge TDC
ind i
> helvede ligenu..

For hvad?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-02 09:50

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> ind i
>
> For hvad?

Du lever i en vildfarelse, hvis du tror, at nutidens unge har nogen
ide om, at der skal være foregået grimme ting, før man sagsøger nogen.

Jeg har oplevet 13-årige true med retsforfølgelse, hvis de skulle
risikere at blive våde under et natløb. Flere gange.

Nutidens unge har deres jura-viden fra amerikanske.TV-serier.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-01-02 10:03

Peter B. Juul wrote:

>Jeg har oplevet 13-årige true med retsforfølgelse, hvis de skulle
>risikere at blive våde under et natløb. Flere gange.

Har du nogensinde hørt om FNs menneskerettigheder?

Facist!

--
"...in Spain!"

Fra : Rollingman

Dato : 14-01-02 15:26

Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...

>Jeg har oplevet 13-årige true med retsforfølgelse, hvis de skulle
>risikere at blive våde under et natløb. Flere gange.

Uhadadada, vi skal have et natløb nu her på lørdag. Med den vejrudsigt det
tyder på i dag kan det blive en dyr fornøjelse .

Vagn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-01-02 21:25

On Sat, 12 Jan 2002 15:12:16 +0100, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>- Udlandet.
>
>jeg ved ikke præcist hvaffor nogle lande..

Ved du hvad ordet "kilde" betyder?

Jeg lærte om kilder og kildekritik i folkeskolen, og da du vist har
gået lidt på gymnasiet, taler sandsynligheden for at du har overstået
folkeskolen. Så vi prøver igen:

Kilde?

--
- Peter Brodersen